SIP gegevens krijgen van ISP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59
Ik ben midden in een overstap van DSL naar glasvezel (KickXL triple play).
Een poos geleden bij het aanmelden heb ik KickXL telefonisch gevraagd of ze de SIP gegevens aan de klant geven, destijds was het antwoord ja, maar nu puntje bij paaltje komt is er ineens een policy dat ze dat nooit doen.
Jammer van mijn bestaande router met VOIP/DECT functie en inloggen met een SIP client op mijn iPhone. Nu moet ik een DECT basisstation gaan aanschaffen en met een draadje aan de analoge telefoniepoort hangen van mijn glasvezelmodem. :(

Wat is jullie ervaing met het al dan niet geven van de SIP login gegevens? Doen de meeste ISPs dat wel of juist niet? Waarom wordt er soms zo moeilijk over gedaan, hebben ze iets te verliezen?
Mijn vorige DSL provider SpeedXS gaf deze gegevens wel.

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
Tweak geeft de SIP gegevens wel gewoon aan de klant.
Maar daar komt wel bij dat Tweak het niet voor elkaar kan krijgen om telefonie goed werkend te krijgen op de Genexis modems en daarom dus een router meestuurt. (Het gaat hier om Tweak Blauw).

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Xs4all ditto. :Y Geen enkel probleem om de SIP authententicatie gegevens te verstrekken.
Maar de kabelboeren (zoals Ziggo en UPC) doen het perse niet. :(

Mooie Plaatjes   

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41

Midas.e

Is handig met dinges

Ziggo en UPC gebruiken ook geen sip maar packetcable... Is een andere techniek.

Hacktheplanet / PVOutput

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Hier bij Telfort gebruik ik ook gewoon mijn eigen modem en voip kastje.

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-07 22:41
Dat KickXL de sip gegevens nu niet geeft heeft denk ik te maken dat ze onderdeel van Concepts zijn.
Toen KickXL nog zelfstandig waren ging telefonie via de bijgeleverde Zyxel router, nu bij Concepts gaat telefonie via het glasvezelmodem.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
duinsel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:12:
Een poos geleden bij het aanmelden heb ik KickXL telefonisch gevraagd of ze de SIP gegevens aan de klant geven, destijds was het antwoord ja, maar nu puntje bij paaltje komt is er ineens een policy dat ze dat nooit doen.
Toevallig schriftelijk of per e-mail bevestigd gekregen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 19:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Midas.e schreef op donderdag 29 november 2012 @ 08:38:
Ziggo en UPC gebruiken ook geen sip maar packetcable... Is een andere techniek.
Dat roep je wel vaker maar is (iig bij UPC) al lang niet meer zo. Het is wel degelijk sip, maar nee, ze geven je helaas op geen enkele manier toegang tot je credentials.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dan moet je ook wegblijven bij Tele2 en Online.
Daar zijn alle accountgegevens voor de telefoon ook geheim.

Maar waarom zou je nog klant worden van de telefoniedienst van een ISP?
Porteer je telefoonnummer naar een VOIP provider en klaar ben je.
Dat is toch juist het handige van eigen VOIP apparatuur.
Vreselijk oldskool... >:)

[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 30-11-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisdrielsma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-02-2024
@cornfed99111

Bij T-Mobile (Online) kan je tegenwoordig ook je SIP gegevens uitlezen in combi met hun nieuwe Huawei modem en een Firefox plugin die het wachtwoord tevoorschijn halt ;)

Ik weet sowieso nog uit mijn Online tijd (6 maanden terug) dat de sipgegevens makkelijk te vinden waren in het modem en aan te passen was , alleen de telefoon dienst van ze werkt alleen op het Online IP Adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dat klopt.
Alleen bestaan er nog hele volksstammen die werken met een Livebox of Thomson router.
Daarbij is het truc met de Huawei alleen maar een truc.
Ik verwacht niet dat de opvolger van de Huawei zich zo gemakkelijk om de tuin laat leiden.
Officieel is en blijft je telefonie account geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59
Paul schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:54:
[...]
Toevallig schriftelijk of per e-mail bevestigd gekregen?
Nee helaas. Hier staat via via dat
KXL wil een flexibel Voip-gebruik mogelijk maken. Werken via de router geeft meer mogelijkheden en daarom is er voor deze oplossing gekozen. Qua basis zijn de poorten op KXL ingesteld. Gebruikers die dit echt willen kunnen toegang krijgen tot het account en zelf hun SIP-servers en instellingen kiezen en beheren;
Maar dat is niet echt een directe bron. En telefonisch heb ik het van ze gehoord, maar bewijs dat maar eens.

@Sabes Ik wist niet dat ze Concepts waren. Ik belde de helpdesk vrg week, toe kreeg ik per ongeluk Concepts aan de lijn. Ik dacht dat ik verkeerd had gedraaid, maar wellicht hangt eea samen.

@cornfed99111 Ja, andere VOIP provider is een optie. Wel weer gehannes met porteren, en dat is zo weer E5 p m extra betalen. Financieel is dus een DECT basisstation in een paar maanden wel weer 'terugverdiend', bij Kick zit ik toch nog een jaar aan dat triple play vast. Ik ga het wel nog even doorrekenen icm beltarieven, bellen naar mobiel lijkt best duur bij Kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik stond op het punt te bestellen bij ze, maar dat gaat hierdoor dus niet gebeuren.

Te koop....

Pagina: 1