beste kastkoeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39
Weet iemand toevallig wat de betste of in elk geval een goede kastkoeler is?
Is het ook mogelijk om deze op iets anders aan te sluiten dan op je mobo?
bijvoorbeel op een adapter of iets aof tansformator of shit?
Ik zoek er een die ozveel mogelijk lucht omzet, de grote maakt niet uit al is hij 15x15

Verwijderd

Ik heb net een fabrieks sample mogen ontvangen van de Delta 80*80 FFB0812 EHE , oftwel de High Performance (HP) variant, van de 80*80
Deze is 38mm dik. Ik schrok me echt te pl...ris toen ik deze aansloot. Deze vloog prompt uit mijn handen. Wat een gigantische flow. De specs laten dit ook wel zien, een RPM van 5700, eem MAP van 20.63!!! (mmH20) en een CFM waarde van 80.16
Deze fan heeft dus meer dan tweemaal zo hoge performance dan de 60*60 HP. Bruuut.
Wat ook bruut is is het geluid, ik dacht even dat er een F16 opsteeg. Ik ben bezig om voor de gehele Delta lijn ook geluids-isolatie mogelijk te maken.
De 80*80 fan met de hoogste specs die in de gehele wereld te koop is absoluut de 80*80 HP.

Newt

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heb je je vingers nog? :P

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klinkt goed Newt!
Wat gaat die Delta 80*80 FFB0812 EHE ongeveer kosten???
Enne wat houd een MAP van 20.63 egenlijk in?

specs

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb ook een beste kastcooler! :+
Een 80 x 80 mm cooler:
Sunon 12V 2,6 Watt
Airflow: 40 cfm

:)

Whatever.

Verwijderd

Vingers zitten er (nog) aan.
De MAP waarde is de Maximal Air Pressure gegeven in aantal mmH20 ( gemeten bij een airflow van 0).

Deze fan zal ongeveer 55,- inc btw kosten.
Je hebt dan wel een fan waar vele 120*120 fans qua specs niet aan komen.
Echter er is wel eenm fan die dan hoger scoort en dat is de 120*120 HP van Delta. Dez heeft een CFM van 195.
Wordt op dit moment gebruikt als rotor bj de Apache heli's

Newt

Verwijderd

Newt die Delta Fans zullen wel fantastisch zijn maar ik zou ze niet in me systeem willen hebben. F16 zijn leuk maar mijn kamer is geen landings baan. Daarom is mijn favoriete fan(die ik alleen niet heb :( )
De Panaflo L1A 120
Deze 120MM/38MM fan heeft een airflow van 69 CFM en das dan wel iets minder dan de Delta en ook de MAP zal lager zijn, maar deze fan geeft deze waarden op slechts 30DBa en dat maakt deze fan erg stil. Ik zou de DBa waarde van die Delta wel willen weten maar ik schat dat het ongeveer 47 of zo zal zijn. nou is het geloof ik zo dat per 3 Dba het geluid 2 keer zo had wordt. dat zou betekenen
dus dat de fan in het geval van 47 bijna 6 keer zo luid als de panaflo. Maar FFF wou zoveel mogelijk CFM dan zou ik een 130CFM Y.S TECH 120MM fan aanraden maar ook die doet zn werk op meer dan 45 DBa.
O ja ff een klein puntje die Delta fan draait op 5700TPM de panaflo levert bijna net zoveel CFM maar is wel groter maar draait maar op 1900TPM dus een minder F16 effect.

ThaVinnY

Verwijderd

Ik heb het even nagekeken, deze heeft een MAP van 3,3. Dat is erg laag, zeker gezien het feit dat dit een 120mm fan betreft. De Delta AFB60 HP heeft zelf een MAP van 15.
Mijn inziens is juist de MAP het belangrijkste als kast-fan.
Maar ik moet zeggen de Panaflo is wel opvallend stil. Wat ook opvallend is dat de performance van de Panaflo pas vanaf 120mm, goed word. Al met al wel een goed design!

Newt

Verwijderd

Ik weet het newt MAP is erg belangrijk, maar de MAP staat niet alleen in direct contact met de airflow maar ook met het geluids nivea. En ik heb liever iets minder geluid kan ik teminste slapen! Maar erg mooie fans voor mensen die geen RUK geven om geluid. Ik ga denk ik voor een stuk of 4 van die panaflo's (ik geloof dat je per extra fan 3 extra DBa moet optellen dus dan kom ik op 39 DBa valt nog mee) jammer dat die dingen zo "niet fijn"duur zijn.

ThaVinnY

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:39
FF een berekening 4 fans is + 6 dB op een fan
dus als 1 fan 40 dB aan geluid geeft geven 4 fans 40 + 6 + 46 db geluid
Pagina: 1