snuffelstage

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 16:53
Als ik in de verkeerde sectie post, excuus
Ik moet een stage plek zoeken voor school en ik vroeg me af of ik bij tweakers stage kan lopen?

[ Voor 4% gewijzigd door MrKuromili op 28-11-2012 12:13 . Reden: kleine aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mij lijkt het dan makkelijker om te vertellen:
- wat je studie is
- waarom jij bij tweakers stage wil lopen
- waarom tweakers jou stage moet laten lopen bij hun

M.a.w. (en dit geldt algemeen voor sollicitatie): je maakt hier voor het eerst kenbaar te willen stage lopen bij Tweakers, dus dit is voor hun het eerste contact als aankomend stagiair. Je maakt niet echt een goede indruk zonder fatsoenlijke CV en motivatie (wat bij een gewone sollicitatie zit).

Ik denk dat je beter een sollicitatiebrief + CV naar de hoofdsite kan sturen (of hoofdkantoor, even zoeken op de mainpage). Dan voorkom je ook associaties met je account, je hebt niet echt een voorbeeldig verleden (gratis dota keys verkopen voor 20 euro per stuk, gesloten threads door gebrek aan inzet).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
challenge accepted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:14
Beschikbare stageplaatsen staan hier op de pagina:
http://tweakers.net/vacatures/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SNuffelstage, da's toch eigenlijk zoiets als de vaste medewerkers voor de voeten lopen en verder alleen maar kijken en geen drol uitvoeren? Of chargeer ik dan teveel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
Voor alles geldt: een goede eerste indruk is goud waard...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:05:
Voor alles geldt: een goede eerste indruk is goud waard...
Dan zeg ik, misschien gaat die nog voor brons maar het zou ook zomaar geen podium plaats kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Wat LiquidT_NL zegt, stuur maar een mailtje naar de redactie, maar ik geef je eerlijk gezegd niet veel kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
als ik in de weg loop bij jullie kunnen jullie me ook nu weigeren.

Het is tenslotte voor éen dag en ik wil graag weten hoe dat allemaal zit bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:21

D4NG3R

kiwi

:)

Neem eens contact op met Tweakers en vraag of je misschien een meeloopdag kan regelen? "Snuffelstage" klinkt alweer heel wat uitgebreider als dat jij een dagje wilt meelopen om te kijken hoe alles daar gaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
MrKuromili schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:26:
als ik in de weg loop bij jullie kunnen jullie me ook nu weigeren.

Het is tenslotte voor éen dag en ik wil graag weten hoe dat allemaal zit bij jullie.
Een snuffelstage is vaak voor enkele weken, maar als het voor 1 dag is, is het een ander verhaal.

Hoe dan ook, ik zou het wel via de officiële wegen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-11-2012 14:05 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
LiquidT_NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:36:
[...]

Een snuffelstage is vaak voor enkele weken, maar als het voor 1 dag is, is het een ander verhaal.

Hoe dan ook, ik zou het wel via de officiële wegen doen. Hoewel ik je alsnog weinig kans geef: je blijft het proberen via deze thread en ik moet eerlijk zeggen (en dat is niet lullig bedoeld, want ik ken jou verder niet): als ik puur uit ga van je postverleden zou ik het nooit doen.
heb ik dan geen enkele ding hier goed gedaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

LiquidT_NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:36:
[...]

Dat weet je niet, dus laat dat ook even aan de juiste mensen over.
Hoe dan ook, ik zou het wel via de officiële wegen doen. Hoewel ik je alsnog weinig kans geef: je blijft het proberen via deze thread en ik moet eerlijk zeggen (en dat is niet lullig bedoeld, want ik ken jou verder niet): als ik puur uit ga van je postverleden zou ik het nooit doen.
Het lijkt me al helemaal niet de bedoeling dat jij publiekelijk gebruikers door het LiquidT_NL screeningsprogramma haalt, dus ik wil je vragen als moderator om dit soort opmerkingen buiten het topic te houden. Zie ook: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
BtM909 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:54:
[...]

Dat weet je niet, dus laat dat ook even aan de juiste mensen over.

[...]

