Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WINRAR] Deleten laatste file uit zip = zip verwijderd!?

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb een rare bijwerking wanneer ik een file uit een archief verwijder.

Als ik de laatste file uit een WinRAR container verwijder dan wordt direct deze WinRAR container ook verwijderd. Terwijl ik eigenlijk nog nieuwe files wil toevoegen.

Dus eigenlijk wil ik dat de lege container blijft bestaan als ik de laatste file er uit gooi.

Reproduceren:
creëer lege txt.
creëer lege container.rar.

Open lege container. Sleep .txt. in de container. Sluit container. Open container.
Daar is het bestand. Delete dit bestand en je zult zien dat de archive wordt verwijderd.

Als ik Google dan vind ik nergens mijn probleem. Heb verschillende zoekvragen geprobeerd maar het is niet te vinden. Ik heb geen optie kunnen vinden dit gedrag uit te schakelen. Iemand anders heeft hetzelfde probleem ook met 7ZIP.

Heeft iemand een idee hoe ik toch deze lege RAR of ZIP kan behouden zodat ik deze later alsnog kan vullen met files? Opnieuw aanmaken is geen optie omdat naar de container wordt verwezen en deze verwijzing moet blijven bestaan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat dit inherent is aan het feit dat je compressie gebuikt. Een container zegt ook iets over de compressie die je gebruikt, maar als er niks te comprimeren is klopt de container niet meer.

Ik ga er vanuit dat je ergens met een soort van archiveringsmethode bezig bent. Wat je eens zou kunnen proberen is of het wel werkt als je een lege directory in je zip of rar zet.

Iets wat je verder nog zou kunnen proberen is of het wel gewoon werkt wanneer je geen compressie gebruikt (ook dat kun je instellen bij het aanmaken van de container).

Verder wel een leuke queste lijkt me, maar geef ook even aan waarom je dit wilt. Niet altijd is de gekozen oplossing de beste / makkelijkste :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij 7zip blijft het lege zip- of 7z-bestand bestaan. Binnen rarfiles is niet te deleten, in mijn versie / met het testbestand dat ik heb gebruikt.

(Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom).

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 28-11-2012 12:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Thanks voor de tips.

In het kort de aanleiding:
Ik kom een systeem tegen met deze functionaliteit:
rar files worden klaargezet en dienen per dossier als een archief voor aantekeningen e.d.
Bij de creatie wordt er een lege file in het archief gezet zodat het archief blijft bestaan. Deze wordt nog wel eens per ongeluk verwijderd waardoor ook de rar file verdwijnt. Gebruiker kan deze zelf niet aanmaken want de container wordt geopend vanuit een scherm.

Ja dit is triest. Er moet gewoon een DMS worden geïmplementeerd. Ik was wel benieuwd waarom dit zo werkt en of er een snelle fix is. Die lijkt er te zijn. In tegenstelling tot WinRAR doet 7ZIP het net iets anders. Ook daar wordt de container direct verwijderd maar ook direct weer gecreëerd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan zit er in dat systeem een klein foutje: dat archief moet namelijk read-only gezet worden, zodat er niks uit verwijderd kan worden. Kwestie van een regel toevoegen aan de het commando dat command-line de rar-file aanmaakt. Of uiteraard de RAR-file contents write protected maken.

EN ja, dat is best triest zo :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als readonly kan je ook niets toevoegen ;)

Of/waarom in deze tijden compressie nodig is, is een tweede vraag :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1