• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 11:26
Goedenavond,

ik twijfel al 'n tijdje om een tablet te kopen en inmiddels heb ik een budget van 300 euro vergaard!
Alleen weet ik nu niet meer welke tabs ik wil, ik kijk al 2 weken in het Pricewatch, ik wil het juist nu kopen omdat het moment best wel perfect is. Bij Dixons heb je 10 procent korting (tegen inlevering van Airmiles), ik heb een Passbook kortingsbon van 5 euro en nog 2x kortingsbonnen van 5 euro. Bij Media Markt heerst er momenteel de Tabletmania, waarbij in dit geval ik 50 euro tegoed voor accesoires zou krijgen. Lekker meegenomen allebei.

Ik heb een paar eisen, ik zou het fijn vinden als het langdurig ondersteuning zou krijgen, ik ben het van plan om het minstens 1,5 jaar in mijn bezit te hebben. Een goede scherm zou ook leuk zijn, ik kijk niet heel veel films (ben het wel van plan) en luister veel muziek (doordat ik Spotify Premium heb, is opslagruimte niet echt een probleem, films verwijder ik toch altijd nadat ik het gekeken heb), ik ga 'm verder gebruiken om te internetten en spelletjes te spelen. Ook wil ik ermee kunnen tekstverwerken, dan hoef ik mijn laptop mee te nemen naar school. 3G moet niet, maar zou wel een fijne toevoeging zijn, ik heb namelijk hier ergens een *Bliep simkaart liggen waarmee ik goedkoop kan internetten!

Ik heb dus gekeken naar een budget van 300 euro, meer mag wel (echt maximaal 320).
- iPad Mini, 16 GB. Die zou ik voor rond de 280 euro bij de Dixons kunnen krijgen, wat ik al heel netjes vind.
- Samsung Galaxy Tab 2 10.1 - lekker groot, mooi en die zou ik dan net in mijn budget krijgen
- Samsung Galaxy Tab 1 10.1 - inclusief 3g, refurbished etc bij Media Markt voor 300 euro. Dat vind ik netjes en ik krijg nog 3G mogelijkheid erbij, kan ik lekkero veral internetten where I am.
- Nexus 7 - Een goede tablet voor zijn prijs, alleen is het (praktisch) overal uitverkocht en vind ik het op zich lelijk.

Alleen bij de Samsung Tabs vind ik de skins best wel naar, maar er zijn genoeg launchers en ROMS.
Bij iPad vind ik de maat op zich best wel fijn, ook die van de Samsung tabs. Ik vind beiden heerlijk typen. Ik heb al ervaringen met Android en iOS, dit wordt mijn (aller)eerste tablet.

Misschien iemand tips waardoor ik mijn keuzes kan maken en of een ander tablet? Ik wil het liefst bij de Media Markt of Dixons (specifiek, ja) kopen.

• Anoniem: 312728
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Waarom kijk je niet eens naar de Nexus7 of de Nedus10? Het zijn allebei android tablets die hun gelijke op prijs kwaliteit niet kennen ;)

• karimmm
Anoniem: 312728 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:14:
Waarom kijk je niet eens naar de Nexus7 of de Nedus10? Het zijn allebei android tablets die hun gelijke op prijs kwaliteit niet kennen ;)
Nexus 7 heb ik trouwens ook overwogen! Die neem ik niet omdat ie overal uitverkocht is, ik vind daarvan alleen het achterkant mooi. Het heeft te dikke bezels, wat het lelijk maakt.

Nexus 10 wordt niet in Nederland verkocht? in ieder geval niet deze week/maand. En dan komt ie sowieso niet voor rond de 300 euro.

• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dan neem je toch de iPad mini, wat feitelijk een iPad 2 is in een wat kleinere jasje en kwa hardwareis hij slechtere dan de Nexus 7.

De Nexus 7 is echt wel een van beste tablets in zijn prijsklasse.

• karimmm
@Diqui-Long Hm, ja dat weet ik. Het heeft ook een mooie specs voor zijn geld. Ik heb volgens mij wel een review van jou gelezen over de Nexus (waarvoor mijn kudo's). Het is best wel jammer dat het nergens of moeilijk te kopen is, ik wil het eigenlijk vooral bij de Media Markt of Dixons kopen vanwege de acties. Maar bedankt voor uw advies!

• 318025
  • Niet online
Mijn Nexus 7 komt dan ook van de Duitse MediaMarkt. Ik dacht eerst dat er in Nederland bijna geen voorraad was omdat er nu een 32GB versie is, maar blijkbaar blijft Nederland weinig voorraad hebben.

Het is inderdaad een geweldig apparaat voor zijn geld, heb je anders wel eens gedacht aan een Chinese tablet?

