Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beperkt RFC1483 de snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:53
Ik was laatst de XS4ALL factuur aan het bekijken en toen zag ik dat we 40,67 per maand kwijt zijn aan XS4ALL Extra. Dus ik die site bekijken, want ik denk, voor 40,67 moet ik toch behoorlijk wat extra's krijgen want een concurrent kan voor 20 euro al ADSL aanbieden.

Wat blijkt: Ik kan voor dat geld 40mbps down/4mbps up krijgen, en spotify premium. Afijn, leuk en aardig, maar dat heb ik allemaal niet.

Als ik een speedtest doe kom ik op 6mbps/512kbps uit. Dus ik direct XS4ALL opbellen, want dat betekent dat ik al 10 jaar veel te veel geld betaal (hebben ze dus lekker aan verdiend, haha).

Wat blijkt: op mijn adres is helemaal geen snelle internetverbinding mogelijk, dus ik had net zo goed een minder abonnement kunnen hebben. De beste man vertelde mij dat mijn RFC1483 verbinding (ex-Demon) ook de boel zou vertragen, en dat ik dan op een ander aderpaar gewoon standaard PPP verbinding zou kunnen krijgen. Dan was maximaal 8mbps mogelijk.

Spotify kon hij niet activeren want daar heb je minimaal 20mbps voor nodig zegt ie (wtf?! ik betaal ervoor, en je kan spotify al gebruiken bij een 200kbps verbinding, lijkt me dus lulkoek).

De vraag is nu: zou overstappen naar PPP echt zoveel schelen of is het verstandiger om op RFC1483 te blijven? Als ik zo google is er niet veel te vinden, maar als ik lees wat ik wel kan vinden zou het niet uit moeten maken lijkt me?

Screenshot van bbned:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fiTzKXEKViZ42oJIY0nS3N9y/full.png

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Speedmaster

Make my day...

Het is niet RFC1483 die jou belemmerd maar de afstand tot de telefooncentrale.
Zoaqls je zelf al laat zien in je overzicht is jouw afstand 2,3 km.
Door deze afstand zal je inderdaad geen sneller abbonnement kunnen krijgen dan XS4ALL je nu al bied.

• maarud
Dat zat ik ook al te bedenken, maar met 2,3km zou je toch wel iets meer dan 6/0,5 kunnen krijgen? Of heb ik een vertekend beeld van ADSL? :+

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dan heb je een vertekend beeld van ADSL, want veel meer dan dat ga je er niet uitkrijgen inderdaad, zie bijvoorbeeld de grafiek op Wikipedia: G.992.1

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 28-11-2012 12:15 ]

Rail Away!

• maarud
Als ik de grafiekjes en testresultaten van xandrios (via google) bekijk is 8-10 misschien mogelijk... maar veel sneller wordt het inderdaad niet ;(

Balen, en dat voor een bedrijventerrein...lekker is dat :P

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hier als oud Demon medewerker kan ik je rustig vertellen dat RFC1483 alsmede PPP geen enkel verschil gaat uitmaken en inderdaad je beperkende factor altijd in je koperafstand en koperkwaliteit zal zitten dit heeft dus niks te maken met welke RFC of encapsulatie techniek dan ook.

Dit hebben wij ook altijd geroepen richting onze klanten en waren hier ook al bang voor destijds. ( je bent niet de enige die ik hier over hoor of heb gehoort die met een semi blabla technisch verhaaltje door XS4ALL in het bos word gestuurd ).

Het maakt op zich ook niet uit welke xDSL provider je neemt de resultaten zullen min of meer hetzelfde zijn of je nu een Cisco hebt of een Zyxel modem ( zoals demon destijds leverde ). De kwaliteit van je ISP zit hem in de service en ondersteuning en daar betaal je bij XS4ALL dik voor hoewel je het waarschijnlijk voor 98% van de gevallen niet gebruikt de reden hiervoor is dan ook heel simpel er is geen enkele DSL leverancier die namelijk niet afhankelijk is van het koper netwerk van KPN. Het koper zal dat ook nooit veranderen, de afstand word niet minder en de kwaliteit ook niet ergo je zal bij een xDSL leverancier altijd min of meer dezelfde snelheid halen ( zoals hierboven afhankelijk van modem/dslam kwaliteiten ).

De snelheden die je bijvoorbeeld bij b-SDSL of b-SDSL.bis ziet staan zijn ook een beetje vertekend aangezien dit geen single line connectie is maar een bundeling van de aderparen, waardoor je 2x je huidige snelheid ZOU kunnen halen ondanks de beperking van afstand en kwaliteit.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Een hogere snelheid halen zal je inderdaad niet lukken vanwege de afstand. Tenzij er glasvezel ligt uiteraard dan zou je een dergelijke abonnement kunnen overwegen.

• maarud
Mooi uitgelegd, dank je. Altijd leuk om wat van een insider te horen. Had ook niet verwacht dat het verschil zou uitmaken, maar goed, niet geschoten is altijd mis. Ik zal het maar zo laten, downgraden wordt ook zo omslachtig denk ik. Overstappen naar glasvezel is een no-go, ik ga niet 299 euro per maand (alleen O-ONNET is beschikbaar) betalen voor een internet-aansluiting, belachelijk veel geld. 50 is de max ;)
Pagina: 1