Pc start niet op, denk ram probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:05
Opgelost kan gesloten worden. Als ik dit zelf kan doen, waar kan ik dat doen?

Hallo dames en heren,

Ik weer eens een probleem met mijn PC. Hij start niet op(hij boot zelfs niet) en er brand een rood lichtje bij DRam led. Ook klinkt het alsof de fans steeds weer opnieuw aangaan

Mijn moederbord is een asus p8h67 en ik heb mijn ram(2x4gb) in een ander gootjes gedaan, alleen hardeschijf opstarten Etc. maar niets blijkt te werken. De computer is zelf gebouwt maar wel al 15 maanden oud.

Kan iemand mij helpen?

Mvg,
2

Owja dit is toch het goede forum onderdeel? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door 2Keys op 28-11-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:18

dimako_

Vogel

Waarom heb je je geheugen in andere slots gedaan?

Zie je mobo handleiding waar het geheugen in moet, als je in dimm01 (of dimm a1 oid) geen geheugen hebt dan boot de pc al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:10
Komt hij de POST wel voorbij? Zo ja, even memtest86+ booten en kijken of je rode errors krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
Ik bedoelde meer dat ik 1 ram bankje erin had daarna 2 en alle twee anders om =)

In me handleiding staat vrijwel niets of dit ledje en waarom het brand.

Nope ik krijg ook geen POST.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Keys op 28-11-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
Alles werkt weer.

Ik heb me cmos gereset en niets deed het weer me ram eruit geheaalt en het deed het niet doe me ander ram in het zelfde gat en het werkt. zet me computer weer uit en doe de anderen erbij het werkt draai ze weer om(ze staan dus weer zo als toen het het niet deed) en het werkt xD. weet iemand hoe dit kan? ik wil namelijk niet volgende week weer dit probleem hebben =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 13:09
Het kan best zijn dat er vuil of iets dergelijks in zit, tenminste onder de latjes dan.
Het kan ook zijn dat de CMOS niet goed is gecleared, soms duurt het lang voordat de reststroom uit het moederbord is. Komt het probleem terug kan het dus zijn er wel wat verkeerd zit! Geheugen kan wel snel op zijn, garantie heb je nog wel na 15 maanden dus ik zeg snel terug doen!

Tip:
Me ram/cmos is m'n ram/cmos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
DennisM6 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:32:
Het kan best zijn dat er vuil of iets dergelijks in zit, tenminste onder de latjes dan.
Het kan ook zijn dat de CMOS niet goed is gecleared, soms duurt het lang voordat de reststroom uit het moederbord is. Komt het probleem terug kan het dus zijn er wel wat verkeerd zit! Geheugen kan wel snel op zijn, garantie heb je nog wel na 15 maanden dus ik zeg snel terug doen!

Tip:
Me ram/cmos is m'n ram/cmos ;)
Ik denk dat het wat stof is geweest maar wel raar dat het de 2e keer pas werkt =P. Ook heb ik had ik 36 maanden garantie dus ik wacht het even af en anders ga ik terug.

Bedankt voor de hulp ik sluit dit topic .
Pagina: 1