• karimmm
@Diqiu-Long Jawel en zelfs Kruidvat-tablets (waar ik werk, en daar zou ik dan zelfs personeelskorting krijgen + 25% van het hele aankoopbedrag terug). Alleen vind ik het een beetje té eng, onbekende merken en onbekende klantenservices.

Ik ben trouwens verder gaan zoeken, ik vond dus bij Saturn een ASUS Transformer 300T in de aanbieding. De Samsung tab 10.1v2 valt voor mij af, de hardware is volgens T.net review best verouderd. De Tegra 3 is ook een van de voordelen, alleen weet ik niet hoeveel een dock is (zie ik nergens?) en hoe het scherm is. En het is jammer dat ie zwaar en dik is. Niet dat het voor mij een probleem is.

http://www.saturn.nl/mcs/...73,526423.html#infoTabNav

[Voor 52% gewijzigd door karimmm op 28-11-2012 18:57]

• Anoniem: 312728
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
als je risico durft te nemen kun je hier eens kijken:
http://dx.com/c/laptops-tablets-1499/tablets-1409
Kwa levering is het geen risico hoor!!

En als je geen risico wilt nemen (van dezelfde site!):
- http://dx.com/p/ipad-2-wi...and-gps-black-16gb-119421

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 312728 op 28-11-2012 19:01]

• karimmm
@BartezZz Bedankt, alleen koop ik toch liever die iPad hier dan via zo'n Chinees winkel haha. En ik durf het toch liever niet aan.

Verder zit ik nog steeds te twijfelen en reviews helpen mij niet echt bepaald. Ik ga denk ik de Transformer en iPad vergelijken in de winkel en dan zie ik wat ik neem.

• 318025
  • Niet online
karimmm schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:55:
@Diqiu-Long Jawel en zelfs Kruidvat-tablets (waar ik werk, en daar zou ik dan zelfs personeelskorting krijgen + 25% van het hele aankoopbedrag terug). Alleen vind ik het een beetje té eng, onbekende merken en onbekende klantenservices.

Ik ben trouwens verder gaan zoeken, ik vond dus bij Saturn een ASUS Transformer 300T in de aanbieding. De Samsung tab 10.1v2 valt voor mij af, de hardware is volgens T.net review best verouderd. De Tegra 3 is ook een van de voordelen, alleen weet ik niet hoeveel een dock is (zie ik nergens?) en hoe het scherm is. En het is jammer dat ie zwaar en dik is. Niet dat het voor mij een probleem is.

http://www.saturn.nl/mcs/...73,526423.html#infoTabNav
Die Asus tablet die je linkt is zeker een goeie aanbieding en maar € 50 duurdere dan de Nexus 7. Ik zou hem wellicht denk ik wel gekocht hebben als ik al geen Nexus 7 had.

Ik kocht de Nexus 7 namelijk vanwege het merk en de goeie hardware, zo is resolutie hogere dan bij meeste 7 inch tablets en voordeel van 7inch is dat hij lichter is dan 10 inch.

Maar ook mooie aan Nexus 7 is dat hij snel nieuwste Android versie krijgt, zo waren er paar maanden geleden bijna geen tablets met jellybean.

• karimmm
@Diqui-Long ik las ergens dat Asus niet zoveel aanpast, om zo vanilla mogelijk Android-ervaring te geven. Hierbij betekent het dus dat Asus (ik lees veel nieuwsberichten over snelle updates) snel zijn updates uitbrengt en ik heb echt heel weinig slechte ervaringen gevonden. Dat is wel een pluspunt. Alleen is de ondersteuning zo onzeker, het zou kunnen stoppen bij eventuele 4.3 of 5.0. Wat dus al binnen ongeveer 1 jaar is. Kennende Google in november of oktober. En laat ik nou eens echt minimaal 2 jaar mee willen gaan met volledige ondersteuning, ik wil namelijk niet rommelen (alleen rooten voor AdBlocker, verder ben ik een leek op gebied van custom ROMs) en ben ik best wel, zoals het genoemd wordt, updategeil. Met iPad mini is dat ook best wel onzeker, aangezien het een verkleinde iPad 2 is, wie weet hoelang die ondersteund zal worden. Ik denk dat iPad 2/iMini een soort iPhone 3GS wordt, dus lang ondersteund.

• neopro
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-02-2022
Hi, de iPad mini is 239 en zie 'm nu voor 219,- staan bij Bcc. Is echt een goede tablet. Heb 'm van de week gekocht superblij mee 😃

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 21:24
neopro schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:51:
Hi, de iPad mini is 239 en zie 'm nu voor 219,- staan bij Bcc. Is echt een goede tablet. Heb 'm van de week gekocht superblij mee 😃
Ik ga er vanuit dat de TS inmiddels wel een tablet heeft aangeschaft, aangezien je een 2 jaar oud topic kickt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fijn, maar dit topic is al meer dan twee jaar oud, dus deze kick heeft niet veel zin ;) Slotje dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee