Binnenkort komt de Samsung Smart PC XE700-3rd i5-3317U uit.

Update: Nu dus wel verkrijgbaar!

Update: Nu dus wel verkrijgbaar!
[ Voor 69% gewijzigd door Daikiri op 01-12-2012 21:56 ]
[ Voor 69% gewijzigd door Daikiri op 01-12-2012 21:56 ]
[ Voor 36% gewijzigd door Daikiri op 28-11-2012 10:24 ]
[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 28-11-2012 23:04 ]
Kan ook de slate 7 zijn geweest. De voorganger van dit model. Zien er namelijk haast identiek uit. Kostprijs ook nog hetzelfde, wat belachelijk is.joblamie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:02:
Hij is er al. Deze Samsung ligt al een tijdje bij MediaMarkt Alphen aan den Rijn. Even mee gespeeld. Snel ding dankzij de core-i5, maar wel groot en zwaar... Zelf in het bezit van de Asus Vivo Tab RT.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Hier idem, ook besteld! Echter via mijn werk dus het zal iets langer op zich laten wachten... ik ben benieuwd naar je review.Daikiri schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:48:
hij is onderweg.
2012-11-30 03:06 Pakket heeft ons magazijn verlaten
2012-11-30 08:27 Pakket is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2012-11-30 00:00 * Postaflevering met handtekening en niet bij buren
Zal dit weekend hier een uitgebreide review plaatsen
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dat is balen! Heb je een hard reset uitgeprobeerd? Laad hij nog wel op? Als dat allemaal niet meer werkt lijkt het meer een semi doa. Maar goed, daar heb je garantie voor. Daarnaast moet je ook even opletten of het scherm goed (blijft) functioneren icm met de Spen. Op youtube staat een filmpje waarbij het scherm niet meer goed reageert.Daikiri schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:07:
Even een update:
Gister dus de samsung ativ pro binnen gehad.
Opgestart ingesteld. Alles was naar behoren, lekker snel ,nergens haperingen,
In zbrush 3d (3d sculpt programma) trekt hij het makkelijk tot 10 miljoen polys wat nog goed en soepel werkt.
Deze ochtend wil ik hem weer opstarten, zwart scherm/ scherm wil niet meer aan alles geprobeerd.
Dus jammer genoeg heb ik een defect exemplaar. Hij gaat dinsdag weer retour.
Zeer spijtig dat het zo moet beginnen. Denk wel dat ik een van de enige ben, vind er voor de rest niets van op internet . Maar toch defect is defect .
Vandaag even bij mycom kijken dan maar.
[ Voor 11% gewijzigd door Daikiri op 01-12-2012 22:02 ]
De samsung pro is denk ik geziende prijs en specs ook meer voor letterlijk pro's.. Mensen die er voor hun werk wat mee doen. Ikvind de prijs nog wel gerechtvaardigd gezien de concurentie. Dit is namelijk het tablet met de beste specs.Poops_McGhee schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:14:
Ik vind 1300 euro nogal een bedrag voor een semi tablet. Dan zou ik toch liever wachten op een Surface Pro, als ik x86 echt zo nodig heb op een mobile device. Zelf heb ik een Vivo RT en die voldoet prima voor nog niet de helft van de prijs van deze Samsung.
Anoniem: 314531
Hmmm, toch wel een erg mooi ding... Enig idee wat concreet de batterij duur is als je bijvoorbeeld wat zit te internetten enzo?breagor schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:49:
die van mij is helemaal zwart...ook de achterkant (maar wellicht dat sommigen dat donker grijs noemen :-) ik vind het een geschikte kleur, hij ziet er goed uit.
Heb zojuist de Skydrive eens lekker gevult en ga daar veel vanuit werken, ideaal om alles in sync te hebben op phone, tablet en PC.......ben echt zeer te spreken over het apparaat, het enige minpunt vind ik eigenlijk de batterij. Hij moet bij normaal gebruik (paar uur per dag, rest idle) toch wel zo'n beetje elke dag aan de stroom.
[ Voor 5% gewijzigd door breagor op 03-12-2012 11:49 ]
Thanks voor je reactie, 4 uur bezig zijn en dan alsnog 40% vind ik eigenlijk hardstikke netjes... Prima werkbaar iig (en idd, als hij ook nog eens snel weer opgeladen is).breagor schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:47:
Ik denk inderdaad zo'n 4 uur internetten, wat downloaden, muziek luisteren en knoeien in het algemeen etc. dan is hij daarna op zo'n 40% is.
