Inruilactie bij Amac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478347

Topicstarter
Zag zojuist op de site de inruilactie van oude Apple apparaten bij aankoop nieuwe hardware.

Na het invullen van de gegevens blijkt dat ik € 1038,- nog terugkrijg voor mijn Macbook pro 17" uit 2010, weet alleen niet of ik hem ga inruilen, vind het wel een geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372084

Dat is toch nog steeds niet al te veel? Via V&A en Marktplaats kan je er nog wel meer voor krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat is precies de bedoeling van dit topic? Je stelt geen vraag, maar geeft ook geen enkele verdere informatie over de betreffende inruilactie. Ik ben geneigd het topic te sluiten omdat het wel een hele karige topicstart is. Ik stel voor dat je alsnog een degelijke topicstart gaat neerzetten, waarbij het doel van dit topic ook duidelijk wordt. Let wel: we zitten niet op een opsomtopic te wachten waarbij iedereen gaat vertellen wat zijn/haar oude Mac volgens Amac nog waard is.

Als een goede topicstart uitblijft is de kans groot dat dit topic alsnog op slot gaat.

Of is het stiekem gewoon een poging tot spam?

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 28-11-2012 21:05 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478347

Topicstarter
Wilde de mensen informeren over deze mogelijkheid tot inruilen, that's all, absoluut geen spam, check mijn profielnaam maar, you're call....dacht dat mensen dit graag zouden willen weten, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440871

you're call? Wie is er bel?

als je toch wilt inruilen zou ik sowieso dat nooit via dat soort winkels doen omdat je er veel minder voor krijgt dan wanneer je het via MP zou verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 478347 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:59:
Wilde de mensen informeren over deze mogelijkheid tot inruilen, that's all, absoluut geen spam, check mijn profielnaam maar, you're call....dacht dat mensen dit graag zouden willen weten, niet dus.
edit:
*knip*

Ik zie dat je al wat langer geleden geregistreerd hebt. Misschien was mijn verdenking van spam wat voorbarig, maar laten we zeggen dat we hier redelijk vaak mensen krijgen die -al dan niet met een kloonaccount- hun eerste post besteden aan het aanprijzen van hun eigen koopwaar (of dat van een bekende). Des te minder vaak krijgen we mensen die oprecht hun eerste post wijden aan een actie die ze ergens gezien hebben.

Desalniettemin: de startpost mag iets beter. Een link naar de actie zou om te beginnen leuk zijn, en dan nog ben ik benieuwd wat dit topic, behalve een opsomming van 'straatwaarde' toe gaat voegen.

[ Voor 42% gewijzigd door Whieee op 28-11-2012 23:36 ]

Launching containers into space

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 22:26
Ik heb zelf een Mac waar ik mogelijk van af wil, maar ik vond de inruilwaarde persoonlijk een beetje karig.

Het betrof een iMac uit 2010, met nog 500 euro restwaarde. Terwijl Mac2Sell / Marktplaats 680 tot 750 euro aangeven. Vind ik persoonlijk een fors verschil.

[ Voor 42% gewijzigd door merauder op 29-11-2012 09:45 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Gewoon een makkelijke manier om voor A-Mac geld te verdienen. Mijn iMac uit 2008 is toch nog wel iets meer waard dan 490 euro.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 09:17

Underworld

+1 Inzichtvol

Dit wordt duidelijk een op som topic... ik vind het raar dat niemand hier de link deelt anyway: http://www.a-mac.nl/amac/content/view/348/

Sowieso zou ik hem nooit inruilen daar, er wordt namelijk ook geen onderscheidt gemaakt tussen wel of geen SSD.

Als ik dit topic een andere wending zou geven, bijvoorbeeld: "waar heb jij een goede prijs voor je oude Apple/Mac gekregen?"

http://www.tweedehandsmac.nl is naar mijn idee nog altijd de beste plek.
Marktplaats op de tweede plaats.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58

hostler

Yeahhh dude!

Underworld schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:23:

http://www.tweedehandsmac.nl is naar mijn idee nog altijd de beste plek.
Marktplaats op de tweede plaats.
Dan zou ik hem persoonlijk eerder op Tweakers V&A aanbieden, tenzij je natuurlijk flink wilt cashen... Gezien het niveau van de meeste bezoekers op Marktplaats.

Volgens mij krijg je altijd minder bij inruil dan dat je het apparaat zelf verkoopt.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38
Amac zal er vast ook wel aan verdienen en het zal wel naar een opkoper gaan die er ook weer aan wil verdienen. Maar voor veel mensen die helemaal niet de moeite willen doen om iets via marktplaats te verkopen is het toch makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 15:50
Good Fella schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:38:
Gewoon een makkelijke manier om voor A-Mac geld te verdienen.
Ook door die 20 euro "handlingkosten" die standaard nog van de inruilprijs afgaan natuurlijk. Helaas voor amac is de actuele lineup van Apple niet aantrekkelijk genoeg om iets in te willen ruilen.

Ik vond op zich de inruilprijzen overigens niet onredelijk. Voor mijn mac mini zou ik nog ongeveer 40% terugkrijgen van de prijs die ik er drie jaar geleden voor betaald heb. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand dat nog voor een drie jaar oude computer betaalt (ik niet in elk geval, ook niet voor een mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik heb vorige week mijn 1,5 jaar oude Macbook verkocht via Marktplaats. Wel meer gezeur met reacties, maar veel meer interesse dan op tweedehandsmac.nl en Tweakers V&A
De uiteindelijke verkoopprijs lag overigens dichter bij de taxatie van A-mac (€712) dan bij die van Mac2sell (€970), en op Marktplaats vond ik ook weinig biedingen op vergelijkbare Macbooks die in de buurt kwamen bij de waarde op Mac2sell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 11:44

Bosmonster

*zucht*

Marktplaats geeft juist vaak weer zoveel reacties dat je er knetter van wordt. Allemaal mensen met gebrekkig nederlands (nofi, maar zo is het) die niet kunnen lezen...

Doe mij maar V&A :)
Pagina: 1