Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Op het moment zit ik bij KPN (Internet&Bellen). En nu zit ik eraan te denken om over te stappen naar XS4ALL.

Dit vanwege het feit dat ik bij KPN zeer gelimiteerd ben m.b.t. de instellingen van mijn netwerk. Ik kan de standaard DHCP niet uitzetten in mijn KPN Router, ook is de Firewall maximaal beveiligd, enz. Graag zou ik in dergelijke instellingen toch iets meer mogelijkheden willen hebben.

Nu was mijn vraag of iemand weet hoe dit allemaal bij XS4ALL geregeld is? Heb ik daar wel deze vrijheden m.b.t. de instellingen van mijn internet?

PS. de XS4ALL keuze heb ik gemaakt op basis van wat ik nu heb en de vergelijkbare kosten.

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 08:33

Knetterhard

Dedicated

Je kunt bij XS4ALL gewoon een server aan je netwerk hangen; dus zo ver ik weet hebben hun geen poort blokkades.

• Delacour
Ok, maar is het ook mogelijk om je router die thuis staat te benaderen middels een extern IP-adres?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Je krijgt bij Xs4all ook een fixed IPv4 (en op aanvraag zelfs een IPv6) adres. Dus je kunt naar hartelust experimenteren! ;)

Mooie Plaatjes   

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Of je schaft een eigen modem/router aan en vervangt de KPN router... Dan kun je ook doen wat je wilt. Bij niet zakelijke KPN verbinding heb je wel enkele beperkingen (poort 25 uitgaand alleen via relay, soms geen vast IP adres, etc.) die je bij XS4All allemaal niet hebt. XS4All is wat dat betreft inderdaad een erg fijne provider!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 03:03
(jarig!)
het is bij XS4all ook mogelijk Zelf een hostname naar keus in te stellen. Tot zo ver ik weet na jaren gebruik, krijg je geen extern ip extra om van buiten te benaderen. maar de zelf in te stellen hostname maakt veel mogelijk

Poortblokkades zijn ook niet aanwezig.

Een heerlijk open netwerk om het zo te zeggen

[ Voor 16% gewijzigd door dalverian op 28-11-2012 14:55 ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als je bij Xs4all IPv6 activeert, krijg je een reeks van adressen. Die allemaal ter beschikking staan om er van alles mee te doen!
http://ipv6.wiki.xs4all.nl/index.php?title=Hoofdpagina
http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/internet/ipv6/

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 28-11-2012 15:06 ]

Mooie Plaatjes   

• Delacour
Ok super, hier kan ik wat mee :)

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 03:03
(jarig!)
ik ben bij xs4all weggegaan voordat ik aan de slag ben gegaan met ipv6 bij hun.

mooie voortgang, bedankt voor de informatie :D

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

dalverian schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:54:
Tot zo ver ik weet na jaren gebruik, krijg je geen extern ip extra om van buiten te benaderen. maar de zelf in te stellen hostname maakt veel mogelijk
Hoe bedoel je dit precies?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1