Moet wel zeggen dat hij snel weer op geladen is, na een uurtje ofzo stat hij al weer op 100%
Ik zou geen 13,3"doen, dat lijkt me weer net te groot voor een tablet, 10,6" lijkt me dan weer net te klein voor buroblad apps (excel is op 11,6"al wat lastig soms, moet je vaak ff naar landscape modus om goed te klikken (of de pen gebruiken)).
11,6" is denk wel het beste formaat voor Windows PRO tablets.....
Ik weet niet waarom je op de Asus wil wachten, deze Samsung heeft wat mij betreft alles in huis wat je nodig zou kunnen hebben...goed scherm, goede specs, goed formaat/gewicht, goede aansluit mogelijkheden, prima toestenbord.....OOH NM, zie nu dat je het vooral om de extra batterij en hdd in de dock te doen is
Volgens mij moet je gewoon van de officiële website uitgaan, daar staat dat de tablet 884 gram weegt en met dock 1600 gram.m0ridin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:58:
Wat zijn nu eigenlijk de afmetingen en gewicht van de samsung smart pc pro?
Ik zie namelijk vooral 2 versies terugkomen steeds;
Samsung site en andere sites:
30.4 x 18.9 x1.12 @ 880g (zonder dock)
30.4 x 18.9 x 2.23 @ 1600g (met dock)
Andere samsung site (omgerekend vanuit inches) en andere sites"
29.5 x 18.4 x 1.27 @ 860g (zonder dock)
? met dock
Dan heb ik ook meteen een duidelijk beeld tov mijn X202e...
Dat is idd een van de bronnen, gelukkig staat daar als resolutie zowel HD (1366 x 768), 400nit als FULL HD (1920 x 1080), 400nitrenzo4000 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:11:
[...]
Volgens mij moet je gewoon van de officiële website uitgaan, daar staat dat de tablet 884 gram weegt en met dock 1600 gram.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
De X202e is een heerlijk ding, maar het is me wel een verschil he... Afneembaar scherm of niet (en dus alles in het scherm zien te verwerken of niet). Daarnaast zit in de X202e standaard ook geen ssd (en het lijkt erop dat de schijf vrij matig is zelfs) en is de resolutie lager.XanderDrake schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:32:
Ahh er is ook al een topic voor dit beestje. Leuk om te zien dat mensen hem ook al hebben!!
Ik heb zware intresse in deze hybrid tablet. Vooral de combi van mobiel/compact/snelle tablet waar je zelfs nog wel wat op kan gamen. Geweldig voor mobiele productiviteit, occasional LAN parties en anders is het gewoon een tablet die je thuis op de bank kan gebruiken maar dan ook voor zware x86 progs.
Alleen ja, de prijs. Voor dat geld haal ik liever een dikke laptop/ultrabook van €1000 en een cheapo Atom x86 tablet (laatst een gevonden voor €250 uit china). Of zelfs een Asus X202e, ongeveer zelfde specs maar dan zonder mogelijkheid om het scherm eraf te halen
En dan nog de problemen die ik nu lees, slechte build kwaliteit, niet stabiel in dock op schoot... Dat is niet zo mooi voor dat geld. Zou de Asus Transformer Book deze problemen niet hebben?
Mijn conclusie, mooi dat het begint te komen, vooralsnog is x86 voor veel dingen het beste (ook al neemt ARM based OSs grote stappen voorwaards).
Met name echte games zal ik in x86 mode blijven spelen, wat redelijk goed gaat op de HD4000, Battlefield 3 nét niet vloeiend op 1024*600@low als je naar Ultrabook processors/IGPs kijkt.
Ik wacht nog een generatie, of als ze echt veel goedkoper worden. Als ik kijk naar de prijs van de Asus x202e word ik eigenlijk al vrolijk, we zijn er bijna
Je hebt gelijk, er zijn verschillen, maar qua performance en functionaliteit scheelt het amper. En we hebben het over een prijs die 2,5x kleiner is.m0ridin schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:46:
De X202e is een heerlijk ding, maar het is me wel een verschil he... Afneembaar scherm of niet (en dus alles in het scherm zien te verwerken of niet). Daarnaast zit in de X202e standaard ook geen ssd (en het lijkt erop dat de schijf vrij matig is zelfs) en is de resolutie lager.
Ik zit er zelf aan te denken om mijn huidige kleine laptop (MSI U230, bijna 3 jaar oud) een touchscreen te geven. SSD + Win8 krijgt ie sowieso al.Zelf nog steeds aan het wachten op de transformer book, en dan wel de 11,6" versie... Hopen dat ie ooit uberhaupt uitkomt. Moet wel zeggen dat ik windows8 heel fijn vind werken met het touchscreen, alleen valt het me tegen dat van een aantal apps geen windows 8 /metro variant is maar vooruit, dat moet nog groeien.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Meh, ben bang dat 13" te groot is qua tablet gebruik (en als je hem dan toch niet als tablet gebruikt, waarom dan niet gewoon een ultrabook met touchscreen). Tegen de 2kg is ook wel pittig... (als de spec bij laptopshop klopt).abusimbal schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:09:
Ik wilde ook eerste een Samsung, maar de Asus Transformer Book is veel beter volgens de specs.
De 13" is zeer binnenkort leverbaar.
http://www.laptopshop.be/.../asus-tx300ca-c4005h.html
http://www.amazon.de/Tran...TF8&qid=1357162497&sr=1-2
[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 03-01-2013 01:21 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 314531 op 20-01-2013 15:30 . Reden: spelfout ]
Er zitten altijd maandag modellen tussen. Zelf heb ik dit model nog niet gezien op mijn werk, maar ben er wel benieuwd naar hoe hij is.Anoniem: 314531 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:29:
Daar was ie dan! Eindelijk aangekomen bij de Dixons en ik werd gebeld. In de winkel was ik nog sterk aan het twijfelen want €1299 is een flink bedrag. Ik besloot er een dagje over na te denken. 2 dagen later (er zat een zondag tussen) kom ik terug in de winkel om nog even te vragen welke kleur die was want dat hadden ze niet vermeld. En toen vertelden ze dat ze hem terug hadden gestuurd omdat hij het niet deed. Miskoop bespaart. Maar ergens toch echt heel jammer. Ik ben nog steeds een enorme fan van dit apparaat.
Ik zou zeggen goede service van Dixons, ware het niet dat ze er zelf mee wilde spelen en daarom open hadden gemaakt en aangezet.Anoniem: 314531 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:29:
Daar was ie dan! Eindelijk aangekomen bij de Dixons en ik werd gebeld. In de winkel was ik nog sterk aan het twijfelen want €1299 is een flink bedrag. Ik besloot er een dagje over na te denken. 2 dagen later (er zat een zondag tussen) kom ik terug in de winkel om nog even te vragen welke kleur die was want dat hadden ze niet vermeld. En toen vertelden ze dat ze hem terug hadden gestuurd omdat hij het niet deed. Miskoop bespaart. Maar ergens toch echt heel jammer. Ik ben nog steeds een enorme fan van dit apparaat.
Eerlijk is eerlijk, ik kwam later dan ik zei dat ik zou komen.. je moet dat ding toch zien te verkopen als winkel.XanderDrake schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:31:
[...]
Ik zou zeggen goede service van Dixons, ware het niet dat ze er zelf mee wilde spelen en daarom open hadden gemaakt en aangezet.
1300 euro bij Dixons vind ik wel mee vallen eigenlijk, als het product gaat werken tenminste.
Inderdaad erg jammer! De laatste tijd vond ik Samsung juist een van de sterkste als het ging om apparaten die het gewoon altijd blijven doen.renzo4000 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:13:
Zie mijn eerdere post, ik lees dat er best veel (verschillende) problemen zijn met dit product. Wellicht heeft Samsung net iets te snel het product op de markt gebracht ivm de concurrentie.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Maar hoe lang mogen we daar nog op wachten? Jammer te horen van de instabiliteit ook bij de transformer variant...XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:54:
De Asus Transformer tablet met accu-tobo extentie had dus ook last van instabielheden in balans. Je zou denken dat producenten leren van dat soort fouten
Ik denk dat ik deze generatie even oversla. Haswell zou nog zuiniger moeten zijn én heeft veel dikkere GPU. BF3 op een tablet
Euh, Transformer Book = Tablet + Dock... Maar meh... Had nu de W700 van Acer aangeschaft maar ben daar toch niet helemaal tevreden over en wil dus misschien alsnog overstappen naar de Samsung. En om nu ruim een half jaar te wachten op eventuele Haswell versies, dan kijk ik daar tegen die tijd nog wel een keer naar maar ga ik nu denk ik toch voor een Ivy Bridge alternatief...XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:46:
Tablet bedoel ik, niet Transformer Book.
