Allereerst, beiden bedankt voor uw reactie.
Maar nog een paar vragen/opmerkingen van mijn kant, omdat ik het idee heb dat gedeeltes van mijn verhaal verkeerd overgekomen zijn.
@aart44:
- ik heb geen en ik wil geen CI+module; ik heb en ik wil de gewone CImodule gebruiken. Ik heb precies de CImodule die jij aanhaalde, dus gewoon die van CanalDigitaal, maar desalniettemin bedankt voor uw toelichting over (de nadelen van) CI+.
- ik gebruik de standaard smartcard die ik vorige maand van CanalDigitaal gekregen heb. De smartcard is geldig, legitiem, geactiveerd etc. en door een door CanalDigitaal gecertificeerde winkel is geverifieerd dat de kaart en module beiden correct werken. Of dit dan een 'seca3-kaart' betreft, dat weet ik niet, maar dat wil ik best aannemen.
Dit is dus precies mijn probleem, want het werkt nog steeds niet. Elke hulp is nog steeds méér dan welkom.
- Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die LG-medewerksters niet altijd begrijpt.
- Wat betreft de Fastscan.. Die zenders zet ik met liefde en plezier zelf wel een keer op een rijtje, alleen dan moeten ze wel uberhaupt weergegeven worden, iets wat dus nog steeds niet het geval is.
@Heppieboeddah
-
Waarom merk ik daar dan nog niks van?

:

Ik denk ook dat het moet werken, maar ik kom er graag achter waarom dat (nog) niet het geval is bij mij.
- zelf favorietenlijst maken is totaal geen probleem, heb dat er graag voor over als ik dan geen extra kastje hoef zoals de satdecoder die je me aanraadt, (evengoed bedankt voor de tip!).
- De standaardlijst van CanalDigitaal wordt inderdaad niet ingelezen. SBS6 bijvoorbeeld staat standaard op zender 392. Het beeld van sbs6 geeft ie overigens niet weer natuurlijk, want dat is juist mijn probleem, maar hij laat wel zien welke zender er weergegeven zou kunnen worden op dat kanaal, 392 (uit mijn hoofd).
- denk je dat het aan de CImodule ligt dat ik op mijn LG televisie geen betaalde zenders kan kijken en dat het met een andere wel zou lukken? Het zou kunnen, maar ik mag toch verwachten dat het lukt met de CImodule die door mijn provider zelf wordt aangeleverd, (toch)? En daarbij werkt dat die CImodule, i.c.m. mijn smartcard, wel op een andere tv (getest in een gecertificeerde winkel).
Waar ik bang voor ben is het volgende:
De CImodule-poort van onze LG televisie is stuk. Jullie zeggen allebei dat het gewoon werkt, of dat het zou moeten werken; de CImodule+smartcard is degelijk getest en die werken prima; en daarbij geeft mijn LG tv ook helemaal NIETS aan wat betreft het detecteren van een CImodule waar hij al dan niet iets mee kan. Al zou de combinatie CImodule van CanalDigitaal en mijn LG televisie niet goed werken, dan nog mag je toch verwachten dat de tv wel íets van een melding geeft? Bijvoorbeeld in de trant van 'incompatible module' of 'niet-gecertificeerde module' of whatever, maar of die module nu wel of niet in de tv zit, nergens geeft de TV ook maar een aanwijzing van dat 'ie door heeft dat er een CImodule+smartcard in de TV zit.
Een Saturn-medewerker bevestigde dit vermoeden trouwens. Hij weet uit ervaring dat Philips TV's en nog een merk waarvan ik de naam vergeten ben, wél een melding geven als er een CImodule is geplaatst waar die TV niet goed mee overweg kan.
Overigens, met de standaard geleverde decoder werkt het allemaal prima, dus daar ligt het niet aan, maar ik heb nu die CImodule aangeschaft en het zou allemaal moeten werken volgens iedereen, ik ben er alleen nog niet achter hoe dan...
Vragen of inbreng van anderen zijn ook nog steeds welkom natuurlijk!
Ik hoop op jullie hulp,
Wederom alvast enorm bedankt