Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop is beter?

Pagina: 1
Acties:

• Grutty
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 16:02
Hallo allemaal,

Ik twijfel tussen deze 2 modellen laptops, de Asus A55DR-SX091V en de Acer 7750ZG-B9504G50MN. Hieronder de specificaties.

Asus
AMD A8-4500M 1,9 GHz quad core
6 GB RAM
500 GB HDD
Radeon HD7640G

Acer
Intel B950 Pentium dual core 2,1 GHz
4 GB RAM
500 GB HDD
Radeon HD7670M 2GB

Ik wil er graag wat games op spelen, dus videokaart vind ik wel belangrijk. De Asus heeft duidelijk een betere processor, maar de videokaart heeft geen dedicated VRAM, waartegen de Acer 2 GB heeft.

Welke zou jij me aanraden?

Alvast bedankt :)

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
De Asus zal ik voor gaan beter processor + video kaart + ram
de processor kan trouwens tot 2.8 GHz turbo bootst

En Acer is slecht merk zal ik zeker niet nemen!

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 10:39

hostler

Yeahhh dude!

TokoDude schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:17:

qua processor zit er nauwelijks verschil in. Dat ga je niet merken met simpele spelletjes.

Videokaart in de Acer is BETER dan die de Asus (Benchmarks kijken is moeilijk, TokoDude)

De GPU in de Asus zit in de CPU, een zogeheten IGP. De acer is dedicated.

Acer niet nemen? Één slechte ervaring en het gehele merk is kut? Er zijn zat acer laptops van 8 jaar oud welke nog goed functioneren.

Enfin, de Asus is iets beter qua CPU, geheugen en waarschijnlijk bouw kwaliteit. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hostler op 28-11-2012 16:23 ]

• Grutty
hostler schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:21:
[...]

qua processor zit er nauwelijks verschil in. Dat ga je niet merken met simpele spelletjes.

Videokaart in de Acer is BETER dan die de Asus (Benchmarks kijken is moeilijk, TokoDude)

Acer niet nemen? Één slechte ervaring en het gehele merk is kut? Er zijn zat acer laptops van 8 jaar oud welke nog goed functioneren.

Enfin, de Asus is iets beter qua CPU, geheugen en waarschijnlijk bouw kwaliteit. ;)
En als je kijkt op performance bij games ipv spelletjes? Ik moet toegeven dat ik de Asus er beter uit vind zien dan de Acer. Heb lange tijd geleden ook een Acer gebruikt en daar ben ik tot het einde tevreden mee geweest.

Dus niet voorkeur qua merk. Wel op prestatie. Die Acer heeft inderdaad dedicated GPU, maar is het verschil zo groot met die integrated van Asus? Hij is inderdaad integrated, maar dan snoept hij toch van de normale RAM af? En dat zit wel prima.

Gek word ik er van 8)7

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mag ik vragen wat het budget is?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Grutty
Quad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:34:
Mag ik vragen wat het budget is?
De laptops die ik aan het begin beschreef kan ik allebei voor 500 euro ophalen/bestellen. Wil eigenlijk niet veel meer dan dat uitgeven. ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Als je games van 3 jaar oud ofzo wil spelen dan kunnen de laptops wel. Als je de nieuwste COD wilt spelen dan is het echt einde verhaal en kom je voor 500e zeker níet weg.
[...]
Op basis van een slechte ervaring van iemand kan je zeker niet dat soort conclusies trekken. Echter, overal om me heen zie ik problemen met Acer en ook bij winkels zie je dat het percentage laptops van Acer dat terugkomt voor garantie en/of reparatie érg hoog is.

[ Voor 60% gewijzigd door JT op 28-11-2012 16:49 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Grutty
JT schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:45:
Als je games van 3 jaar en ouder wil spelen dan kunnen de laptops wel. Als je de nieuwste COD wilt spelen dan is het echt einde verhaal en kom je voor 500e zeker níet weg.

[...]

Op basis van een slechte ervaring van iemand kan je zeker niet dat soort conclusies trekken. Echter, overal om me heen zie ik problemen met Acer en ook bij winkels zie je dat het percentage laptops van Acer dat terugkomt voor garantie en/of reparatie érg hoog is.
Games van 3 jaar en ouder is onzin. Mijn broertje heeft een half jaar geleden een Asus laptop gekocht voor 440 euro met een intel pentium 2,2 GHz dual core en een GEFORCE 610M en hij speelt er bijna alleen maar recente grafisch goede games op. Natuurlijk niet op de hoogste instellingen, maar het werkt wel! :P Daar mik ik dus ook op. ;)

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Grutty schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:28:
[...]

En als je kijkt op performance bij games ipv spelletjes? Ik moet toegeven dat ik de Asus er beter uit vind zien dan de Acer. Heb lange tijd geleden ook een Acer gebruikt en daar ben ik tot het einde tevreden mee geweest.

Dus niet voorkeur qua merk. Wel op prestatie. Die Acer heeft inderdaad dedicated GPU, maar is het verschil zo groot met die integrated van Asus? Hij is inderdaad integrated, maar dan snoept hij toch van de normale RAM af? En dat zit wel prima.

Gek word ik er van 8)7
Als je puur kijkt naar prestaties dan is de dedicated gpu van de acer beter. Qua CPU kracht verschillen ze niet enorm, zal waarschijnlijk niet merkbaar zijn.

De IGP van de Asus snoept inderdaad wat geheugen weg.

Wat hieronder staat over COD ben ik het niet mee eens. Je kan prima COD BO2 er op spelen (zowel de Asus als Acer). Al zal hij waarschijnlijk niet de hoogste instellingen kunnen trekken. Op low-mid is het ook prima te spelen natuurlijk.
JT schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:45:
Als je games van 3 jaar oud ofzo wil spelen dan kunnen de laptops wel. Als je de nieuwste COD wilt spelen dan is het echt einde verhaal en kom je voor 500e zeker níet weg.

[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik werk op de RMA (reparatie) afdeling van een bekende webshop in Nederland. Als je kijkt hoeveel Acers er verkocht worden en hoeveel er terug komen dan valt het enorm mee... Niet veel meer dan Lenovo, Toshiba en Asus.

Mensen laten enkel wat van zich horen als er iets niet goed is. Als 't apparaat goed functioneert dan hoor je er niets meer van.

[ Voor 3% gewijzigd door hostler op 28-11-2012 16:55 ]

• Grutty
hostler schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:54:
[...]

Als je puur kijkt naar prestaties dan is de dedicated gpu van de acer beter. Qua CPU kracht verschillen ze niet enorm, zal waarschijnlijk niet merkbaar zijn.

De IGP van de Asus snoept inderdaad wat geheugen weg.

Wat hieronder staat over COD ben ik het niet mee eens. Je kan prima COD BO2 er op spelen (zowel de Asus als Acer). Al zal hij waarschijnlijk niet de hoogste instellingen kunnen trekken. Op low-mid is het ook prima te spelen natuurlijk.

[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik werk op de RMA (reparatie) afdeling van een bekende webshop in Nederland. Als je kijkt hoeveel Acers er verkocht worden en hoeveel er terug komen dan valt het enorm mee... Niet veel meer dan Lenovo, Toshiba en Asus.

Mensen laten enkel wat van zich horen als er iets niet goed is. Als 't apparaat goed functioneert dan hoor je er niets meer van.
Oke. Dus de Acer is een betere keuze volgens jou?

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Grutty schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:10:
[...]

Oke. Dus de Acer is een betere keuze volgens jou?
Ja en nee, de Asus heeft een marginaal betere CPU, 2gb ram meer. Echter wel een lagere resolutie, maar is dan wel portable met z'n 15,6" scherm

De acer heeft een betere gpu en een hogere resolutie maar is 17,3".

Dus wat je wint met de iets betere gpu verlies je doordat het scherm een hogere resolutie heeft, qua prestatie.

Uiteindelijk moet je zelf afwegen wat beter voor jou is.

Voor mij persoonlijk zou het de Asus zijn.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dit type Acer heeft mijn zusje ook.
Haar touchpad is afgesleten en de adapter is nu krakkemikkig, soms wel, soms geen contact.

Als je de touchpad niet al te veel gebruikt moet het niet zo'n probleem zijn denk ik.
Scherm vind ik niet super, heb slechter gezien maar goed is het niet, gemiddeld zeg maar.
Voor de rest, ik denk dat je met de Asus een langere levensduur hebt dan met de Acer.
De Acer heeft wel wat betere specs, maar ben benieuwd naar de koeling van deze.

Anders, als je misschien nog €640,- wilt uitgeven is de Dell Inspiron 15R SE een veel betere keuze. i5 3210M FullHD mat scherm! en ook nog eens een AMD HD7730 2GB Grafische kaart.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Grutty schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:52:
[...]

Games van 3 jaar en ouder is onzin. Mijn broertje heeft een half jaar geleden een Asus laptop gekocht voor 440 euro met een intel pentium 2,2 GHz dual core en een GEFORCE 610M en hij speelt er bijna alleen maar recente grafisch goede games op. Natuurlijk niet op de hoogste instellingen, maar het werkt wel! :P Daar mik ik dus ook op. ;)
Ok ok als je 640x480 en alles low best vind dan is er wellicht geen probleem :)
hostler schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:54:
[...]
[...]

Ik heb gewerkt in het filiaal met de meeste omzet van Nederlands grootste electronicazaak. Dus dat zegt ook niet persé wat ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• TokoDude
[...]

Jah toen ik terug keek zag ik dat ik verkeerde aan het vergelijken was Foutje :(

Maar over die Acer is zeker weten slecht. Medestudenten uit mijn klas hebben zo'n laptop en daar is het toetsenbord slecht je drukt je computer helemaal in lijkt wel als je iets intypt, beeldscherm is ook niet erg stevig.

verder zijn er altijd enorm veel problemen met Acer laptops.

het is een Z- Merk Zeer slecht deze laptops gaan vaak binnen een jaar kapot of krijgen heel snel kuren

Kijk hier maar even ;)

nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn Asus toetsenbord is ook her en der in te drukken hoor. bij D tot en met J is hij indrukbaar.

Zegt niet zozeer wat over stevigheid in mijn ogen, grote kans dat daar de ruimte voor een tweede hdd zit.

People as things, that’s where it starts.

• TokoDude
VasZaitsev schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:40:
Mijn Asus toetsenbord is ook her en der in te drukken hoor. bij D tot en met J is hij indrukbaar.

Zegt niet zozeer wat over stevigheid in mijn ogen, grote kans dat daar de ruimte voor een tweede hdd zit.
Die gozer heeft dat opgevuld vandaar dat ik het raar vond dat het alsnog ingedrukt kan worden.

Ik heb zelf VAIO en ik kan helemaal niks indrukken op mijn laptop.

[ Voor 7% gewijzigd door TokoDude op 28-11-2012 18:44 ]

• Grutty
Quad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:29:
Anders, als je misschien nog €640,- wilt uitgeven is de Dell Inspiron 15R SE een veel betere keuze. i5 3210M FullHD mat scherm! en ook nog eens een AMD HD7730 2GB Grafische kaart.
Dat zou helemaal geweldig zijn, maar dat heb ik echt even niet en ook niet in de nabije toekomst. 500 is waar ik het mee moet doen! ;)

Op basis van vele meldingen over de wat slechte kwaliteit van de Acer hebben jullie me duidelijk overtuigd dat ik achteraf spijt zal krijgen als ik die zou kiezen.
hostler schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:28:

Uiteindelijk moet je zelf afwegen wat beter voor jou is.

Voor mij persoonlijk zou het de Asus zijn.
Ik denk dat ik het met je eens ben. Het wordt de Asus! :*)

Iedereen heel erg bedankt voor het helpen. Jullie zijn geweldig _/-\o_

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TokoDude schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:17:

Acer was een slecht merk. Qua bouwkwaliteit is het misschien nog wat minder dan Asus. Qua service is Acer veel beter dan Asus.

Verwijderd

Je draagt een bron aan waarvan de gegevens inmiddeld 6 jaar oud zijn....
TokoDude schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:43:
Ik heb zelf VAIO en ik kan helemaal niks indrukken op mijn laptop.
Nonsense. Zelfs mijn E6520 kan je op verschillende plekken indrukken.

• TokoDude
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:02:

Nonsense. Zelfs mijn E6520 kan je op verschillende plekken indrukken.
Ik kan heel mij laptop niet indrukken alleen klein gedeelte vlakbij mijn camera is niet stevig

Pagina: 1