Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458573

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn blu-ray collectie digitaliseren. Nu heb ik al rond gezocht op het internet maar ik heb eigenlijk nergens duidelijk kunnen vinden hoe je dit het beste kunt doen. Voor zover ik weet is het alleen mogelijk met een blu-ray speler met de functie tot rippen. Mij lijkt dit niet de beste manier.

Is het mogelijk om met een mediaspeler je blu-rays de digitaliseren? Ik al wel vernomen dat je kunt streamen, maar ik wil dus de blu-ray bestanden op een externe HDD opslaan of eventueel op een NAS en dan de films naar de computer / tablet streamen.

Welke mogelijkheid kun je het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Ja je kan BR rippen. Daar heb je verschillende handleidingen voor op het internet staan.
Daar zie je welke programma's je moet kopen/gebruiken om dat voor mekaar te krijgen.
Meestal worden ze omgezet naar MKV. Maar daar moet je computer/tablet waar je het op wilt bekijken wel aankunnen (vooral tablet kan lastig zijn).
maar je kunt ze ook naar mp4 omzetten.

Als je google gebruikt is er meer dan genoeg te vinden denk ik over hoe je dit kunt realiseren

[edit]: We verwachten namelijk wel dat je eerst zelf wat gaat zoeken. En hier pas een vraag stelt als iets niet goed werkt (bv je geeft aan dat je een handleiding gevolgd hebt maar dat die een error geeft waar je niet uitkomt)

suc6

[ Voor 20% gewijzigd door DarkSide op 28-11-2012 14:27 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:12
Ik zou jezelf de tijd besparen en gewoon een kopietje van het internet trekken:

http://www.thuiskopie.nl/...kopie/veelgestelde-vragen
Downloaden is toch illegaal?
Nee, in Nederland is het niet illegaal om voor eigen oefening, studie of gebruik te downloaden van het internet. Het is wel in strijd met de Auteurswet om te uploaden. Dan is het immers niet meer voor je eigen gebruik en het openbaarmaken van een werk zonder toestemming van de rechthebbende, is in strijd met de Auteurswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:24:
Ja je kan BR rippen. Daar heb je verschillende handleidingen voor op het internet staan.
Daar zie je welke programma's je moet kopen/gebruiken om dat voor mekaar te krijgen.
Meestal worden ze omgezet naar MKV. Maar daar moet je computer/tablet waar je het op wilt bekijken wel aankunnen (vooral tablet kan lastig zijn).
maar je kunt ze ook naar mp4 omzetten.

Als je google gebruikt is er meer dan genoeg te vinden denk ik over hoe je dit kunt realiseren

[edit]: We verwachten namelijk wel dat je eerst zelf wat gaat zoeken. En hier pas een vraag stelt als iets niet goed werkt (bv je geeft aan dat je een handleiding gevolgd hebt maar dat die een error geeft waar je niet uitkomt)

suc6
Als ik een blu-ray ga rippen neemt de kwaliteit toch af, of heb ik dat verkeerd?
Waar ik nu zeg maar mee zit is: kun je met een mediaspeler je blu-rays ook digitaliseren? Als dat kan kan ik beter een mediaspeler kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je kan niet zomaar een BR rippen. Er zit namelijk een kopieer/rip beveiliging op.
Een mediaspeler kan dus niet zomaar een kopietje maken.
Je moet hem met de juiste software gaan rippen. Dan kan je meteen aangeven hoe de kwaliteit moet zijn. Zo kan je hem rippen naar 1GB groot. En dan verlies je wat. Of laat je de m2ts stream origineel. Maar dan is je Rip zo'n 25 a 45 GB groot.
Of zoals vaak gebeurt. Een gulde middenweg kiezen.

maar het is idd ook mogelijk om een "kopie" van het internet af te halen zoals ThinkPad aangeeft.
Theoretisch ben je dan eigenlijk nog legaler bezig. Omdat je wel een kopie voor thuisgebruik mag maken. Maar weer niet beveiligingsmaatregelen mag hacken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:42:
Je kan niet zomaar een BR rippen. Er zit namelijk een kopieer/rip beveiliging op.
Een mediaspeler kan dus niet zomaar een kopietje maken.
Je moet hem met de juiste software gaan rippen. Dan kan je meteen aangeven hoe de kwaliteit moet zijn. Zo kan je hem rippen naar 1GB groot. En dan verlies je wat. Of laat je de m2ts stream origineel. Maar dan is je Rip zo'n 25 a 45 GB groot.
Of zoals vaak gebeurt. Een gulde middenweg kiezen.