Het lijkt me al helemaal niet de bedoeling dat jij publiekelijk gebruikers door het LiquidT_NL screeningsprogramma haalt, dus ik wil je vragen als moderator om dit soort opmerkingen buiten het topic te houden. Zie ook: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Sorry, wilde enkel aangeven dat:
- Als het voor 1 dag is, het handig is dat ook specifiek te melden. Dat maakt de drempel voor veel bedrijven wat lager ("een ander verhaal" is misschien een verkeerde woordkeuze);
- Als hij echt een kans wil maken, beter even kan kijken naar zijn postverleden en de algemene weg volgen.

En als je dan toch linkt naar dat topic:
Besluit je om tóch te reageren in het draadje, doe dat dan alleen om:
3) De topicstarter op weg te helpen
Begrijp dat mijn bedoeling gewoon goed is geweest en ik hem wat tips wil geven.

En sorry, maar ik mag toch wel een eigen inschatting geven van zijn kans van slagen? Dat doen mensen toch ook met garantie kwesties: "je kan hem terugsturen, maar ik geef je weinig kans". Als ik dat soort zaken kan vinden, kan de ontvanger van zijn verzoek dat ook.

Volgens mij wordt mijn intentie verkeerd begrepen :P

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-11-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LiquidT_NL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:01:
[...]

En sorry, maar ik mag toch wel een eigen inschatting geven van zijn kans van slagen? Dat doen mensen toch ook met garantie kwesties: "je kan hem terugsturen, maar ik geef je weinig kans".
En toch zijn dat uitspraken die jij hier niet kan maken en al helemaal niet zo moeten doen. De enigen die hier iets over kunnen zeggen zijn de heren op kantoor. Het enige wat jij met je voorspelling bereikt is dat de topicstarter straks niet meer durft te mailen terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
dus het is maar een kleine snuffel stage voor een dag
ik heb even mijn mentor gemailed en hij zij dat 1 dag wel genoeg is
ik mag ook in de weekend.
ik ben 16 jaar en doe tot nu toe vmbo-k 3de jaar

[ Voor 14% gewijzigd door MrKuromili op 28-11-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar had je dat ook al gemaild naar Tweakers? Dit soort vragen wordt normaal gesproken nooit publiekelijk afgehandeld dus dit topic is niet de meest handige plek.

Schrijf gewoon even een mailtje naar redactie@ of info@ met daarin info over wat je precies voor opleiding doet. Daar krijg je sneller een ja of een nee dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
NMe schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:12:
Maar had je dat ook al gemaild naar Tweakers? Dit soort vragen wordt normaal gesproken nooit publiekelijk afgehandeld dus dit topic is niet de meest handige plek.

Schrijf gewoon even een mailtje naar redactie@ of info@ met daarin info over wat je precies voor opleiding doet. Daar krijg je sneller een ja of een nee dan hier.
dus ik hoefde niet persee een hele solicitatiebrief te maken en/of een CV (ja, dat voegde hij ook toe.) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MrKuromili schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:09:
dus het is maar een kleine snuffel stage voor een dag
ik heb even mijn mentor gemailed en hij zij dat 1 dag wel genoeg is
ik mag ook in de weekend.
ik ben 16 jaar en doe tot nu toe vmbo-k 3de jaar
Ik zou het gewoon doen. Niet geschoten is altijd mis. Ik wens je in iedergeval veel succes. Hopelijk zullen de heren van Tweakers kantoor jouw stage accepteren voor 1 dag.

Good luck! :)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

MrKuromili schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:14:
[...]

dus ik hoefde niet persee een hele solicitatiebrief te maken en/of een CV (ja, dat voegde hij ook toe.) |:(
Kleine toevoeging: Ik denk dat je gewoon een mail moet sturen. Met wie je bent en hoe oud je bent, op welke school je zit en waar. Je telefoonnummer / e-mail adres. Gewoon je netjes voorstellen en jouw motivatie neerzetten waarom jij bij Tweakers 1 dag wilt stage lopen.

Hele CV invullen voor 1 dag stage, is onzin. Je gaat er niet werken.

Again, good luck ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Xtr3me4me op 28-11-2012 14:17 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
Xtr3me4me schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:16:
[...]

