Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Binnenkort komt de Samsung Smart PC XE700-3rd i5-3317U uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012/11/samsung-ativ-lte.jpg

Update: Nu dus wel verkrijgbaar!

[ Voor 69% gewijzigd door Daikiri op 01-12-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test-user
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:29
Volgens mij kan je hem bij de mycom wel krijgen:

http://www.mycom.nl/Produ...-XE7003rd-i53317U/1365936

binnenkort beschikbaar staat er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Ja, dat staat overal reeds een week .
Heb ze al gemaild. Maar nog niets terug gekregen.

http://www.windowsinfo.nl...e700t1c-a02nl#tab:prijzen

[ Voor 36% gewijzigd door Daikiri op 28-11-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04
Grappig dat je er een plaatje van de Asus Vivo Tab bij hebt geplaatst. :) Ook een interessante tablet overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hij is er al. Deze Samsung ligt al een tijdje bij MediaMarkt Alphen aan den Rijn. Even mee gespeeld. Snel ding dankzij de core-i5, maar wel groot en zwaar... Zelf in het bezit van de Asus Vivo Tab RT.

[ Voor 8% gewijzigd door joblamie op 28-11-2012 23:04 ]

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:13
Ik heb hem zaterdag bij de Saturn in Groningen opgepikt. Was er maar een als showmodel, maar kon ik hem meekrijgen met 50 euro korting, dus toen de knoop maar doorgehakt om niet langer op de Surface PRO te wachten.
De Samsung heeft namelijk alles wat ik zocht, goede specs (i5, 4Gb, 128G SSD), goed full HD 11,6" scherm, windows PRO en als bonus ook nog de stylus (is echt handig om erbij te hebben). Het enige wat de Surface dan wel weer heeft is dat handige cover ding.

Ik moet zeggen dat het een leuk ding is. Het is de kracht van een echte laptop in een tablet.
Ik vind het juist qua gewicht erg meevallen moet ik zeggen (tenminste zonder toetsenbord natuurlijk) hij is maar 200g zwaarder dan de Ipad. Verder vond ik ook het formaat niet storend, Hij is eigenlijk alleen wat langer dan de Ipad (ok, paar milimeter dikker, maar dat merk je echt niet)......dus ik stoor mij totaal niet aan het formaat of gewicht.

Wat wel minder dan mij de Ipad is (daar vergelijk ik hem even mee omdat ik die ken (mijn vriendin heeft er een)):
- de app store, zowel qua aanbod als qua betalingsmogelijkheden. Hopelijk verandert dit snel
- batterij duur.....na een paar uur medium gebruik moet hij toch echt weer aan de stroom

Voordelen zijn er natuurlijk ook legio:
- al je window spulleboel kan er op :-) (echter helaas heeft natuurlijk veel spul geen touch screen ondersteuning, hopelijk krijgt nieuwe windows 8 stuff dit vaker standaard mee :-))
- het is zo fijn om gewoon een usb stick in je tablet te kunnen stoppen met je al meuk :-)
- meer opslag
- lekker vlot
- groter scherm, en ondanks de specs zie ik nauwelijks het verschik met de retina display van de Ipad

Tot nu toe wel paar keer instabiele situatie gehad, 1 keer waarbij het touchscreen niet meer reageerde, en een keer dat de aan/uit knop raar deed, maar daar bleek naderhand een update te lopen, dus wellicht dat dat er mee te maken had.
Vergeet ook niet na aanschaf meteen even de SW updater te draaien, dan krijg je een nieuwe BIOS etc. en daarna eigenlijk nauwelijks problemen meer gehad.

• Daikiri
Zit nogsteeds te wachten ,tot hij in de winkels ligt. Meer als showroom modelen is het dus nog niet.

Voor de gene van jullie die hem al heeft ben ik wel benieuwd hoe het werk met stylus en touchscreen. Je had voor de samsung slate 7, een programma wat iemand had gemaakt, waarmee je in de hoek van je scherm shortcuts kon draaien voor programma's zoals photoshop. Zodat je dus on screen buttons hebt en met je stylus grafisch kan werken.

Zelf ga ik ht gebruiken voor een 3d pakket, Maar daarvoor zal hetzelfde gelden. Iemand hier al ervaring mee , of zin om dit even te testen ? :)

Als iemand een winkel weet in hilversum, tilburg of breda waar hij ligt, let me know, dan pik ik hem vandaag nog op :)

• Daikiri
joblamie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:02:
Hij is er al. Deze Samsung ligt al een tijdje bij MediaMarkt Alphen aan den Rijn. Even mee gespeeld. Snel ding dankzij de core-i5, maar wel groot en zwaar... Zelf in het bezit van de Asus Vivo Tab RT.
Kan ook de slate 7 zijn geweest. De voorganger van dit model. Zien er namelijk haast identiek uit. Kostprijs ook nog hetzelfde, wat belachelijk is.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Hij schijnt bij de Wehkamp nu wel beschikbaar te zijn ... alleen vertrouw ik die beschikbaarheid van deze partij niet altijd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Daikiri
yep daar betseld.. KUT BEDRIJF, mag wel gezegt worden, wat een klote bestel systeem. je kan niet terug, vooruitt, geen bedrijfgegevens invullen, geen bezorgadressen toevoegen, niks. Kan ook niet annuleren of aanpassen. naja. We zullen zien o de belasting het leuk vind dat er iets word gedeclareerd op een andere naam in plaats van bedrijfsnaam.

Morgen bezorgd staat er... ben benieuwd..

• renzo4000
Oke ik ben erg benieuwd, post je dan ook even een korte eerste review??

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Daikiri
Zal ik doen. Maar wehkamp kennende is volgende dag in huis, twee weken later. Hoop natuurlijk dat ik hem dit weekend heb. We zullen zien,.

Hou jullie op de hoogte.

ps: heel jammer dat ze de samsung slate 7 niet eens in prijs hebben laten dalen. Anders was dat beste bang for you're buck geweest. Inplaats van deze nieuwe versie die niet echt veel verschild.

Maar zowat zelfde prijs dus dan maar de nieuwe natuurlijk. Precies waar Samsung op ui is.. Het is net apple.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
hij is onderweg.

2012-11-30 03:06 Pakket heeft ons magazijn verlaten
2012-11-30 08:27 Pakket is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2012-11-30 00:00 * Postaflevering met handtekening en niet bij buren

Zal dit weekend hier een uitgebreide review plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Daikiri schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 09:48:
hij is onderweg.

2012-11-30 03:06 Pakket heeft ons magazijn verlaten
2012-11-30 08:27 Pakket is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2012-11-30 00:00 * Postaflevering met handtekening en niet bij buren

Zal dit weekend hier een uitgebreide review plaatsen
Hier idem, ook besteld! Echter via mijn werk dus het zal iets langer op zich laten wachten... ik ben benieuwd naar je review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Even een update:

Gister dus de samsung ativ pro binnen gehad.

Opgestart ingesteld. Alles was naar behoren, lekker snel ,nergens haperingen,

In zbrush 3d (3d sculpt programma) trekt hij het makkelijk tot 10 miljoen polys wat nog goed en soepel werkt.

Deze ochtend wil ik hem weer opstarten, zwart scherm/ scherm wil niet meer aan alles geprobeerd.

Dus jammer genoeg heb ik een defect exemplaar. Hij gaat dinsdag weer retour.
Zeer spijtig dat het zo moet beginnen. Denk wel dat ik een van de enige ben, vind er voor de rest niets van op internet . Maar toch defect is defect .

Vandaag even bij mycom kijken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Daikiri schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:07:
Even een update:

Gister dus de samsung ativ pro binnen gehad.

Opgestart ingesteld. Alles was naar behoren, lekker snel ,nergens haperingen,

In zbrush 3d (3d sculpt programma) trekt hij het makkelijk tot 10 miljoen polys wat nog goed en soepel werkt.

Deze ochtend wil ik hem weer opstarten, zwart scherm/ scherm wil niet meer aan alles geprobeerd.

Dus jammer genoeg heb ik een defect exemplaar. Hij gaat dinsdag weer retour.
Zeer spijtig dat het zo moet beginnen. Denk wel dat ik een van de enige ben, vind er voor de rest niets van op internet . Maar toch defect is defect .

Vandaag even bij mycom kijken dan maar.
Dat is balen! Heb je een hard reset uitgeprobeerd? Laad hij nog wel op? Als dat allemaal niet meer werkt lijkt het meer een semi doa. Maar goed, daar heb je garantie voor. Daarnaast moet je ook even opletten of het scherm goed (blijft) functioneren icm met de Spen. Op youtube staat een filmpje waarbij het scherm niet meer goed reageert.

Ik moet nog even wachten, ik had hem besteld bij alternate (hadden ze op voorraad) maar kennelijk was iemand anders me voor ... hij staat nu in preorder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Ik heb geen hard reset gedaan. Eigenlijk om de simpele reden dat ik geen product, semi defect wil , waar ik na 1x booten een hard reset moet doen. Er is dan ergens gewoon iets mis wat niet zou moeten.

Toch bij wehkamp op acceptgiro achterafbetalen gedaan, retour sturen is al geregeld, nergens hebben ze hem behalve bij wehkamp vrij snel op voorraad en ik betaal dan graag vanwege dit soort gevallen 14 dagen na het ontvangen.

Dus gelijk een nieuwe besteld. Kon trouwens niet vinden waar de hard reset zat, niet zelfde plaats als de slate 7 waar ik wel filmpjes van heb gezien.

Maar zoals ik al zei, ding al ingepakt, wil niet afhankelijk zijn van een hard reset. Als ik hem al wat maanden heb en van alles geinstalleerd etc, dan kan ik me er iets bij voorstellen, dat er iets mis gaat.

Maar dit was na 1x booten, en gewoon netjes afsluiten, geen standbij, gewoon het ding helemaal uitgezete, via windows. Zou dan gewoon echt niet mogen dat hij curen gaat vertonen , dus vandaar.

Ben benieuwd wanneer de nieuwe binnenkomt, hoop maandag gelijk. Maar we zullen zien..

Over de s pen had ik nog niet gelezen, is dat iets wat bij allemaal gebeurd?

Want ik ben geheel afhankelijk daarvan, ga een fatsoenlijke pen los kopen, groter, 2 knoppen etc.
Hoop dan toch dat ik daar niet ook nog eens problemen mee krijg.

Zal zien dan, anders binnen 14 dagen terug. Nu even dit weekend alvast een goede pen bestellen.

Hoop dat jou exemplaar beter gaat zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Even als review tussendoor. Aangezien de ativ pro eigenlijk een update is van de slate 7 die een iets mindere i5 cpu heeft en gpu 3000 ipv 4000,en een paar andere esthetische verschillen maar niet wereldschokkend.

Vond ik deze review, die geheel meer voor artists is. Maar geeft toch een goede indruk van de mogelijkheden.

YouTube: reply to "Anyone Tried Samsung Slate 7? - Page 3 - ConceptArt.org Forums"

als laatste vermeld de reviewer dat de resolutie niet al te hoog is van het scherm. Maar dit is bij de ativ pro , full hd.

[ Voor 11% gewijzigd door Daikiri op 01-12-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:41
Ik vind 1300 euro nogal een bedrag voor een semi tablet. Dan zou ik toch liever wachten op een Surface Pro, als ik x86 echt zo nodig heb op een mobile device. Zelf heb ik een Vivo RT en die voldoet prima voor nog niet de helft van de prijs van deze Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja dat is een beetje het verschil tussen een golf en een audi a3... in de basis hetzelfde maar die a3 smoelt en rijdt net iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Poops_McGhee schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:14:
Ik vind 1300 euro nogal een bedrag voor een semi tablet. Dan zou ik toch liever wachten op een Surface Pro, als ik x86 echt zo nodig heb op een mobile device. Zelf heb ik een Vivo RT en die voldoet prima voor nog niet de helft van de prijs van deze Samsung.
De samsung pro is denk ik geziende prijs en specs ook meer voor letterlijk pro's.. Mensen die er voor hun werk wat mee doen. Ikvind de prijs nog wel gerechtvaardigd gezien de concurentie. Dit is namelijk het tablet met de beste specs.

Groter scherm dan de surface en de asus ee.. en dunner dan de asus.
Zelf heb ik niet voor de surface pro gekozen vanwege het voor mijn wensen te klein scherm.
Surface pro betaal je het zelfde bedrag voor trouwens, als je het toesenbord er los bij moet kopen.

prijs is nu 1200 euro. Het is allemaal wel duurder dan gewoon een laptop, maarja dan koop je een laptop.

Voor mij is het de keus tussen:

modbook , a 3000 euro, super specs, maar bulky en enorm duur http://www.modbook.com/

of cintiq versie a 2000,- http://nl.shop.wacom.eu/P...KGP4Ynr-7MCFW_KtAodcEYA_w

Dan maar een ativ pro voor 1200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Gisteren lange tijd gezocht naar degelijke tablet pennen.. gelijk aan een wacom pen. Maar die werkt op de ativ pro.

Hier een lijst met pennen.. wellicht ergens anders goedkoper. Maar hier hebben ze er een aantal
http://www.tablet4u.nl/pr...listic-tablet-pc-pen.html

De s pen die er bij zit, is zoals alle pennen bijgeleverd bij tablets , goed genoeg voor wat notities. Maar wil je echt dagelijks artwork maken dan wil je gewoon iets wat beter in de hand ligt en meerdere knoppen heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314531

Weet iemand in welke kleuren de Pro beschikbaar is in Nederland? Het lijkt nergens vermeld en de afbeeldingen die er bij staan lijken willekeurig gekozen. In videoreviews zie ik de kleuren blauw/zilver en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
zo ver ik weet en gezien heb zijn ze allemaal zwart, met een donker grijs brushed metal look achterkant.
Heb nog geen kleur variaties gezien hier in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel Daikiri!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
die van mij is helemaal zwart...ook de achterkant (maar wellicht dat sommigen dat donker grijs noemen :-) ik vind het een geschikte kleur, hij ziet er goed uit.

Heb zojuist de Skydrive eens lekker gevult en ga daar veel vanuit werken, ideaal om alles in sync te hebben op phone, tablet en PC.......ben echt zeer te spreken over het apparaat, het enige minpunt vind ik eigenlijk de batterij. Hij moet bij normaal gebruik (paar uur per dag, rest idle) toch wel zo'n beetje elke dag aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 17:39
breagor schreef op maandag 03 december 2012 @ 09:49:
die van mij is helemaal zwart...ook de achterkant (maar wellicht dat sommigen dat donker grijs noemen :-) ik vind het een geschikte kleur, hij ziet er goed uit.

Heb zojuist de Skydrive eens lekker gevult en ga daar veel vanuit werken, ideaal om alles in sync te hebben op phone, tablet en PC.......ben echt zeer te spreken over het apparaat, het enige minpunt vind ik eigenlijk de batterij. Hij moet bij normaal gebruik (paar uur per dag, rest idle) toch wel zo'n beetje elke dag aan de stroom.
Hmmm, toch wel een erg mooi ding... Enig idee wat concreet de batterij duur is als je bijvoorbeeld wat zit te internetten enzo?

Zit zelf toch eerder op de Transformer Book te wachten (als er daar een 11.6" versie van uit komt, een 13.3" lijkt me toch te fors voor tablet-only gebruik) ivm de batterij (en extra hd) in de dock...

Maar het is uberhaupt maar de vraag of die in 11.6" in NL uitkomt, en wanneer... Deze samsung is een erg mooi alternatief en als batterylife zo ook al voldoende is.

Je zegt elke dag aan de lader bij een paar uur gebruik en de rest idle, dat klinkt niet heel slecht... Of is het dat als je een 4 of 5 uurtjes aan het internetten bent de batterij ook leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Ik denk inderdaad zo'n 4 uur internetten, wat downloaden, muziek luisteren en knoeien in het algemeen etc. dan is hij daarna op zo'n 40% is.
Moet wel zeggen dat hij snel weer op geladen is, na een uurtje ofzo stat hij al weer op 100%

Ik zou geen 13,3"doen, dat lijkt me weer net te groot voor een tablet, 10,6" lijkt me dan weer net te klein voor buroblad apps (excel is op 11,6"al wat lastig soms, moet je vaak ff naar landscape modus om goed te klikken (of de pen gebruiken)).
11,6" is denk wel het beste formaat voor Windows PRO tablets.....
Ik weet niet waarom je op de Asus wil wachten, deze Samsung heeft wat mij betreft alles in huis wat je nodig zou kunnen hebben...goed scherm, goede specs, goed formaat/gewicht, goede aansluit mogelijkheden, prima toestenbord.....OOH NM, zie nu dat je het vooral om de extra batterij en hdd in de dock te doen is :)

[ Voor 5% gewijzigd door breagor op 03-12-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
breagor schreef op maandag 03 december 2012 @ 11:47:
Ik denk inderdaad zo'n 4 uur internetten, wat downloaden, muziek luisteren en knoeien in het algemeen etc. dan is hij daarna op zo'n 40% is.
Moet wel zeggen dat hij snel weer op geladen is, na een uurtje ofzo stat hij al weer op 100%

Ik zou geen 13,3"doen, dat lijkt me weer net te groot voor een tablet, 10,6" lijkt me dan weer net te klein voor buroblad apps (excel is op 11,6"al wat lastig soms, moet je vaak ff naar landscape modus om goed te klikken (of de pen gebruiken)).
11,6" is denk wel het beste formaat voor Windows PRO tablets.....
Ik weet niet waarom je op de Asus wil wachten, deze Samsung heeft wat mij betreft alles in huis wat je nodig zou kunnen hebben...goed scherm, goede specs, goed formaat/gewicht, goede aansluit mogelijkheden, prima toestenbord.....OOH NM, zie nu dat je het vooral om de extra batterij en hdd in de dock te doen is :)
Thanks voor je reactie, 4 uur bezig zijn en dan alsnog 40% vind ik eigenlijk hardstikke netjes... Prima werkbaar iig (en idd, als hij ook nog eens snel weer opgeladen is).

En idd, de batterij+hd zijn de hoofdredenen om de asus te bekijken maar 11.6" is idd wel een vereiste en de sweetspot voor me. Hopen dat er snel meer over bekend is (en ach, de eindejaarsbonus komt toch pas in december dus daar wacht ik iig even op ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
Wat ik heb gehoord is dat je nog flink wat extra battery life in kan winnen door de brightness wat naar beneden te zetten. En je hebt en aantal presets om het energie verbruik nog wat verder te tweaken. De testen die waren gedaan, heb even geen linkje gaven weer dat er in iedergeval ies van 5 uur hd video materiaal afgespeeld kon worden. Dus denk dat je zeker rond de 6 uu kan ziten met wat interneten. Al helemaal als je de brightness wat lager zet. Want die is g goed te noemen op dit scherm, lekker hoog.. Maar kan dus wat lager als je gewoon wat aan het surfen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
mhh...loop ook tegen een 1e probleem aan. Bij het opstarten krijg ik nu elke keer de melding dat de Ambient Light sensor detecteert dat het donker is en of ik hem echt wel wil opstarten...........lijkt te zijn gebeurt na een bios update vandaag, maar dat weet ik niet zeker, dus even de vraag:

Zijn er al meer mensen die deze tablet hebben en geupdate hebben naar bios versie P04AAT? En hebben die wellicht hetzelfde symptoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
ik had dezelfde vraag mbt de BIOS update en de sensor gepost op een ander forum, en daar geven meer mensen aan er last van te hebben. Betreft dus inderdaad een issue met de BIOS update. Dus even wachten op de volgende dan maar, en hopen dat het daarin is verholpen.
Sommigen geven ook aan dat ze na de BIOS update wat last van geluids issues hebben, dit heb ik op mijn unit echter nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hmm kennelijk is er echt maar een kleine uitlevering geweest van de 700t. Ik zag ze vrijdag her en der op voorraad waaronder bij Alternate ... maar ik was net te laat. Hij staat nu op preorder, levertijd "december". Iemand anders er nog wel eentje weten te scoren de laatste dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Wat zijn nu eigenlijk de afmetingen en gewicht van de samsung smart pc pro?

Ik zie namelijk vooral 2 versies terugkomen steeds;

Samsung site en andere sites:
30.4 x 18.9 x1.12 @ 880g (zonder dock)
30.4 x 18.9 x 2.23 @ 1600g (met dock)

Andere samsung site (omgerekend vanuit inches) en andere sites"
29.5 x 18.4 x 1.27 @ 860g (zonder dock)
? met dock

Dan heb ik ook meteen een duidelijk beeld tov mijn X202e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
m0ridin schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:58:
Wat zijn nu eigenlijk de afmetingen en gewicht van de samsung smart pc pro?

Ik zie namelijk vooral 2 versies terugkomen steeds;

Samsung site en andere sites:
30.4 x 18.9 x1.12 @ 880g (zonder dock)
30.4 x 18.9 x 2.23 @ 1600g (met dock)

Andere samsung site (omgerekend vanuit inches) en andere sites"
29.5 x 18.4 x 1.27 @ 860g (zonder dock)
? met dock

Dan heb ik ook meteen een duidelijk beeld tov mijn X202e...
Volgens mij moet je gewoon van de officiële website uitgaan, daar staat dat de tablet 884 gram weegt en met dock 1600 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
renzo4000 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:11:
[...]

Volgens mij moet je gewoon van de officiële website uitgaan, daar staat dat de tablet 884 gram weegt en met dock 1600 gram.
Dat is idd een van de bronnen, gelukkig staat daar als resolutie zowel HD (1366 x 768), 400nit als FULL HD (1920 x 1080), 400nit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Aangezien mijn bestelling van deze tablet nog steeds in preorder stond (en kennelijk over de hele wereld zowat ...) heb ik besloten hem te annuleren. Ik heb namelijk de afgelopen periode de (beperkte) reviews en gebruikerservaringen op internet gelezen en daar vallen mij de volgende zaken op:

- Bijna iedereen klaagt over de bouwkwaliteit van dit product, het is volledig van plastic en voelt niet premium aan terwijl je dat wel mag verwachten van een product a €1300 (!!)
- Er worden diverse problemen gemeld met de digitizer S Pen icm het scherm (ook user Daikiri hier in het topic)
- De aansluiting van het docking station en tablet maken regelmatig disconnects
- Tablet is niet stabiel in docking mode (met name als je hem op schoot houdt)

Al met al best wel veel flaws voor een product van €1300. Ik besloten om te kiezen voor een ultrabook met touchscreen, de Acer Aspire S7 (review tweakers: reviews: Aspire S7: Acers ultrabooktopper met touchscreen). Ik verlies het voordeel van de hybride vorm (waarbij je de tablet los klikt) maar aan de andere kant .. ik zie mijzelf niet met een tablet van €1300 op het strand liggen :). Ik heb nog een Asus TF300T (met docking overigens :D) die ik er voorlopig bijhoud.

Ik blijf dit product van Samsung wel erg interessant vinden en houd dit topic nog wel even in de gaten, maar ik wacht nog even op de nieuwe versie. Ik hoop dat jullie er wel veel plezier van zullen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit duurt echt onwaarschijnlijk lang. En natuurlijk nog geen enkel alternatief op de markt voor deze vorm met een beetje power er in. Niet om vrolijk van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:07

XanderDrake

Build the future!

Ahh er is ook al een topic voor dit beestje. Leuk om te zien dat mensen hem ook al hebben!!

Ik heb zware intresse in deze hybrid tablet. Vooral de combi van mobiel/compact/snelle tablet waar je zelfs nog wel wat op kan gamen. Geweldig voor mobiele productiviteit, occasional LAN parties en anders is het gewoon een tablet die je thuis op de bank kan gebruiken maar dan ook voor zware x86 progs.

Alleen ja, de prijs. Voor dat geld haal ik liever een dikke laptop/ultrabook van €1000 en een cheapo Atom x86 tablet (laatst een gevonden voor €250 uit china). Of zelfs een Asus X202e, ongeveer zelfde specs maar dan zonder mogelijkheid om het scherm eraf te halen :P

En dan nog de problemen die ik nu lees, slechte build kwaliteit, niet stabiel in dock op schoot... Dat is niet zo mooi voor dat geld. Zou de Asus Transformer Book deze problemen niet hebben?

Mijn conclusie, mooi dat het begint te komen, vooralsnog is x86 voor veel dingen het beste (ook al neemt ARM based OSs grote stappen voorwaards).
Met name echte games zal ik in x86 mode blijven spelen, wat redelijk goed gaat op de HD4000, Battlefield 3 nét niet vloeiend op 1024*600@low als je naar Ultrabook processors/IGPs kijkt.

Ik wacht nog een generatie, of als ze echt veel goedkoper worden. Als ik kijk naar de prijs van de Asus x202e word ik eigenlijk al vrolijk, we zijn er bijna :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
XanderDrake schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:32:
Ahh er is ook al een topic voor dit beestje. Leuk om te zien dat mensen hem ook al hebben!!

Ik heb zware intresse in deze hybrid tablet. Vooral de combi van mobiel/compact/snelle tablet waar je zelfs nog wel wat op kan gamen. Geweldig voor mobiele productiviteit, occasional LAN parties en anders is het gewoon een tablet die je thuis op de bank kan gebruiken maar dan ook voor zware x86 progs.

Alleen ja, de prijs. Voor dat geld haal ik liever een dikke laptop/ultrabook van €1000 en een cheapo Atom x86 tablet (laatst een gevonden voor €250 uit china). Of zelfs een Asus X202e, ongeveer zelfde specs maar dan zonder mogelijkheid om het scherm eraf te halen :P

En dan nog de problemen die ik nu lees, slechte build kwaliteit, niet stabiel in dock op schoot... Dat is niet zo mooi voor dat geld. Zou de Asus Transformer Book deze problemen niet hebben?

Mijn conclusie, mooi dat het begint te komen, vooralsnog is x86 voor veel dingen het beste (ook al neemt ARM based OSs grote stappen voorwaards).
Met name echte games zal ik in x86 mode blijven spelen, wat redelijk goed gaat op de HD4000, Battlefield 3 nét niet vloeiend op 1024*600@low als je naar Ultrabook processors/IGPs kijkt.

Ik wacht nog een generatie, of als ze echt veel goedkoper worden. Als ik kijk naar de prijs van de Asus x202e word ik eigenlijk al vrolijk, we zijn er bijna :)
De X202e is een heerlijk ding, maar het is me wel een verschil he... Afneembaar scherm of niet (en dus alles in het scherm zien te verwerken of niet). Daarnaast zit in de X202e standaard ook geen ssd (en het lijkt erop dat de schijf vrij matig is zelfs) en is de resolutie lager.

Zelf nog steeds aan het wachten op de transformer book, en dan wel de 11,6" versie... Hopen dat ie ooit uberhaupt uitkomt. Moet wel zeggen dat ik windows8 heel fijn vind werken met het touchscreen, alleen valt het me tegen dat van een aantal apps geen windows 8 /metro variant is maar vooruit, dat moet nog groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

m0ridin schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:46:
De X202e is een heerlijk ding, maar het is me wel een verschil he... Afneembaar scherm of niet (en dus alles in het scherm zien te verwerken of niet). Daarnaast zit in de X202e standaard ook geen ssd (en het lijkt erop dat de schijf vrij matig is zelfs) en is de resolutie lager.
Je hebt gelijk, er zijn verschillen, maar qua performance en functionaliteit scheelt het amper. En we hebben het over een prijs die 2,5x kleiner is.
Zelf nog steeds aan het wachten op de transformer book, en dan wel de 11,6" versie... Hopen dat ie ooit uberhaupt uitkomt. Moet wel zeggen dat ik windows8 heel fijn vind werken met het touchscreen, alleen valt het me tegen dat van een aantal apps geen windows 8 /metro variant is maar vooruit, dat moet nog groeien.
Ik zit er zelf aan te denken om mijn huidige kleine laptop (MSI U230, bijna 3 jaar oud) een touchscreen te geven. SSD + Win8 krijgt ie sowieso al.

Ik wacht nog even met de x86 tablets. Misschien kunnen we mooie dingen verwachten van Intel Haswell, zoals veel betere GPU's.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 15:15
Ik wilde ook eerste een Samsung, maar de Asus Transformer Book is veel beter volgens de specs.
De 13" is zeer binnenkort leverbaar.
http://www.laptopshop.be/.../asus-tx300ca-c4005h.html
http://www.amazon.de/Tran...TF8&qid=1357162497&sr=1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
abusimbal schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:09:
Ik wilde ook eerste een Samsung, maar de Asus Transformer Book is veel beter volgens de specs.
De 13" is zeer binnenkort leverbaar.
http://www.laptopshop.be/.../asus-tx300ca-c4005h.html
http://www.amazon.de/Tran...TF8&qid=1357162497&sr=1-2
Meh, ben bang dat 13" te groot is qua tablet gebruik (en als je hem dan toch niet als tablet gebruikt, waarom dan niet gewoon een ultrabook met touchscreen). Tegen de 2kg is ook wel pittig... (als de spec bij laptopshop klopt).

De transformer book is wel mijn ideale versie, maar hoop dat hij ook in 11" versie te krijgen zal zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 03-01-2013 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-06 15:15
Weer een concurent voor de Pro, maar dan met accu in toestendock.
nieuws: Lenovo toont ThinkPad Helix Windows 8-convertible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar was ie dan! Eindelijk aangekomen bij de Dixons en ik werd gebeld. In de winkel was ik nog sterk aan het twijfelen want €1299 is een flink bedrag. Ik besloot er een dagje over na te denken. 2 dagen later (er zat een zondag tussen) kom ik terug in de winkel om nog even te vragen welke kleur die was want dat hadden ze niet vermeld. En toen vertelden ze dat ze hem terug hadden gestuurd omdat hij het niet deed. Miskoop bespaart. Maar ergens toch echt heel jammer. Ik ben nog steeds een enorme fan van dit apparaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 314531 op 20-01-2013 15:30 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 17:15
Anoniem: 314531 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:29:
Daar was ie dan! Eindelijk aangekomen bij de Dixons en ik werd gebeld. In de winkel was ik nog sterk aan het twijfelen want €1299 is een flink bedrag. Ik besloot er een dagje over na te denken. 2 dagen later (er zat een zondag tussen) kom ik terug in de winkel om nog even te vragen welke kleur die was want dat hadden ze niet vermeld. En toen vertelden ze dat ze hem terug hadden gestuurd omdat hij het niet deed. Miskoop bespaart. Maar ergens toch echt heel jammer. Ik ben nog steeds een enorme fan van dit apparaat.
Er zitten altijd maandag modellen tussen. Zelf heb ik dit model nog niet gezien op mijn werk, maar ben er wel benieuwd naar hoe hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zie mijn eerdere post, ik lees dat er best veel (verschillende) problemen zijn met dit product. Wellicht heeft Samsung net iets te snel het product op de markt gebracht ivm de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 314531 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 15:29:
Ik zou zeggen goede service van Dixons, ware het niet dat ze er zelf mee wilde spelen en daarom open hadden gemaakt en aangezet.

1300 euro bij Dixons vind ik wel mee vallen eigenlijk, als het product gaat werken tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:31:
[...]

Ik zou zeggen goede service van Dixons, ware het niet dat ze er zelf mee wilde spelen en daarom open hadden gemaakt en aangezet.

1300 euro bij Dixons vind ik wel mee vallen eigenlijk, als het product gaat werken tenminste.
Eerlijk is eerlijk, ik kwam later dan ik zei dat ik zou komen.. je moet dat ding toch zien te verkopen als winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renzo4000 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:13:
Zie mijn eerdere post, ik lees dat er best veel (verschillende) problemen zijn met dit product. Wellicht heeft Samsung net iets te snel het product op de markt gebracht ivm de concurrentie.
Inderdaad erg jammer! De laatste tijd vond ik Samsung juist een van de sterkste als het ging om apparaten die het gewoon altijd blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Heeft iemand al echt een model met 3G module gespot? Ik heb er eigenlijk nog niet een kunnen vinden. Inmiddels heb ik wel een test explempaar die zonder 3G modules blijkt te zijn... Mijn eerste bevindingen:
  • Toestenbord is best wel fijn.
  • Bouwkwaliteit is wellicht niet zo slecht als sommige reacties doet denken, maar het blijft wel plastic natuurlijk...
  • Doordat het toestenbord zo licht is is de stabieletijd niet al te best. Maar het is natuurlijk niet zo dat die continue achterovervalt.
  • Als de laptop gesloten is krijg je hem moeilijk geopend.
  • De verbinding tussen het toetsenbord en docking is soms wat krakkemikkig. Als je wat wiebelt hoor je dat Windows een device verliest en direct weer opnieuw vindt.
  • Er zit geen accu in het toetsenbord gedeelte waardoor de accuduur beter had gekunt en daardoor mist die dus wat stabiliteit.
  • Het touchpad werkt niet altijd even consequent.
  • Full hd-scherm is mooi natuurijk, maar het maakt alles wel erg klein, terwijl ik daar normaal gesproken niet zoveel last van heb in verhouding met collega's. Ik zie hun reactie al aankomen :) Ik heb nu de DPI opgeschroefd naar 150% om te kijken wat dat brengt.
Verder nog wat dingen zie zakelijk gezien een spelbreker zijn:
  • Geen 3G module dus (Ook nog niet leverbaar voor zover ik heb gevonden)
  • Geen Windows 8 Pro. Ik was hier ook in de veronderstelling dat dit meegeleverd werd, maar dat blijkt toch echt een kijkfoutje van mijzelf te zijn geweest.
De perfomance van het apparaat is wel geweldig. De ssd die erin zit is ook redelijk goed, zeker voor dit soort tablets.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De Asus Transformer tablet met accu-tobo extentie had dus ook last van instabielheden in balans. Je zou denken dat producenten leren van dat soort fouten :/
Ik denk dat ik deze generatie even oversla. Haswell zou nog zuiniger moeten zijn én heeft veel dikkere GPU. BF3 op een tablet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:54:
De Asus Transformer tablet met accu-tobo extentie had dus ook last van instabielheden in balans. Je zou denken dat producenten leren van dat soort fouten :/
Ik denk dat ik deze generatie even oversla. Haswell zou nog zuiniger moeten zijn én heeft veel dikkere GPU. BF3 op een tablet :9
Maar hoe lang mogen we daar nog op wachten? Jammer te horen van de instabiliteit ook bij de transformer variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tablet bedoel ik, niet Transformer Book.

Haswell is 2013 H2. Intel heeft baad bij een snelle uitrol want nu worden ze weg gemept door ARM based Tablets. Ik verwacht ook geen grote vertragingen in dat geval, tenzij Intel het verkloot.

Ironisch dat ARM de downfall van Intel kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:46:
Tablet bedoel ik, niet Transformer Book.

Haswell is 2013 H2. Intel heeft baad bij een snelle uitrol want nu worden ze weg gemept door ARM based Tablets. Ik verwacht ook geen grote vertragingen in dat geval, tenzij Intel het verkloot.

Ironisch dat ARM de downfall van Intel kan betekenen.
Euh, Transformer Book = Tablet + Dock... Maar meh... Had nu de W700 van Acer aangeschaft maar ben daar toch niet helemaal tevreden over en wil dus misschien alsnog overstappen naar de Samsung. En om nu ruim een half jaar te wachten op eventuele Haswell versies, dan kijk ik daar tegen die tijd nog wel een keer naar maar ga ik nu denk ik toch voor een Ivy Bridge alternatief...

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 24-01-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Er zijn nogal wat Transformer apparaten van Asus in de omloop ondertussen.

Ja, als je niet wilt/kunt wachten weet je wat je opties zijn. Er komen nog Ivy Bridge tablets/hybrids uit (bijv van Lenovo), misschien zijn die degelijker dan de Acers en Samsungs. Voor de bouwkwaliteit van de Series 7 Smart PC Pro heb ik geen 1300+€ over.

Verder zegt Intel dat we een hele hausse van goedkopere Celeron Win8 tablets kunnen verwachten. http://tweakers.net/nieuw...n-dualcores-op-komst.html

Misschien kunnen hopen op een goedkope convertible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:16:
Er zijn nogal wat Transformer apparaten van Asus in de omloop ondertussen.

Ja, als je niet wilt/kunt wachten weet je wat je opties zijn. Er komen nog Ivy Bridge tablets/hybrids uit (bijv van Lenovo), misschien zijn die degelijker dan de Acers en Samsungs. Voor de bouwkwaliteit van de Series 7 Smart PC Pro heb ik geen 1300+€ over.

Verder zegt Intel dat we een hele hausse van goedkopere Celeron Win8 tablets kunnen verwachten. http://tweakers.net/nieuw...n-dualcores-op-komst.html

Misschien kunnen hopen op een goedkope convertible?
Die Lenovo is inderdaad ook een aardig alternatief (weer 200 euro duurder dan de samsung, maar ok... wel met extra batterij).

Voor mij is full hd toch wel een vereiste, dat heb ik wel gemerkt aan de hand van mijn ervaring met de W700 (in vergelijking met mijn X202e laptopje, 11.6" @ 1366x768). Toch wel een wereld van verschil. En ik vraag me of of dat met die goedkopere celeron versies wel het geval zal zijn (naast het gevoel dat je dan toch weer aan het beknibbelen bent).

Ik ga eerst maar eens kijken of ik die Samsung ergens in de winkel kan zien. Had gehoopt dat hij in de mediamarkt btw actie zou zitten maar dat lijkt niet het geval... Ah well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Sinds zaterdag in het bezit van de Samsung SmartPc Pro en ik moet zeggen dat hij tot nu toe heerlijk bevalt. Het toetsenbord tikt prima en ik vind een touchpad toch ook wel erg fijn, ook al werkt hij af en toe wat stroef. Ik hoor wel een *geplonk* van het toetsenbord als ik met het geheel (opengeklapt) loop maar heb nog niet gemerkt dat hij niet meer reageerde... Hij staat ook totaal niet zo instabiel als ik verwachtte
na het lezen van eerdere ervaringen/reviews.

Het plastic stoort me ook totaal niet, ik ben de galaxy 1/2/3 telefoons gewend dus het plastic daarvan ook en tja... het voelt misschien iets minder degelijk dan aluminium oid maar het is degelijk zat en krast ook wat minder snel.

Tablet is vlot en beeld is prima, over het algemeen hoor ik hem amper tot niet (hoewel bij echt gebruiken de fan toch wel hoorbaar begint te worden, maar voor mij absoluut niet storend). De S-pen werkt erg soepel, net als S-note. Hij is wat mij betreft groot genoeg voor laptop gebruik, misschien net wat te groot voor tablet gebruik (iig om lang comfortable op die manier te gebruiken) maar op zich ook goed te doen.

Batterijduur moet ik nog even bekijken, maar ik schat het op dit moment op een uur of 5 in.

De prijs is hoog, te hoog denk ik eerlijk gezegd, maar het is wel de meest volwaardige laptop/tablet hybrid tot nu toe (in 11.6" formaat) voor mij. Nogmaals, mocht er alsnog een asus transformer book 11.6" uit komen wordt dat ook wel heel interessant (de Lenovo Thinkpad Helix was ook heel interessant maar geen idee wanneer die echt uitkomt, en zo veel geduld had ik nou weer niet ;) ).

Al met al bevalt hij dus prima en heb zelf geen last van de issues die andere mensen meldden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
mag ik vragen welke bios versie je draait? en of je daarmee ook last heb dat hij tijdens het opstarten de melding geeft "detected a dark environment, press windows key to proceed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
breagor schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:06:
mag ik vragen welke bios versie je draait? en of je daarmee ook last heb dat hij tijdens het opstarten de melding geeft "detected a dark environment, press windows key to proceed"
Ja, daar heb ik inderdaad ook last van (press windows or volume key). Op zich geen enorme ramp, wel irritant... Zie bij BIOS in de UEFI bios version: P05AAT staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Yup die BIOS versie heb ik ook, Samsung moet opschieten met een BIOS update waarin dit verholpen wordt....(bug is geintroduceert in versie 4 en de update naar versie 5 heeft het helaas niet verholpen) .......erg irrritant...wilde even checken of nieuwe machines ook het probleem hebben, ja dus...

Maar dit is dan ook het enige wat ik op te merken heb over tablet...voor de rest een super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
breagor schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:51:
Yup die BIOS versie heb ik ook, Samsung moet opschieten met een BIOS update waarin dit verholpen wordt....(bug is geintroduceert in versie 4 en de update naar versie 5 heeft het helaas niet verholpen) .......erg irrritant...wilde even checken of nieuwe machines ook het probleem hebben, ja dus...

Maar dit is dan ook het enige wat ik op te merken heb over tablet...voor de rest een super ding!
Waar haal je trouwens bios updates vandaan, komen die in die SW Update app van samsung? (Beetje ruk btw, download ze liever gewoon ergens van een support site).

Wat voor wifi speed krijg jij trouwens? Ik kom op max 20Mbps (heb ziggo, 60Mbit/s) en kreeg met de Acer W700 volgens mij echt zo'n 50Mbps... Zit even te kijken of dat te verwachten is of dat ik er iets aan kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
idd gewoon met de SW updater van Samsung. Zelf downloaden zou ik ook prima vinden, maar goed dit werkt ook :-)
Wifi speed is bij mij niet zo hoog , maar ik heb dan ook maar een el cheapo 10Mbit aansluiting en dan ook nog via een range extender ;-) maar ik ben niet zo'n downloader qua films etc., en het voldoet voor mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-06 13:28
Zoals ik ook al aangegeven heb bij de review van m0ridin:

Dit is geen bug maar een feature.

Als de ambient light sensor merkt dat de tablet wordt opgestart in een donkere omgeving krijg je deze melding op het scherm. Als je dan een knop in drukt start hij gewoon door. Als je binnen een paar seconden niets doet zal de tablet weer uit gaan.

De redenatie is als volgt: als je per ongeluk de power knop in zou drukken als de tablet bijvoorbeeld in je tas zit (wat in het verleden erg makkelijk was) ging het apparaat dan ongewenst aan. Door nu te kijken hoe donker de omgeving is kan dit worden voorkomen.

Maar het zou wel handig zijn om deze optie in de BIOS uit te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
StefanvanGelder schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:13:
  • Geen 3G module dus (Ook nog niet leverbaar voor zover ik heb gevonden)
  • Geen Windows 8 Pro. Ik was hier ook in de veronderstelling dat dit meegeleverd werd, maar dat blijkt toch echt een kijkfoutje van mijzelf te zijn geweest.
Zowel de 3G module als Windows 8 Pro zitten op de XE700T1C-H01, het type XE700T1C-A02 is zonder 3G en met de standaard Windows 8.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De XE700T1C-H01NL heeft inderdaad 3G en Windows 8 Pro, maar geen keyboard. Het -H02NL model heeft zowel Pro als 3G als een keyboard.

Ter info: de "H" in de modelcode slaat op de 3G module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Oef, zie nu trouwens bij laptopshop.nl dat de prijs van de Lenovo Thinkpad Helix 1999 euro is geworden voor de 128GB SSD + 8GB ram versie. Enige andere prijs die ik zo snel zie is 1800 euro bij 4Launch voor de 4GB versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
arnoud_h schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:17:
Zoals ik ook al aangegeven heb bij de review van m0ridin:

Dit is geen bug maar een feature.

Als de ambient light sensor merkt dat de tablet wordt opgestart in een donkere omgeving krijg je deze melding op het scherm. Als je dan een knop in drukt start hij gewoon door. Als je binnen een paar seconden niets doet zal de tablet weer uit gaan.

De redenatie is als volgt: als je per ongeluk de power knop in zou drukken als de tablet bijvoorbeeld in je tas zit (wat in het verleden erg makkelijk was) ging het apparaat dan ongewenst aan. Door nu te kijken hoe donker de omgeving is kan dit worden voorkomen.

