Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk budget?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken voor een laptop voor school en over een jaar mijn studie (waarschijnlijk accountancy, in ieder geval de economische kant).

De eisen zijn (hoogst = belangrijkst):
- stevige behuizing
- (gedeeltelijk) SSD
- rond de 14 inch
- het liefst een i5 processor
- lange accuduur
- niet achterlijk heet na een half uurtje

Ik game eigenlijk nooit, dus om graphics geef ik niet zo gek veel. Ik wil hem gaan gebruiken voor standaard dingen zoals word en excel, en natuurlijk internetten. Ook download ik wel eens een filmpje... Een optische drive is niet noodzakelijk, en ik ben sowieso van plan om er een externe harde schijf bij te kopen. Ik ben op zoek naar een betrouwbaar ding dat tegen een stootje kan.

Ik heb telkens in de prijsrange van de 900 euro gezeten, maar ik heb er niet veel verstand van en ik begin me langzamerhand af te vragen of wat ik wil wel realistisch is. Ik wil de laptop graag een flinke tijd (zo'n 5, 6 jaar) kunnen blijven gebruiken, dus ik ben bereid om nog wat verder te sparen.

Ook wil ik graag aan de experts vragen of de eisen niet verschrikkelijk overbodig zijn voor de dingen die ik ermee wil doen :P

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 21:35 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

5 tot 6 jaar is echt wel lang, maar als je hem strikt gaat gebruiken voor lichte dingen als surfen en tekstverwerken dan moet dat wel kunnen. Ik zou dan vooral heel erg letten op de bouwkwaliteit, dat zal het heikele punt worden met een dergelijk lange gebruiksduur. En na 5 jaar is je accu versleten dus zal je echt wel een nieuwe moeten hebben.

Wellicht kan je beter je budget wat je nu hebt zo houden en als het kan iets lager en dan het geld dat je niet extra uitgeeft plus het geld voor een nieuwe accu over een jaar of 4, opzij zetten voor een nieuwe laptop over 3 jaar. Dan heb je ook na 5 jaar een snellere laptop dan wanneer je 5-6 jaar met 1 laptop doet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier heb ik wat aan :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jouw omschrijving doen mij denken aan een MacBook (Air).

Ding is stevig (alu behuizing), SSD aan boord, heeft een i5, heeft en opgegeven accuduur van 7 uur (de 13" versie), heeft een i5 (of tegen meerprijs een i7).

Kortom er is echt wel iets te vinden in datgene wat je wilt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

sypie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:27:
Jouw omschrijving doen mij denken aan een MacBook (Air).

Ding is stevig (alu behuizing), SSD aan boord, heeft een i5, heeft en opgegeven accuduur van 7 uur (de 13" versie), heeft een i5 (of tegen meerprijs een i7).
Hebben de Samsung NP900 en Asus UX31 ook plus een veel beter scherm. En de NP900 is nog lichter ook.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
macbook air behoort tot de mogeljikheden. bedoel je dan ook de 13,3 inch versie? het is alleen wel even wennen dat je een ander besturingssysteem hebt. eventueel kun je ook kijken bij dell, sony, hp of lenovo.
al moet ik zeggen dat asus ook degelijke laptops heeft met een goede bouwkwaliteit.

Eventueel zijn de nieuwe ultrabooks dan een optie voor je. hebben geen hele zware grafische kaarten maar zijn goed voor het standaard werk. filmpje en af en toe mogelijk een spelletje. het budget dat je aangeeft en de bijbehorende 5-6 jaar zijn niet bepaald een juist combi. mijn advies is dan ook om een laptop aan te schaffen en eventueel je budget hiervoor iets omlaag bij te stellen. Over 3-4 jaar kun je dan weer een nieuwe laptop aanschaffen die weer een aantal jaar meegaat. zeker tijdens de studie en eventuele software pakketten is het wel zo prettig om te werken op een laptop van hooguit 2-3 jaar oud.

...

Pagina: 1