Haswell is 2013 H2. Intel heeft baad bij een snelle uitrol want nu worden ze weg gemept door ARM based Tablets. Ik verwacht ook geen grote vertragingen in dat geval, tenzij Intel het verkloot.
Ironisch dat ARM de downfall van Intel kan betekenen.
[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 24-01-2013 10:59 ]
Die Lenovo is inderdaad ook een aardig alternatief (weer 200 euro duurder dan de samsung, maar ok... wel met extra batterij).XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:16:
Er zijn nogal wat Transformer apparaten van Asus in de omloop ondertussen.
Ja, als je niet wilt/kunt wachten weet je wat je opties zijn. Er komen nog Ivy Bridge tablets/hybrids uit (bijv van Lenovo), misschien zijn die degelijker dan de Acers en Samsungs. Voor de bouwkwaliteit van de Series 7 Smart PC Pro heb ik geen 1300+€ over.
Verder zegt Intel dat we een hele hausse van goedkopere Celeron Win8 tablets kunnen verwachten. http://tweakers.net/nieuw...n-dualcores-op-komst.html
Misschien kunnen hopen op een goedkope convertible?
Ja, daar heb ik inderdaad ook last van (press windows or volume key). Op zich geen enorme ramp, wel irritant... Zie bij BIOS in de UEFI bios version: P05AAT staan.breagor schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:06:
mag ik vragen welke bios versie je draait? en of je daarmee ook last heb dat hij tijdens het opstarten de melding geeft "detected a dark environment, press windows key to proceed"
Waar haal je trouwens bios updates vandaan, komen die in die SW Update app van samsung? (Beetje ruk btw, download ze liever gewoon ergens van een support site).breagor schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:51:
Yup die BIOS versie heb ik ook, Samsung moet opschieten met een BIOS update waarin dit verholpen wordt....(bug is geintroduceert in versie 4 en de update naar versie 5 heeft het helaas niet verholpen) .......erg irrritant...wilde even checken of nieuwe machines ook het probleem hebben, ja dus...
Maar dit is dan ook het enige wat ik op te merken heb over tablet...voor de rest een super ding!
Zowel de 3G module als Windows 8 Pro zitten op de XE700T1C-H01, het type XE700T1C-A02 is zonder 3G en met de standaard Windows 8.StefanvanGelder schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:13:
- Geen 3G module dus (Ook nog niet leverbaar voor zover ik heb gevonden)
- Geen Windows 8 Pro. Ik was hier ook in de veronderstelling dat dit meegeleverd werd, maar dat blijkt toch echt een kijkfoutje van mijzelf te zijn geweest.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ja, alleen jammer dat hij het onder alle omstandigheden doet, dus ook als het niet donker is, een bug dusarnoud_h schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:17:
Zoals ik ook al aangegeven heb bij de review van m0ridin:
Dit is geen bug maar een feature.
Als de ambient light sensor merkt dat de tablet wordt opgestart in een donkere omgeving krijg je deze melding op het scherm. Als je dan een knop in drukt start hij gewoon door. Als je binnen een paar seconden niets doet zal de tablet weer uit gaan.
De redenatie is als volgt: als je per ongeluk de power knop in zou drukken als de tablet bijvoorbeeld in je tas zit (wat in het verleden erg makkelijk was) ging het apparaat dan ongewenst aan. Door nu te kijken hoe donker de omgeving is kan dit worden voorkomen.
Maar het zou wel handig zijn om deze optie in de BIOS uit te kunnen schakelen.
Hmmm, thanks maar ook weer niet wat ik zoek... Is helaas niet veel van te vinden. Maar een beetje rond blijven kijken dan.arnoud_h schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:24:
Die laatste is inderdaad een envelop achtige sleeve waar je hem vanaf de bovenkant in steekt.
Voor de Series 7 Slate was er ook een kunststof versie met een flip cover, maar die past niet om de SmartPC Pro heen.
In Nederland is volgens mij alleen deze beschikbaar:
http://www.samsung.com/us...accessories/AA-BS5N11B/US
Maar dan de EU modelcode: AA-BS5N11B/E.
Heb je scaling aanstaan? (Volgens mij alleen voor de desktop omgeving, maar just in case). Ik merk namelijk dat google chrome bijvoorbeeld voor geen meter werkt met scaling op 125 of 150%... Wie weet heeft het daar iets mee te maken.breagor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:41:
heeft iemand hier het spel "great big wargame" al geprobeerd? Bij mij werken namelijk de touchscreen controls niet zoals het hoort (als ik op de iconen klik gebeurt er niets, klik ik ergens anders random in het scherm dan soms wel)......Ik zie wel degelijke reviews van anderen die het spelen op windows 8 met touch control, dus het zou wel moeten werken. Dus wellicht dat het aan dit type (de samsung dus) tablet specifiek ligt?
Iemand die even de trial kan downloaden en even kijken of ook de touch controls voor hem/haar wack zijn?
Bij andere games (zoals bijv. skulls of the samorai) werkt het wel naar behoren.
Hmmm, net even geinstalleerd en hier werkt het ook voor geen meter... Knoppen reageren niet (kom niet eens voorbij het eerste menu). Een keer iets verder gekomen per ongeluk, random klik, maar that's it... wel heel vreemd (ook met de s-pen werkte het niet btw).breagor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:07:
als je daarmee de letter grootte etc. bedoelt, die heb ik op 100% gezet, maar mag niet baten.
Heb je wellicht zelf de trial nog geprobeerd en zo ja werkt deze wel gewoon bij jou?
[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 03-02-2013 16:45 ]
Hmmm, maffe Koreanen... Vraag je deze feature aan, wordt dit afgewezen, en dan implementeren ze het een paar weken later gewoon wel... Oh well, je kunt het in ieder geval uitzetten nu.m0ridin schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:34:
Nieuwe firmware beschikbaar trouwens, duidelijkste verandering is een optie om 'power button protectie' aan of uit te zetten in de bios... Deze geeft dus een 'druk op de windows of volume knop om verder te booten' melding wanneer de omgeving te donker is (en het dus kan zijn dat de power button per ongeluk in je tas is ingedrukt oid).
Heh... Klinkt als een belangrijke featurearnoud_h schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:52:
Oh well, je kunt het in ieder geval uitzetten nu.
Anoniem: 151407
Zullen zien, nu is deze natuurlijk ook al (ruim) een half jaar oud dus mag ook wel hopen dat er wat verbeteringen aankomen... Hoewel ik nou niet bepaald uit ga van een fanless oplossing en 50% verbetering van accuduur.Anoniem: 151407 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:12:
Heb nu de i5 pro ter test.
best leuk ding maar ik verwacht meer van nieuwe haswell tablets met 50% meer accu duur en fanless.
de fan in de ativ pro is net zo storend als de voorganger.
vind ook het toetsenboard dock best zwaar, had het idee dat er een accu in zat maar dat is niet zo..
Opvallend weinig ervaringen verder hiero. Positief danwel negatief.Frankvbr schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:31:
Prijs is rond augustus gedaald naar 800 euro.
Dat maakt het voor mij een acceptabele prijs voor als combinatie tussen tablet/laptop.
Nog positieve/negatieve ervaringen sindsdien??
Bedankt voor de tip. Ik zal morgen nog even het nieuws afwachten. Gezien de huidige prijs van de Surface Pro (en dat nog excl. toetsenbord), verwacht ik eigenlijk een stuk hogere prijs dan de Vivotab.XanderDrake schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:42:
[...]
Opvallend weinig ervaringen verder hiero. Positief danwel negatief.
Ik vind wel dat je even moet wachten op de release van de Microsoft Surface 2 Pro. Die zal ook rond die prijs zijn, met veel nieuwere hardware, langere accutijden en betere bouw/design. Maandag is de release.
Klinkt prima.m0ridin schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:20:
Hier nog steeds een zeer tevreden eigenaar van de XE700T1C trouwens. Hoewel ik hem vooral als touchscreen laptop gebruik (na eerder wel een beetje in tablet vorm, vooral icm aantekeningen wat echt super werkt).
Prima snelheid, had in het begin issues met het dock (disconnects, bekend issue uit de eerste series) maar dit is soepel opgelost door Samsung. Batterijduur voldoet prima, qua grootte/gewicht ook goed zat. Niet zo super licht of klein als pure ultrabooks, maar makkelijk zat om in je tas te stoppen.
Snelheid voldoet ook prima voor me, speel er nooit spellen op ofzo, maar doe wel wat aan audiorecording (gitaar) en verder vooral als simpel alledaagse bak.
Tja,. voor 800 euro echt een prima deal (moest even slikken toen ik de prijsdaling zag hehe), maar misschien wel handig inderdaad om even te wachten op Haswell versies. Aan de andere kant weet je ook niet hoe lang je daar op moet wachten en zal de prijs ook wel weer hoger liggen.
Maar voor dit geld (en voor het oorspronkelijke geld ook trouwens) een prima hybride.
Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq