Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
Zojuist was ik bezig met het installeren van een printerdriver op mijn pc, wat niet lukte. Windows startte opnieuw op, maar bleef op een of andere manier hangen. Vervolgens heb ik op reset gedrukt en tot mijn grote verbazing kwam opeens de Dual Bios Flash Tool (of iets met ongeveer deze naam) in beeld.

Deze tool probeerde m'n bios te flashen, maar dat lukte niet. Nadat dit geprobeerd was, kreeg ik de optie "press any key" en dan startte het systeem opnieuw op om weer in deze tool terecht te komen. Ik kon niet in het bios komen tijdens het booten, het bios leek er niet meer te zijn. Blijkbaar lukte het ook niet om de reserve bios te flashen. Helaas kon ik zelf niks doen met deze tool, ik zag wel opties op de achtergrond, maar kon er niet bij komen.

Na een keer of tien deze 'loop' te hebben doorlopen, doet de pc het nu helemaal niet meer. Alleen wat fans gaan aan, maar verder blijft het scherm zwart.

Het gaat om dit moederbord:

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=2454#ov

Ik heb geen idee wat nu te doen, het lijkt er denk ik sterk op dat het moederbord is overleden.
Iemand nog tips om het tot leven te wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Probeer eens een clear cmos, zie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
printerkabel en alle overige niet noodzakelijke usb kabels verwijderen, clear cmoss en dan nog eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

wph schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:10:
Iemand nog tips om het tot leven te wekken?
Controleer of de knoopcel-batterij (CR2032) op het moederbord nog voldoende sap heeft, minimaal 3.00 Volt. Zoniet, stop er een verse knoopcel in.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53
- Clear CMOS heb ik al gedaan.
- Heb al geprobeerd aan de hand van een post op een Gigabyte forum om bepaald pinnen op het Main Bios te verbinden zodat de reserve Bios het overneemt. Wat ook niet lukt.
- Printerkabels zitten er niet in, printer gaat via WiFi
- Heb alle overbodige dingen al los gedaan, alle SATA kables, alle USB kabels, netwerkkabel, geen resultaat.

Dat laatste over die knoopcel, ik heb het even nagezocht, maar zelfs zonder batterij zou booten nog moeten kunnen. Wat ik ook getest heb, resultaat is hetzelfde met of zonder knoopcel.

(ik had overigens de verkeerde link neergezet, ik heb een Gigabyte DS4 rev. 3.3 ipv een DS3 rev 3.3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

wph schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:41:
Dat laatste over die knoopcel, ik heb het even nagezocht, maar zelfs zonder batterij zou booten nog moeten kunnen. Wat ik ook getest heb, resultaat is hetzelfde met of zonder knoopcel.
En heb je de oude knoopcel ook meteen even nagemeten?
(een lege knoopcel en geen knoopcel zal inderdaad hetzelfde effect geven...)
bitshape schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:52:
Controleer of de knoopcel-batterij (CR2032) op het moederbord nog voldoende sap heeft, minimaal 3.00 Volt. Zoniet, stop er een verse knoopcel in.

[ Voor 6% gewijzigd door bitshape op 30-11-2012 19:03 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Pagina: 1