• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik heb een probleem waarvoor ik al langere tijd op zoek ben naar een oplossing.
Het gaat om het volgende.
Ik heb een Tacx Fortius fietssimulator thuis aangesloten om een windows 7 Ultimate systeem.
Als ik hiermee aan het fietsen ben valt at random de usb verbinding weg. De simulator stopt dan ook. Als ik de USB eruit haal en direct wer inplug kan ik weer verder fietsen.
Vandaag een uur gefietste en na 20, 23, 25, 31, 41, 54, 55 minuten trad het probleem op.

Ik heb de nieuwste firmware en drivers geinstalleerd en ook al eens een keer gedowngrade, dit werkt allemaal niet.
Kent iemand het probleem van USB verbindingen die plots wegvallen en wat zou ik er dan aan kunnen doen, of zou het probleem misschien eerder in de Tacx zitten en moet ik ermee terug naar de winkel?

Anoniem: 91626

Simpele test: Als andere apparaten wel werken op de zelfde USB poort is het je fiets dus of de kabel (ik neem aan dat alles verder goed werkt). Dus test met een andere poort en of kabel. Kijk ook of je niet per ongeluk een USB3.0 poort gebruikt of USB1.1 mogelijk zijn deze niet compatible? Wat je ook nog kan melden / bekijken is of de fiets Win7 ondersteunt en of de software in 'compatibiliteit modus' draaien (rechtermuis op applicatie.exe > eigenschappen > compatibiliteit. Misschien fiets je wel te hard / langzaam >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 29-11-2012 03:36 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:59
Op een andere pc proberen.
Voorkant pc heeft usb en achterkant van pc heeftusb, probeer beide, meestal zijn dit verschillende controllers.
Via een usb hub proberen, wel een hub met eigen voeding.