Al geruime tijd ben ik op zoek naar een stille en energie zuinige HTPC om XBMC op te draaien. Recent heb ik gekeken naar de Zotac systemen. Aangezien zo'n systeem al snel richting de 400 euro gaat denk ik erover om mijn huidige PC te upgraden en van deze onderdelen een HTPC te bouwen.
- Budget: ~500 Euro
- Eisen HTPC: stil, liefst weinig energie verbruik, XBMC, 1080p .mkv .avi. .mov, eventueel wat browsen, Windows 8, behuizing zwart en minimalistisch. Alle data staat op een NAS.
- Eisen PC: Huidige configuratie voldoet op één puntje na, kan net geen Battlefield 3 draaien. Zou leuk zijn als ik weer wat recentere games zou kunnen spelen maar zeker geen must.
- Moederbord: Gigabyte EP45-DS3
- Processor: Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.00GHz (met Arctic Cooling Freezer 7 Pro)
- Werkgeheugen: Kingston 2 * 2 GB DDR2 @ 800MHz
- Harde schijf: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD - 120 GG
- Video kaart: Sapphire Radeon 4850 512 MB GDDR3 (met Arctic Cooling Accelero S1)
- Voeding: Coolermaster Real Power 520W Modulair
- Behuizing: Coolermaster Centurion 590
- Optische drive: Lite-On 20x SATA DVD Dual | IHAS120-13
- Moederbord: Asrock B75M-DGS
- Processor: Intel Pentium G860 Boxed
- Werkgeheugen: 2 * 4 GB Corsair CMV4GX3M2A1333C9
- Harde schijf: Samsung 830 series 64GB
- Video kaart: Club3D Radeon HD 7850 royalQueen
- Voeding: ?
- Behuizing: ?
- Optische drive: Geen
- Mis ik iets, hebben jullie nog tips?
- Welke voeding zou ik voor het HTPC systeem moeten aanschaffen denkende aan stilte en energie verbruik?
- Wellicht nog tips voor de behuizing, door het gebruik van oude componenten gebonden aan een ATX kast. Momenteel de Zalman HD501 in het vizier.