[TV] Waar gaat het heen met het informatief programma aanbod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
Ik begin mij steeds meer te frusteren over het programma aanbod op de (nederlands) tv waar je nog wat van kan opsteken.
Als ik tv kijk probeer ik er "slimmer" van te worden, ik wil er in ieder geval iets van opsteken.
Momenteel is rond half 8.
Het momentele aanbod is:

Nu op TV Straks op TV
Nederland 1Het politiebureauDe rode loper - Sta op tegen kanker
Nederland 2Goudmijn Rail away
Nederland 3De Wereld Draait DoorDe zomer voorbij
RTL 4 RTL NieuwsRTL Weer
RTL 5Topchef tegen Sterrenchef Modern family
SBS 6Wegmisbruikers! Alles is Liefde
RTL 7 VI VandaagStop! Politie
NET 5Achter gesloten deurenDokters
VeronicaThe big bang theoryTwo and a half men
RTL 8The Ellen DeGeneres ShowThe nanny
Comedy CentralThe officeFamily guy
TLC What not to wearSay yes to the dress
Discovery ChannelHillbilly handfishinDynamo: magician impossible
National GeographicThe dog whisperer Megafactories

Al deze programma's zijn voor mij / bijna niemand niet informatief, er zitten enkele tussen die de tijd tijdelijk kunnen doden maar meer ook niet. De rest is leed vermaak, en 'och kijk ze toch zielig zijn programma's

Vroeger keek ik vrij veel Discovery Channel maar die zijn de laatste tijd hard achter uit gegaan met leuke onderwerpen. 'Hillbilly handfishin' WTF |:(

Nu is het NL programma aanbod al een tijd zo dus ik heb een extra zender pakket aangeschaft.
Echter is daar het aanbod niet veel beter :(

Discovery science is bijvoorbeel 90% 'through een of andere wormhole' en die heb ik bijna allemaal al gezien. dan heb je 'prototype this' en dat zijn de grootse falers die ik ooit heb gezien.(niks wat hun bouwen werkte goed) maar zoiets komt wel in de richting wat ik wil zien. iets met TECHNIEK
De oudere onder ons kennen misschien nog wel 'Die Knoff-Hoff Show' geen spel show maar een en al proefjes doen op een "speelse" manier. (en het was goed voor mijn Duits).

Ik merk dus steeds vaker dat ik de tv maar uit zet of hij staat op de achtergrond wat te spelen, en op internet maar wat probeer te zoeken. Een site waar ik bijvoorbeeld alles zowat van gezien heb is TED.
Boeiende onderwerpen over van alles en nog wat. Dat is wat ik dus ook op TV wil zien.

De vraag is, zijn er meer mensen die dit ondervinden?
En welke zenders / programma's kijken jullie dan, en zou ook interessant zijn voor mij.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is natuurlijk altijd nog Tegenlicht, Zembla, Andere Tijden, De Wilde Keuken, De slag om Brussel, Keuringsdienst van Waarde, Wijn aan Gort, etc.
Maar da's niet echt allemaal techniek, eigenlijk echt niet :P Wel leerzaam :)

Of je kan Online colleges bekijken

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:30

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

De wilde keuken O+ O+ O+ O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 18:02

Sebazzz

3dp

Ik ben het met je eens TS, los van de publieke omroep, is de TV allemaal goedkope troep.

Het zijn:
• herhalingen
• talentenshows (koken, dansen, modelletje spelen of zingen)
• (oude) 13-in-een-dozijn series
• geïmporteerde programma's (Ellen of Dr. Phil) of
• dom entertainment wat nergens op slaat zoals 'mijn vieze vette vervelende verloofde'.

anandus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:24:
Er is natuurlijk altijd nog Tegenlicht, Zembla, Andere Tijden, De Wilde Keuken, De slag om Brussel, Keuringsdienst van Waarde, Wijn aan Gort, etc.
Maar da's niet echt allemaal techniek, eigenlijk echt niet :P Wel leerzaam :)
En dat is publieke omroep.

Hoewel daar het niveau ook naar beneden gaat, maar daar is tenminste nog iets te zien en tenminste programma's te zien waar nog moeite in is gestoken.

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 28-11-2012 20:29 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Topicstarter
Ik houd wel van eten. Maar met een werk week van 40+ uur en alleen wonend, is koken niet een van mijn hobby's.
Online colleges, heb ik ook al meerdere bekeken maar dit is meestal net wat te veel info over 1 onderwerp op een meestal iets te stoffige manier :p

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je hebt natuurlijk nog de BBC. Je hebt een zender BBC Knowledge waarop alle informatieve programma's geconcentreerd zijn, maar die is helaas niet in Nederland op de kabel. Maar op de BBC zenders die wel in Nederland te zien zijn, vind je programma's als Human Planet (over volkeren), enorm veel natuurdocumentaires als Planet Earth en Life, wetenschappelijke onderwerpen in Horizon, zelfs complete series over natuurkundige en wiskundige onderwerpen, over het universum (Wonders of the solar system) etc... Vooral BBC4 zendt met regelmaat herhalingen uit van recente series van afleveringen van dit soort programma's.

Maar inderdaad, de informatie is ver te zoeken op de Nederlandse televisie, ook op de publieke omroep. Het is vooral human interest, oninteressante particuliere probleempjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Eindelijk iemand die met mij op 1 lijn zit :*)

Hier erger ik me al jaren aan.

Je zou bij discovery je aan kunnen melden voor het discovery panel, die zijn best actief in onderzoeken en focusgroeps over wat er op discovery te zien is/moet zijn.

Echter is het wel zo dat veel van de interessante programma's die bijv. eerst op de reguliere discovery waren, nu achter de betaalde afsplitsingen zitten (Disc. Science, Disc. World, Nat Geo Wild).

Ik wacht met smart op een tv aanbieder waar je zelf de gewenste kanalen kan kiezen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer

Mr-Beamer

Topicstarter
Ik heb mij aangemeld voor dat panel met het idee dat ik mijn mening kon geven. Echter is dat panel net zo bagger als het aanbod. Als er al een onderzoek kwam was het voor marketing.

Disc. Science, Disc. World, Nat Geo Wild zijn 90% herhalingen waarvan sommige 3x per dag herhaald worden. Ik ben toch geen teletubbie.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Buiten sportuitzendingen kan ik me de laatste keer dat wij een programma op een Nederlandse zender hebben aangezet (laat staan afgekeken), niet meer heugen... De enige Nederlandse zenders die hier bekeken worden, zijn Nickelodeon en DisneyChannel enzo, door de kinderen. Voor mijn vrouw en mezelf download ik allerhande Amerikaanse en Britse series, veel hogere kwaliteit in zowel fictie als non-fictie, zeg maar.

En sinds we onze schotel hebben hangen, kunnen we alle BBC-kanalen aan O+. Zoals hierboven geroepen: die leveren ten minste echt kwaliteits-TV, en nog eens gratis ook (buiten de aanschaf van de satelliet-apparatuur dan). Aanrader, als je een keer een paar honderd euro over hebt.

Nomen nescio

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Tsja, je maakt imo 2 fouten.
1) Je kijkt naar het Nederlandse TV aanbod.
Er zijn maar erg weinig kwaliteits programma's van Nederlandse bodem. De bulk komt toch van de Amerikaanse TV
2) Je kijkt naar het aanbod op een bepaald tijdstip.
De tijd dat de TV baas bepaald wat je kan kijken is voorbij. Koop een DVR of download de programma's die wel de moeite waard zijn. En kijk ze dan wanneer het jou uitkomt zonder alle reclames.

Het 3e elementaire principe had je zelf al uitgevonden. Dat is filmpjes kijken op internet (TED enz).

TheS4ndm4n#1919

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Ik dacht laatst nog even een goed bericht te sturen via Facebook naar National Geographic channel omdat het aanbod gewoon bijzonder slecht is, maar niemand die daar op reageert hoor :(

Overal zie je wat reality series, verschrikkelijk.

Dat programma waarbij ze die debielen volgen die een aquarium bouwen 8)7 ! Ik dacht dat NG er voor stond om "awareness" te creeren onder de mensen, niet om te laten zien hoe idioten visjes van de bodem opzuigen voor een aquarium 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door De_Bastaard op 29-11-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 14:09
Ze moeten zo ie zo wat doen aan de tel sell en teleshop programma's. Vanaf 'sochtends tot ergens in de middag 4 a 5 kanalen met alleen maar die onzin. Dan kijk ik liever herhalingen van andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Enig kanaal op de TV wat bij ons thuis aan staat als het aanstaat is het History Channel en anders is het 99% van beeldtijd een gedownloade serie / film / documentaires

Nederlandse tv is echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-06 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Echt bedroevend inderdaad. Vroeger keek ik veel documentaires op Discovery Channel (Beyond 2000 anyone?), maar wat voor crap daar nu langskomt allemaal :/

Tegenwoordig kijk ik nog maar twee dingen op tv: MotoGP en Top Gear.

Voor de rest volg ik wat series, uitsluitend per download. Verder ben ik nog steeds van plan om eens niet te vergeten een docu te kijken op http://documentary.net/.

Ook een aanrader: TED Talks: YouTube: TEDTalks

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 30-11-2012 13:16 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Noem mij dom, ouderwets of naïef, maar in het OP lijstje zitten toch echt wel een paar programma's waar ik regelmatig met interesse naar kijk: RTL Nieuws, RTL Weer, DWDD live op dat tijdstip. Later op de avond ook wel naar Mega-factories, The big bang theory, Two and a half man en Rail Away. En stiekem vind ik The nanny soms ook wel leuk...

Maar als je echt wat wilt leren moet je op YouTube zijn, bijvoorbeeld: YouTube: walter lewin

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Fiber schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:35:
Noem mij dom, ouderwets of naïef, maar in het OP lijstje zitten toch echt wel een paar programma's waar ik regelmatig met interesse naar kijk: RTL Nieuws, RTL Weer, DWDD live op dat tijdstip. Later op de avond ook wel naar Mega-factories, The big bang theory, Two and a half man en Rail Away. En stiekem vind ik The nanny soms ook wel leuk...

Maar als je echt wat wilt leren moet je op YouTube zijn, bijvoorbeeld: YouTube: walter lewin
The big bang theory enzo zijn wel leuk, maar niet als ze een season achter lopen of het herhalen voor de 3e keer en het niet eens in 1080P uitgezonden kan worden.

Verder is het een hoop oude meuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Mektheb schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:47:
[...]

The big bang theory enzo zijn wel leuk, maar niet als ze een season achter lopen of het herhalen voor de 3e keer en het niet eens in 1080P uitgezonden kan worden.

Verder is het een hoop oude meuk...
Ik kijk ze toch niet consequent en altijd en helemaal, dus welk seizoen het is boeit me helemaal niks, zelfs niet als ze alle afleveringen at random zouden uitzenden. En mijn 80 cm 4:3 100 Hz CRT kan toch geen 1080P aan dus dat boeit al helemaal niet. Doet het verder nog prima overigens.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485964

Ach je kan de meeste educatie beter uit de andere media halen tegenwoordig.

Succes en groetjes van de Topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:34:
Enig kanaal op de TV wat bij ons thuis aan staat als het aanstaat is het History Channel en anders is het 99% van beeldtijd een gedownloade serie / film / documentaires
Nu noem je eigenlijk een perfect voorbeeld van hoe het mis kan gaan: History Channel. Qua naamgeving kennelijk ooit bedoeld voor documentaires over de geschiedenis. Tegenwoordig gevuld met UFO Hunters, Ice Road Truckers, Pawn Stars, Storage Wars, Swamp People en Ax Men. Oftewel de standaard neppe reality crap die nu juist de interessante informatieve shows verdringen.

Misschien moet de PO eens op de schop. In plaats van heel veel mensen die allemaal een programmaatje willen maken, zou je ook het budget kunnen opsparen om gewoon een paar hele goede programma´s neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Net weer op history een voorstukje van diverse programma's... american restauration is nog wel te doen, maar dan komen die debielen voorbij uit Swamp people (ofzo?), doet me denken aan beavis en butthead. Wat een niveau zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 04:52
Ik vermaak me toch wel altijd met Pawn Stars, komen toch vaak wel leuke items langs waar ze ook even de tijd voor nemen en een lokale kenner erbij halen die er weer een leuk verhaal over kan vertellen. Soort kunst en kitch maar dan zonder theeserviezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik kijk al een jaar of 2-3 geen normale tv meer. Soms nog wat Discovery Channel of National Geographic. De meeste (programma's) om iets te leren staan wel op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Moet je er perse iets van opsteken? Ik kijk altijd Kassa en Radar en dat is heel informatief maar ze zitten wel altijd huilie huilie te doen in die programma's, dat was gister namelijk weer heel duidelijk.

Voor de rest vind ik programma's zoals de luchthaven heel leuk om te zien n soms steek je er nog iet van op, verdere is het politiebureau ook wel leuk om te zien en recht in de regio ook wel, en op zondag heb je undercover in Nederland en overtreders bij SBS6.

En het NOS journaal is ook heel informatief. Maar enige tv serie die ik op tv kijk is Merlin op BBC1, de rest download ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 318025 schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:12:
Voor de rest vind ik programma's zoals de luchthaven heel leuk om te zien n soms steek je er nog iet van op, verdere is het politiebureau ook wel leuk om te zien en recht in de regio ook wel, en op zondag heb je undercover in Nederland en overtreders bij SBS6.
NOFI, Maar volgens mij hebben jij en de TS (en ik ook) nogal een heel ander idee van wat interessant en informatief is :)

Interessant topic !
Heb onlangs random 1.5 TB gedownload door op "docu" te zoeken.

Daar zitten tot nu best wel juweeltjes tussen. (connections 2, inventions that changed the world, doing davinci (meer show, maar je steekt wel wat over werktuigbouwkunde op), history of the universe, en heel veel nova docu-dingen )

Maar kwa wat er nu op tv komt weet ik eigenlijk ook niets :(
Keuringsdienst van waarde is interessant, Mythbusters steek ik af en toe toch nog wel iets van op dat ik zeg, huh ?
Maar voor de rest ? Als NCG eens geen hondenfluisteraar uitzend hebben ze af en toe ook wel interessante programma's

De wilde keuken kende ik niet, maar ga ik vanaf nu zeker in de gaten houden !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:11

St@m

@ Your Service

heuveltje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:04:
[...]

NOFI, Maar volgens mij hebben jij en de TS (en ik ook) nogal een heel ander idee van wat interessant en informatief is :)
Mwha, ligt er natuurlijk helemaal aan waar je interesses liggen en of je alles al weet van een bepaald onderwerp. Ik hou zelf erg van koken, en steek erg veel op van alle kookprogramma's, ergo: interessant voor mij. Ik steek er wat van op. Dus de stelling van de TS is behoorlijk subjectief.

Dingen over het universum/ how it's made enz. vind ik totaal niet interessant.. het zal mij aan mijn derrière oxideren hoe dingen gemaakt worden :P

Overigens is keuringsdienst van waarde ook niet per definitie informatief. Wel vermakelijk. En dat is het hele doel van mainstream televisie, vermaken. Voor het selecte gezelschap dat daadwerkelijk dingen wil leren is geen bestaansrecht op de publieke netten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb al een jaar geen kabelaansluiting meer, en mis het totaal niet! Voor informatie heb ik internet, daar kan geen (Staats)TV tegenop. En het scheelt honderden uren per jaar reclame kijken!

Gewoon uitzetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:40:
Ik heb al een jaar geen kabelaansluiting meer, en mis het totaal niet! Voor informatie heb ik internet, daar kan geen (Staats)TV tegenop.
Ik vind dat best tegenvallen om eerlijk te zijn, het internet kan bijvoorbeeld nauwelijks op tegen Tegenlicht.

Edit:
Ik lieg, ik bedacht me net dat er bijvoorbeeld ook IDFA.tv is :) (aanrader!)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 05-12-2012 11:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haydenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 22:24
Ik heb om diezelfde reden ook al jaren geen televisie-abonnement meer. Interessante dingen bekijk ik via uitzendinggemist / rtlgemist. Zij hebben een archief qua docu's waar ik voorlopig nog best mee uit de weg kan. Anders gaat inderdaad de download aan. TED en IDFA zijn goede aanraders, dank hiervoor.

Ik hoef echter alleen rekening te houden met mijzelf (student op kamers). Mijn vriendin heeft het maar te accepteren en als er vrienden zijn hebben we überhaupt nooit behoefte om televisie te kijken.

Van mijn ouders weet ik dat ze het kanaal 'Holland Doc' hebben. Hier worden naar mijn idee 24/7 documentaires uitgezonden.

Daarnaast is half 9 ook echt de slechtste tijd je hierop te oriënteren. Serieuzere programma's worden sowieso (helaas) altijd later uitgezonden. Opnemen of streamen zijn dan inderdaad de beste opties om deze te kijken wanneer jij wilt.

Juweeltjes zijn er nog wel, maar inderdaad erg lastig te vinden tussen het gros van emotie-tv.

[ Voor 5% gewijzigd door Haydenen op 05-12-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-06 22:07

Onbekend

...

Tussen de realitysoaps en de wereldnieuwsbesprekingen (Witteman, Nieuwsuur, Hart van Nederland, Boulevard e.d.) zijn er alleen maar herhalingen op tv. Er zijn bar weinig nieuwe programma's om te kijken.
Het enige wat ik nog interessant vindt ik Strippers: Cars for cash op NGC. Het is nog een beetje informatief en nog leuk om te volgen. Maar elke keer is er weer die Megafactories waar ze weer van een andere auto het productieproces laten zien wat voor 90% gelijk is aan de die van de vorige aflevering.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Niet online
Juist Megafactories is nog iets wat nog een beetje bij National Geographic Channel past. Om mensen te laten zien hoe het productieproces in elkaar steekt, hoewel het inderdaad steeds hetzelfde is. Strippers cars for cash staat volledig los van de bedoeling van National Geographic en lijkt me juist weer zo'n reeks toneelstukjes die na iedere reclameonderbreking opnieuw worden samengevat. Past in het rijtje fake reality waarmee je overspoeld wordt op de Discovery's en NatGeo-zenders.

De BBC zendt trouwens deze weken heel veel Attenborough-programma's uit. Gaat voornamelijk over natuur over de hele wereld, eigenlijk als een soort terugblik op alle documentaires die hij heeft gemaakt voor de BBC. PBS Nova heeft een hele reeks afleveringen over de meest uiteenlopende zaken, van ruimtevaart tot meteo en van paaseiland tot de nazi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
anandus schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:43:
Edit:
Ik lieg, ik bedacht me net dat er bijvoorbeeld ook IDFA.tv is :) (aanrader!)
Zo daar staan goede documentaires op, net een stuk gekeken van Sex Slaves, komt mij realistisch over en geeft een beeld van Oekraïne en de armoede daarzo. Bovendien had ik van veel andere films en series wel een beeld over oostblok-pimps, maar ze werkelijk eens zien en horen praten was toch wel interessant.

Verder interessante programma's op de kabel-tv:
-Discovery Channel - Mega Factories
-Discovery Channel - Mythbusters
-Discovery Channel - Extreme Engineering
-Discovery Channel - Ultimate Survival (Bear Grylls)
-National Geographic - Air Crash Investigation
-National Geographic - Megafactories
-National Geographic - Big, Bigger, Biggest
-National Geographic - Locked Up Abroad

En zo zijn er nog zovéél informatieve programma's te zien op Discovery Channel en National Geographic, naast de documentaires op NED1/2/3 zoals de eerder genoemde programma's en momenteel op NED1 iedere dinsdagavond Earth Flight (serie van de BBC over (trek)gedrag van vogels).
Verder over National Geographic en Discovery Channel: het kunstmatig verlengen van programa's door heel veel reclame er tussendoor te gooien, en iedere keer na de reclame weer een korte samenvatting te geven (voor mensen die net gezapt hebben ofzo): het schiet niet op en het had veel korter gekund.

Als je verder nog interessante lezingen wilt zien (hij is al eerder genoemd overigens, maar post hem toch): TED.com.

Verder ben ik het met je eens dat er wel érg veel EMO-TV is de laatste tijd: allemaal maar zielig doen en allemaal ruzies wat erg entertaining is natuurlijk. Dat houdt mij in ieder geval niet geboeid op een avond TV. De problemen in die EMO-TV stellen weinig voor t.o.v. bijv. de Sex Slaves documentaire die ik een stukje heb bekeken.

EDIT: even een toevoeging wat me nog te binnen schoot:
''TV on demand''.
Ik dacht er laatst eens over na, en het schijnt allang te bestaan: zie bijv. NETFLIX, maar dat is momenteel alleen nog in Amerika te verkrijgen. Onbeperkt een maand lang films en tv-series kijken voor een vast bedrag!
Bittorrent verkeer neemt af in de V.S., en tijdens pieken op avonden gebruikt NETFLIX 1/3 van het totale internet in de V.S.! Zie dit nieuwsbericht.
Nou maar hopen dat een gelijkwaardige dienst in Nederland komt. Zo'n dienst in Nederland is natuurlijk een stuk minder makkelijk, dankzij zaken als ondertiteling, auteursrechten buiten de V.S. voor tv-series, etc. ...

Ik zou in NL ook heel graag TV-on-demand willen, in plaats van naar vaste tijdstippen in de week te kijken naar een bepaald programma. Denk aan bijv. alle opgenomen programma's op maandagmorgen ''vrijgeven'' op TV-on-demand, waarna je zelf kan bepalen wanneer jij het wilt bekijken en wát je op een avond wilt bekijken.
Maar helaas: natuurlijk moet TV-on-demand de gebruikers een hoop geld gaan kosten :(

[ Voor 26% gewijzigd door Jorn1986 op 07-12-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-06 22:07

Onbekend

...

Maar veel van die programma's die jij opnoemt op Discovery en NCG (alles eigenlijk) zijn herhalingen.
Dinsdagavond is er soms wel iets nieuws, maar er zijn dan nog zes andere dagen in de week.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Klopt, zoveel nieuws wordt er niet gemaakt en er worden inderdaad vaak herhalingen van afleveringen getoond op DC en NGC.
Dan moet jij als kijker maar weer gaan zappen als je het al hebt gezien. Helaas ben je dan vaak weer niet de enige die op de bank zit te kijken en moet je vaak alsnog de herhaling weer kijken ('hé, die had ik nog helemaal niet gezien!').

Dus: dan maar denken aan TV-on-demand, of zoals Ziggo het noemt: interactieve televisie.
Dat lijkt mij de toekomst van TV kijken.
Pagina: 1