Kleine toevoeging: Ik denk dat je gewoon een mail moet sturen. Met wie je bent en hoe oud je bent, op welke school je zit en waar. Je telefoonnummer / e-mail adres. Gewoon je netjes voorstellen en jouw motivatie neerzetten waarom jij bij Tweakers 1 dag wilt stage lopen.

Hele CV invullen voor 1 dag stage, is onzin. Je gaat er niet werken.

Again, good luck ;)
thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 08:26
Arg, "Snuffelstage". Eigenlijk een compleet verkeerde term aangezien een stage op MBO, HBO, WO altijd veel verder gaat. Ik heb er ook ooit 1 moeten doen op de HAVO van een week. Op die leeftijd wist ik ook niet echt wat een stage inhield, dus ook zo gebruikt zoals jij nu doet aangezien je school het zo noemt. Achteraf snap ik nu dat heel veel bedrijven me gewoon verkeerd hebben begrepen destijds.

Mocht je nog geen mail hebben gestuurd, dan zou ik je willen adviseren om het woord snuffelstage niet te gebruiken, maar in de plaats daarvan "meeloopdag" ofzo te gebruiken met de uitleg dat het gaat om een dagje meelopen om eens te kijken hoe het er in een bedrijf aan toe gaat. Het woord "stage" zorgt snel voor verwarring met echte stages van een aantal maanden waarbij je ook echt werkt aan projecten ofzo, iets dat uiteraard niet kan in een dagje of een week. Mocht het je niet lukken bij T.net, dan nog is het handig om dit mee te nemen voor andere bedrijven waar je wel een dagje mee wilt lopen om in de spreekwoordelijke keuken te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
GENETX schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:33:
Arg, "Snuffelstage". Eigenlijk een compleet verkeerde term aangezien een stage op MBO, HBO, WO altijd veel verder gaat. Ik heb er ook ooit 1 moeten doen op de HAVO van een week. Op die leeftijd wist ik ook niet echt wat een stage inhield, dus ook zo gebruikt zoals jij nu doet aangezien je school het zo noemt. Achteraf snap ik nu dat heel veel bedrijven me gewoon verkeerd hebben begrepen destijds.

Mocht je nog geen mail hebben gestuurd, dan zou ik je willen adviseren om het woord snuffelstage niet te gebruiken, maar in de plaats daarvan "meeloopdag" ofzo te gebruiken met de uitleg dat het gaat om een dagje meelopen om eens te kijken hoe het er in een bedrijf aan toe gaat. Het woord "stage" zorgt snel voor verwarring met echte stages van een aantal maanden waarbij je ook echt werkt aan projecten ofzo, iets dat uiteraard niet kan in een dagje of een week. Mocht het je niet lukken bij T.net, dan nog is het handig om dit mee te nemen voor andere bedrijven waar je wel een dagje mee wilt lopen om in de spreekwoordelijke keuken te kijken.
ik vindt wel dat scholen er iets aan moet doen dat ze het dus een snuffelstage noemen en niet een meeloopdag |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Meeloop dag is inderdaad een stuk beter. Ik kom ook wel eens oriëntatie dag tegen, maar volgens mij is dat weer geen correct Nederlandsch.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GENETX schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:33:

Herkenbaar, toen ik het ziekenhuis opbelde waar ik mee wilde lopen snapten ze er ook weinig van. Uiteindelijk heb ik ze gewoon een dag voor de voeten gelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DukeBox schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:47:
Meeloop dag is inderdaad een stuk beter. Ik kom ook wel eens oriëntatie dag tegen, maar volgens mij is dat weer geen correct Nederlandsch.
Nee, maar dat is "meeloop dag" ook niet. Beiden hebben in jouw post een spatiefout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat doet auto correct.. blaam Google..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKuromili
google is slecht in grammatica en soms spelling
dat zie je terug in vertaling en in documents

e-mail is gestuurd btw :)

(jullie hoeven niet meteen te reageren ik heb tijd tot kerst)

[ Voor 33% gewijzigd door MrKuromili op 28-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Ok, dus dan kan deze op slot. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.