maar het is idd ook mogelijk om een "kopie" van het internet af te halen zoals ThinkPad aangeeft.
Theoretisch ben je dan eigenlijk nog legaler bezig. Omdat je wel een kopie voor thuisgebruik mag maken. Maar weer niet beveiligingsmaatregelen mag hacken.
Dus als ik het goed begrijp is het NIET mogelijk om via een mediaspeler te 'rippen'?
Als je al een blu-ray verzameling hebt is dus de enigste manier om je collectie digitaal te krijgen, de blu-rays te rippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt of te downloaden.
Eerste is meer werk. Maar heb je alles zelf in de hand (incl menus etc)
laatste is sneller maar ben je afhankelijk wat een ander voor je gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:53:
Klopt of te downloaden.
Eerste is meer werk. Maar heb je alles zelf in de hand (incl menus etc)
laatste is sneller maar ben je afhankelijk wat een ander voor je gedaan hebt.
En moet ik bij het rippen dan denken aan zoiets als dit?

- pricewatch: Asus BC-12B1ST Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 21:30
Is er een reden dat je geen enkele keer in gaat op het download verhaal?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Downloaden klinkt leuk, maar de vraag is of ze uberhaupt niet te veel compressie hebben, en of de rips wel naar wens zijn (ondertitels, en/of verwijderde menu's, extra's).

Om de boel zelfstandig helemaal in de hand te houden, is zelf rippen dus gewoon handiger, en veelal sneller dan zo'n file binnentrekken.

Zelf rip ik mijn DVD's met: MakeMKV, en die ondersteund ook BluRay's. Gewoon een freeware programma. Gezien ik al die niet-skipbare troep, menu's en andere zaken juist weg wil hebben, rip ik m'n legale spul altijd zelf.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:08:
Downloaden klinkt leuk, maar de vraag is of ze uberhaupt niet te veel compressie hebben, en of de rips wel naar wens zijn (ondertitels, en/of verwijderde menu's, extra's).

Om de boel zelfstandig helemaal in de hand te houden, is zelf rippen dus gewoon handiger, en veelal sneller dan zo'n file binnentrekken.

Zelf rip ik mijn DVD's met: MakeMKV, en die ondersteund ook BluRay's. Gewoon een freeware programma. Gezien ik al die niet-skipbare troep, menu's en andere zaken juist weg wil hebben, rip ik m'n legale spul altijd zelf.
De keuze uit BR-lezers in de prizewatch is nog al gering. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde BR-lezer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Je hebt 2 dingen nodig: Een Blu-ray speler (zie hier: http://tweakers.net/categorie/634/optische-drives/producten/ ) en een decryptie programma voor het rippen (hiervoor wordt meestal AnyDVD aangeraden: http://www.slysoft.com/en/anydvd.html ).. Gewoon nieuwste versie installeren, schijfje erin, en dan kan je via de tray icon rippen naar .iso of naar folder formaat.

Heb zelf de LG CH10LS28 en deze bevalt goed (werkt uitstekend).

[ Voor 44% gewijzigd door Cooler_King op 28-11-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cooler_King schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:51:
Je hebt 2 dingen nodig: Een Blu-ray speler (zie hier: http://tweakers.net/categorie/634/optische-drives/producten/ ) en een decryptie programma voor het rippen (hiervoor wordt meestal AnyDVD aangeraden: http://www.slysoft.com/en/anydvd.html ).. Gewoon nieuwste versie installeren, schijfje erin, en dan kan je via de tray icon rippen naar .iso of naar folder formaat.

Heb zelf de LG CH10LS28 en deze bevalt goed (werkt uitstekend).
Bij de specificaties in de pricewatch staat niets aangegeven over de BD specificaties van de LG CH10LS28. Ik neem aan dat je hiermee wel gewoon Blu-ray schijfjes kunt rippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Anoniem: 458573 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:46:
[...]

