🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dit lijkt me symptoombestrijding. Als het afslaan van de koelkast ertoe leidt dat andere apparatuur in huis uitvalt, dan heb je echt problemen met je electra. Ipv geld uit te geven aan een filter doe je er beter aan een electricien te laten komen.
Sowieso: hoe weet je dat het een piekspanning is en niet juist een spanningsval (te laag dus)? In dat geval helpt geen filter. Enige wat dan helpt is een UPS, maar ook dat is (dure) symptoombestrijding.
Sowieso: hoe weet je dat het een piekspanning is en niet juist een spanningsval (te laag dus)? In dat geval helpt geen filter. Enige wat dan helpt is een UPS, maar ook dat is (dure) symptoombestrijding.
Oslik blyat! Oslik!
Voordat we overstapten heeft het altijd naar behoren gewerkt. Het lijkt er dus duidelijk op dat de nieuwe router mijn ijskast gewoon niet zo leuk vind. De router staat kort in de buurt van de ijskast dus echt raar kijk ik er niet van op. Zitten op dezelfde groep en heb helaas geen mogelijkheid dat de veranderen. De router valt overigens niet uit, de lampjes blijven gewoon branden, ik ben alleen even m'n verbinding kwijt.
Piekspanning is puur een gokje inderdaad.
Piekspanning is puur een gokje inderdaad.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Het zou kunnen, probeer eens een andere adapter. Misschien is de kwaliteit van die UPC adapters dermate laag dat ze nieteens het kleinste piekje op kunnen vangen... Maargoed, het blijft natuurlijk niet goed, als je koelkast een piek eruit gooit met afschakelen!
Zoek eens naar een UPS. Dit is een batterij back up apparaat die ook rimpels in de spanning filtert.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verschillende apparaten kunnen inderdaad vreemde en onverwachte effecten op andere apparaten geven. Zo zegt mijn koelkast vaak *plop* als ik de verlichting in de garage aanzet (koelkast staat in de keuken naast de garage).
Piekspanning/overspanning zal het waarschijnlijk niet zijn. Een beetje adapter is daar niet zo gevoelig voor. Onderspanning lijkt me logischer, maar als de lampjes van het modem blijven branden dan is dat ook niet zo waarschijnlijk.
Begin eens met de verbinding van het modem naar de PC te controleren. Gebruik je wifi of draad? Probeer het dan eens met draad of wifi. Probeer eens een andere computer of draad. Heeft het modem logging en kun je dat uitlezen?
Piekspanning/overspanning zal het waarschijnlijk niet zijn. Een beetje adapter is daar niet zo gevoelig voor. Onderspanning lijkt me logischer, maar als de lampjes van het modem blijven branden dan is dat ook niet zo waarschijnlijk.
Begin eens met de verbinding van het modem naar de PC te controleren. Gebruik je wifi of draad? Probeer het dan eens met draad of wifi. Probeer eens een andere computer of draad. Heeft het modem logging en kun je dat uitlezen?
Signatures zijn voor boomers.
Onderspanning zou prima kunnen. Net zoals het branden van LEDs erg weinig zegt over leveren van goede spanning aan een computer(moederbord) zegt het in dit geval enkel dat er *iets* uit de voeding komt op zo'n moment. Een LED is vele malen minder gevoelig dan pakweg de routing chip op zo'n geval...
Oslik blyat! Oslik!
Ik zal een andere adapter proberen bedankt voor de tip.Bartjezz schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:30:
Het zou kunnen, probeer eens een andere adapter. Misschien is de kwaliteit van die UPC adapters dermate laag dat ze nieteens het kleinste piekje op kunnen vangen... Maargoed, het blijft natuurlijk niet goed, als je koelkast een piek eruit gooit met afschakelen!
Tja, ik dacht dat dat normaal was. Zoveel apparaten gooien een piek eruit met uit of af schakelen, en niet alleen bij mij thuis. Ook op 't werk en bij vrienden, heel normaal hoor..?
Router is verbonden met draad en met wifi is het het zelfde probleem.Maasluip schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:54:
Logging uitgelezen en daar staat niets erover in. Router wordt ook niet uitgeschakeld of geboot oid.
Pagina: 1