Computer start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Hey,

1) ls ik mijn computer wil opstarten, normaal (save modus of welke dan ook) restart hij.
2) Als ik hem in recovery opstart (repair) dan krijg ik de volgende error [BCDEDIT /display order {default}] meet error!!
http://i.imgur.com/06vn5.jpg
Toen heb ik geprobeerd met linux (ubuntu 10.4) te kijken wat er mis was, mijn harde schijf heeft 3 partities, OS, Data en Recovery in linux en ik kan recovery en data kan ik mounten en OS niet.

Laptop model: Asus, n56v

enige suggesties?
Bedankt

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Partitie corrupt geraakt? Kan je je gegevens nog bekijken via een data recovery tool?
BCD = Boot Configuration Data. Probeer eens op te starten vanaf de windwows CD en je boot record te overschrijven

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Als ik probeer te starten via een windows CD dan kan hij geen enkele partities vinden.

Anoniem: 15758

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? :P

Lijkt eerder op een virus dan een foutmelding IMO. Maar, om problemen met je hardeschijf uit te sluiten, zou ik graag je SMART gegevens willen zien.

Brand eens een Ubuntu Linux livecd en probeer daarvan op te starten (je kunt ook een USB stick maken; volg instructies op de site). Eenmaal opgestart klik je op Try Ubuntu. Dan linksboven heb je een soort startknop, klik daarop en vul in: disk utility. Dan klik op het icoontje en je krijgt een nieuw window met aan de linkerkant ergens je hardeschijf. Als je daarop klikt kun je rechts op een knop klikken om de SMART gegevens op te vragen.

In dat overzicht moet je kijken naar Current Pending Sector en UDMA CRC Error Count. Die twee zijn het belangrijkst. Met name die eerste, want die geeft actieve bad sectors weer. Afhankelijk hiervan kan je probleem dus zijn dat je hardeschijf onleesbare sectoren heeft wat natuurlijk problemen kan geven.

Als je me van deze gegevens kunt voorzien kunnen we een goede eerste analyse maken van je hardeschijf. Een tweede zou zijn kijken naar je partitietabel, dat kan ook in Ubuntu met 'GParted partition editor'; een soort Partition Magic als je dat kent.

Succes! :)