Bij deze mijn wenslijst voor mijn nieuwe PC.
Pc is bedoeld om te gamen maar ook voor webdesign (Adobe Muse gecombineerd met photoshop, ...).
Tevens zou ik voor zelfstudie ook wel eens wat virtueel willen draaien om te kunnen testen (VMware workstation)
Het OS dat erop komt word Windows 8 Pro of Entreprise (Eventueel dualboot met win7 pro)
Mijn budget is om en rond de 800euro
Ik heb nog een Seagate 360GB HDD 7400RPM liggen die ik ergens in deze configuratie in kan pluggen.
Ik denk ook aan een SSD, kan nog niet echt een keuze maken over welke. (Samsung 830 serie?)
Iemand een idee of ik voor deze configuratie meerdere fans nodig ga hebben of een after market koelsysteem?
Waarom keuze?
-De videokaart heb ik gekozen door advies van mede tweakers en de beoordeling de tweakers.net gaf.
-De CPU heb ik gekozen boven de K uitvoering aangezien deze vtx en vtd ondersteuning heeft. Handig als je eens wat virtueel wil draaien.
-Moederbord heeft volgens mij voordelen van RAID mogelijkheden, en SLI.
-Case voordelen zijn in mijn ogen de X-Dock, meerdere 3,5 inch bayes voor meer storage in voorloop van tijd. (Van deze heb ik ook goede reviews gelezen)
-Corsair Vengeance is me aangeraden door collega (echter twijfel ik nog tussen 8 en 16GB)
-Voeding kreeg ook goede beoordelingen en denk dat deze genoeg power heeft ??
Ik hoor graag jullie reacties of aanbevelingen.
Pc is bedoeld om te gamen maar ook voor webdesign (Adobe Muse gecombineerd met photoshop, ...).
Tevens zou ik voor zelfstudie ook wel eens wat virtueel willen draaien om te kunnen testen (VMware workstation)
Het OS dat erop komt word Windows 8 Pro of Entreprise (Eventueel dualboot met win7 pro)
Mijn budget is om en rond de 800euro
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 257,45 | € 257,45 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 113,91 | € 113,91 |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 202,26 | € 202,26 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 81,90 | € 81,90 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,99 | € 35,99 |
1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 56,94 | € 56,94 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 748,45 |
Ik heb nog een Seagate 360GB HDD 7400RPM liggen die ik ergens in deze configuratie in kan pluggen.
Ik denk ook aan een SSD, kan nog niet echt een keuze maken over welke. (Samsung 830 serie?)
Iemand een idee of ik voor deze configuratie meerdere fans nodig ga hebben of een after market koelsysteem?
Waarom keuze?
-De videokaart heb ik gekozen door advies van mede tweakers en de beoordeling de tweakers.net gaf.
-De CPU heb ik gekozen boven de K uitvoering aangezien deze vtx en vtd ondersteuning heeft. Handig als je eens wat virtueel wil draaien.
-Moederbord heeft volgens mij voordelen van RAID mogelijkheden, en SLI.
-Case voordelen zijn in mijn ogen de X-Dock, meerdere 3,5 inch bayes voor meer storage in voorloop van tijd. (Van deze heb ik ook goede reviews gelezen)
-Corsair Vengeance is me aangeraden door collega (echter twijfel ik nog tussen 8 en 16GB)
-Voeding kreeg ook goede beoordelingen en denk dat deze genoeg power heeft ??
Ik hoor graag jullie reacties of aanbevelingen.
[ Voor 19% gewijzigd door baptist69 op 28-11-2012 22:34 ]
Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana