De juiste benaming van wat ik zoek heb ik niet direct gevonden maar ik gok dat ik een soort van 'relay' configuratie wens op te zetten op mijn OpenWRT router. De situatie die ik heb ik dat ik toegang heb tot een internet dienst maar enkel via mijn extern IP adres. Om ook vanop een andere locatie toegang te krijgen tot dezelfde dienst, zou het netwerk verkeer via mijn dynip adres moeten lopen, als volgt:
De betreffende internet dienst is één specifieke hostname / port en switch2 heeft voldoende upload / download capaciteit. Op welke manier is dit mogelijk? Wat ik al begrepen had van een SSH tunnel, dat is dat je hiermee PC1 volledig in het netwerk zet dat achter switch2 hangt. Dit lijkt me echter meer dan wat noodzakelijk is. Het is voldoende dat enkel verkeer naar xyz.dyndns.org:10002 vanaf PC1 naar de internet dienst wordt geroutereerd.
code:
1
| PC1 <-A-> router1 <-B-> internet <-C-> router2 (OpenWRT - dyndns) <-D-> internet dienst |
De betreffende internet dienst is één specifieke hostname / port en switch2 heeft voldoende upload / download capaciteit. Op welke manier is dit mogelijk? Wat ik al begrepen had van een SSH tunnel, dat is dat je hiermee PC1 volledig in het netwerk zet dat achter switch2 hangt. Dit lijkt me echter meer dan wat noodzakelijk is. Het is voldoende dat enkel verkeer naar xyz.dyndns.org:10002 vanaf PC1 naar de internet dienst wordt geroutereerd.