Toon posts:

[HTPC] Lenovo Q190 of Lenovo IdeaPad U410

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst viel mijn oog op de Lenovo Q190 voor HTPC gebruik:
http://www.engadget.com/2...new-c-series-all-in-ones/
Ik ben geinteresseerd in de sterkste config met een intel i3, 8gb ram en een 24GB SSD cache 1TB HDD. De prijs is helaas pas in januari bekend.

Daarnaast is het mij ook niet ontgaan dat laatste jaren laptops krachtiger en relatief goedkoper zijn geworden. Bijvoorbeeld de lenovo U410: pricewatch: Lenovo IdeaPad U410-MAH9GMH met een intel i7, 8gb ram, 24GB SSD cache 1TB HDD en GeForce GT610M.

Wat betreft audio twijfel ik tussen de laptop en de HTPC. De q190 heeft 7.1 audio output, echter als zowel beeld en geluid via HDMI verlopen, zou er niet of geen kwaliteitsverschil moeten zijn tussen de Lenovo laptop U410 of de HTPC zou ik denken? Ik wil de combinatie aansluiten op een Harman Kardon BDS 700 voor de audio.

Welke van de twee zouden jullie kiezen voor HTPC gebruik ? > rondsurfen op de TV, HD films, veel downloaden. Naast mijn twijfel over de laptop audio kwaliteit, zijn er natuurlijk nog vele argumenten om voor de een of de ander te kiezen zoals geluid, warmteontwikkeling, intel i3 vs intel i7 enz.

De bedoeling is om de HTPC/laptop vanaf de bank te bedienen met een wireless keyboard/iphone remote keyboard en een logitech T650 touchpad voor de windows 8 gestures. Vooral de windows 8 metro interface lijkt me vet om te bedienen op een groot scherm in de woonkamer met de logitech touchpad.

Verwijderd

Leuke vergelijking: een auto blijft niet drijven en een boot gaat wat ruw over de weg heen maar zijn beide transport middelen. Tenzij je geen ruimte hebt voor een HTPC kan je een laptop overwegen maar om praktische redenen lijkt een thin client zoals de all in one series is een betere optie (omdat het netter staat)?
Het is i.v.m. met de ruimte beperking van Thin clients zeker mogelijk dat beide machines over de zelfde moederborden en of audiochips beschikken. Maar als je zoals je zegt toch gebruik gaat maken van een HDMI interface is het totaal niet belangrijk.

TV, HD films, veel downloaden.: kan je ook prima op een i3 !

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Ietwat late reactie misschien, weet niet of het nog gelezen wordt ,maar alsnog misschien relevant:
Een Thin client zoals hierboven genoemd, is in ieder geval niet wat je moet hebben,
Hetgeen Larsiano (waarschijnlijk) bedoeld is wel prima geschikt, dat zijn de mini pctjes zoals de asus EEE pc, Asrock ION serie, MSI wind, en nog talloze van die kleine machines, die rekenkracht genoeg hebben om films te kijken, te downloaden, en wat nog meer.

Een Thin client wordt in het bedrijfsleven veel gebruikt, en is een zeer minimaal opgebouwd pc'tje, die alleen een basis OS heeft draaien, en al zijn functionaliteit van de server af haalt.

Dus een thin client is vermoedelijk geen geweldige optie, tenzij de TS een server heeft staan die daarmee gaat communiceren, maar dat lijkt me niet heel logisch voor thuisgebruik ;)