Bij de specificaties in de pricewatch staat niets aangegeven over de BD specificaties van de LG CH10LS28. Ik neem aan dat je hiermee wel gewoon Blu-ray schijfjes kunt rippen?
Anders noemde ik hem natuurlijk niet.. Foutje in de pricewatch: http://www.lg.com/nl/opti...lu-ray-disc-reader-intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

pricewatch: LG CH10LS28 Zwart
Bijzonderheden Blu Ray speler
Staat er prima bij. En als een drive de media ondersteund, kan je het rippen/kopieren

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Allereerst ff een misverstand uit de wereld helpen, een blu-ray digitaliseren kan niet aangezien een blu-ray zelf al digitaal is. Wat je bedoeld is rippen of te wel een kopie maken op je computer/harddisk.

En daar is inderdaad software voor nodig en dat kan gewoon verder 1 op 1 zonder kwaliteits verlies of je kunt kiezen om de bestanden wat verder te comprimeren zodat ze kleiner worden. Dat is goed mogelijk zonder het in het beeld te zien. (meningen verschillen daarover) De meeste rips die je op usenet vind zijn +- 10GB

Je hebt inderdaad een blu-ray speler/drive nodig in je pc om de schijfjes te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil de pricewatch: LG CH10LS28 Zwart kopen, maar nu kan ik nergens bij mijn moederbord specificaties vinden of dit mogelijk is.

Moederbord specificaties: http://www.asus.com/Mothe...55/P8Z68V/#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waar heb je zelf op gezocht in je moederbord-specs dan? En bij de LG?

Want ik zie toch écht wel ergens een overeenkomst die je in beide tabellen terug kunt vinden. Maar dat mag je ook heus wel zélf proberen uit te vissen i.p.v. elke simpele vraag hier te stellen IMO. Dit is echt té simpel voor woorden en je komt nu heel erg over als iemand die er amper moeite in wil steken.

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 30-11-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:52:
Waar heb je zelf op gezocht in je moederbord-specs dan? En bij de LG?

Want ik zie toch écht wel ergens een overeenkomst die je in beide tabellen terug kunt vinden. Maar dat mag je ook heus wel zélf proberen uit te vissen i.p.v. elke simpele vraag hier te stellen IMO. Dit is echt té simpel voor woorden en je komt nu heel erg over als iemand die er amper moeite in wil steken.
Ik heb gekeken naar de type interface en volgens de LG site is dat SATA.
Nu kijk ik bij de moederbord specificaties en daar staat niet expliciet SATA als type interface, of ik moet ergens overheen gelezen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 458573 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:56:
[...]

Ik heb gekeken naar de type interface en volgens de LG site is dat SATA.
Nu kijk ik bij de moederbord specificaties en daar staat niet expliciet SATA als type interface, of ik moet ergens overheen gelezen hebben...
Dan zou ik nog maar eens lezen als ik jou was. Oh en browsers hebben zo'n handige zoek-functie, vaak krijg je die door de toetsencombinatie "Ctrl-F" in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:05:
[...]

Dan zou ik nog maar eens lezen als ik jou was. Oh en browsers hebben zo'n handige zoek-functie, vaak krijg je die door de toetsencombinatie "Ctrl-F" in te drukken.
Ik heb had dus ook met de Ctrl-F functie gezocht, maar geen resultaat. Waar lees ik overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Anoniem: 458573 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:27:
[...]

Ik heb had dus ook met de Ctrl-F functie gezocht, maar geen resultaat. Waar lees ik overheen?
En je hebt werkelijk op je eigen link geklikt die je hierboven post? :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/v8c70AbQBIYHmEajf9qBdmP7/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Osiris schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:34:
[...]

En je hebt werkelijk op je eigen link geklikt die je hierboven post? :?

[afbeelding]
Dat resultaat kreeg ik ook. Zoals ik dus al zei, er staat niet expliciet 'type interface: SATA' zoals het op de LG site staat.

Conclusie: het past op mijn computer. In dat geval ga ik er nu één aanschaffen.

EDIT: Ik heb het product inmiddels aangeschaft. Morgen kan ik er (hopelijk) gebruik van maken!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 458573 op 30-11-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Er staat chipset: SATA port... dat is geen interfacemogelijkheid?

Sorry, maar de inzet in dit topic, buiten de mensen die je enorm goed helpen, ontbreekt. Ik zet `m daarom dicht.

Voortaan mag je een topic starten m.b.v. de Quickstart uit Het algemeen beleid .

Succes.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.