Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenizYlmz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Hi Tweakers,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een SSD, wat garant staat voor heerlijk korte opstarttijden. Er is echter een probleem bij gekomen, het toetsenbord krijgt pas erg laat stroom. Het gevolg hiervan is dat ik een halve minuut moet wachten voordat ik mijn Windows wachtwoord kan intoetsen.

Ik heb al een ander USB toetsenbord aangesloten, maar ook hier krijg ik hetzelfde resultaat. Deze kreeg echter wel direct stroom, maar de input werd niet verwerkt. Ook dit gebeurde pas een halve minuut later.

Is er misschien iemand hier die dit eerder heeft meegemaakt? Lag dit aan het moederbord, of het dit te maken met mijn BIOS instellingen?

Wat specs:
CPU: i5 2500K (stabiel @ 4Ghz)
Moederbord: ASRock Z68 Pro3 Gen3
RAM: Corsair Vengeance 8GB, 1600MHz, CL9, 1,5V
GPU: GTX 560 Ti van Asus (factory overclock, verbeterde koeling)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

PS: Ik heb het ook met andere USB poorten geprobeerd, maar ook hier trad hetzelfde probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Power on usb optie in je bios aan staan?
Als dit aan staat heeft je toetsenbord constant contact en ook stroom vanaf boot.

Je kan zien of het aanstaat door te kijken naar het num lock knopje.

Tist trouwens wel lekker dat je de ssd niet meld terwijl dat is wat je veranderd heb.
Niet dat ik denk dat die het probleem is hier. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door maarten12100 op 28-11-2012 19:10 ]

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 01:31

Nessuno

io sono nessuno

Zag laatst in het bios van mn asus moederbord onder het kopje boot het volgende staan.
Usb init die kan full zijn of partial
(full krijg je een volledige initialisatie van je usb controlers)
Dus alle usb hardware zal bij het zien van je desktop werken

Bij partial word alleen het brood nodige geïnitialiseerd
En word de rest geladen bij het zien van je desktop.

Aangezien Asus en Asrock toch nog steeds dingen van elkaar lenen, zou het zo maar zo kunnen zijn dat jij deze opties ook hebt.

Na rose e cient spin