Maar het zou wel handig zijn om deze optie in de BIOS uit te kunnen schakelen.
Ja, alleen jammer dat hij het onder alle omstandigheden doet, dus ook als het niet donker is, een bug dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Heeft iemand hier trouwens een idee voor een goeie cover/case voor alleen het tablet deel? Dit voor bijvoorbeeld het meenemen voor het maken van aantekeningen met de S-Pen...

Zoek een zo klein mogelijke, iets in deze richting (maar deze schijnt niet op de nieuwste xe700t1c te passen):

http://www.amazon.com/Sam.../ref=cm_cr_pr_product_top

Zag deze op de samsung site:
http://www.samsung.com/us...accessories/AA-BS3N11N/US

Maar dat lijkt er een te zijn waar je hem echt in moet stoppen (en niet kan openklappen om makkelijk aantekeningen te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Die laatste is inderdaad een envelop achtige sleeve waar je hem vanaf de bovenkant in steekt.

Voor de Series 7 Slate was er ook een kunststof versie met een flip cover, maar die past niet om de SmartPC Pro heen.

In Nederland is volgens mij alleen deze beschikbaar:

http://www.samsung.com/us...accessories/AA-BS5N11B/US

Maar dan de EU modelcode: AA-BS5N11B/E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
arnoud_h schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:24:
Die laatste is inderdaad een envelop achtige sleeve waar je hem vanaf de bovenkant in steekt.

Voor de Series 7 Slate was er ook een kunststof versie met een flip cover, maar die past niet om de SmartPC Pro heen.

In Nederland is volgens mij alleen deze beschikbaar:

http://www.samsung.com/us...accessories/AA-BS5N11B/US

Maar dan de EU modelcode: AA-BS5N11B/E.
Hmmm, thanks maar ook weer niet wat ik zoek... Is helaas niet veel van te vinden. Maar een beetje rond blijven kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
heeft iemand hier het spel "great big wargame" al geprobeerd? Bij mij werken namelijk de touchscreen controls niet zoals het hoort (als ik op de iconen klik gebeurt er niets, klik ik ergens anders random in het scherm dan soms wel)......Ik zie wel degelijke reviews van anderen die het spelen op windows 8 met touch control, dus het zou wel moeten werken. Dus wellicht dat het aan dit type (de samsung dus) tablet specifiek ligt?
Iemand die even de trial kan downloaden en even kijken of ook de touch controls voor hem/haar wack zijn?

Bij andere games (zoals bijv. skulls of the samorai) werkt het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
breagor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 10:41:
heeft iemand hier het spel "great big wargame" al geprobeerd? Bij mij werken namelijk de touchscreen controls niet zoals het hoort (als ik op de iconen klik gebeurt er niets, klik ik ergens anders random in het scherm dan soms wel)......Ik zie wel degelijke reviews van anderen die het spelen op windows 8 met touch control, dus het zou wel moeten werken. Dus wellicht dat het aan dit type (de samsung dus) tablet specifiek ligt?
Iemand die even de trial kan downloaden en even kijken of ook de touch controls voor hem/haar wack zijn?

Bij andere games (zoals bijv. skulls of the samorai) werkt het wel naar behoren.
Heb je scaling aanstaan? (Volgens mij alleen voor de desktop omgeving, maar just in case). Ik merk namelijk dat google chrome bijvoorbeeld voor geen meter werkt met scaling op 125 of 150%... Wie weet heeft het daar iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
als je daarmee de letter grootte etc. bedoelt, die heb ik op 100% gezet, maar mag niet baten.
Heb je wellicht zelf de trial nog geprobeerd en zo ja werkt deze wel gewoon bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
breagor schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:07:
als je daarmee de letter grootte etc. bedoelt, die heb ik op 100% gezet, maar mag niet baten.
Heb je wellicht zelf de trial nog geprobeerd en zo ja werkt deze wel gewoon bij jou?
Hmmm, net even geinstalleerd en hier werkt het ook voor geen meter... Knoppen reageren niet (kom niet eens voorbij het eerste menu). Een keer iets verder gekomen per ongeluk, random klik, maar that's it... wel heel vreemd (ook met de s-pen werkte het niet btw).

Net ook ff getest met pinball en die werkt en reageert wel normaal...

Geen idee wat dit is...

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 03-02-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Ik een een support mail naar de makers gestuurd, zou me niets verbazen als het idd een scaling issue is.....ben een beetje wezen zoeken , en hier en daar wel wat gevonden over scaling issues en win8 icm hoge resoluties , kan tot dezelfde symptomen leiden....maar even kijken of ik antwoord van hen krijg

Meeste andere games werken idd wel...heb echter bijv. Bij de game My country online ook hetzelfde fenomeen....dus voor je iets koopt eerst ff checken of de interface wel goed werkt is het motto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Nieuwe firmware beschikbaar trouwens, duidelijkste verandering is een optie om 'power button protectie' aan of uit te zetten in de bios... Deze geeft dus een 'druk op de windows of volume knop om verder te booten' melding wanneer de omgeving te donker is (en het dus kan zijn dat de power button per ongeluk in je tas is ingedrukt oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
m0ridin schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:34:
Nieuwe firmware beschikbaar trouwens, duidelijkste verandering is een optie om 'power button protectie' aan of uit te zetten in de bios... Deze geeft dus een 'druk op de windows of volume knop om verder te booten' melding wanneer de omgeving te donker is (en het dus kan zijn dat de power button per ongeluk in je tas is ingedrukt oid).
Hmmm, maffe Koreanen... Vraag je deze feature aan, wordt dit afgewezen, en dan implementeren ze het een paar weken later gewoon wel... Oh well, je kunt het in ieder geval uitzetten nu. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

arnoud_h schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:52:
Oh well, je kunt het in ieder geval uitzetten nu. 8)7
Heh... Klinkt als een belangrijke feature :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Nee niet echt, maar er zijn wel mensen die hier over vielen... Dus kan het nu uitgezet worden. Iedereen blij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Voor het geval iemand geinteresseerd is, net bij amazon een case besteld welke neerkwam op 18 euro incl. verzendkosten... Schappelijke prijs en ziet er goed uit:

http://www.amazon.com/gp/...o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Is nog niet heel veel keuze, was nog een andere die nu voor 1 cent te krijgen was maar daar kwamen 24 euro verzendkosten bij hehe. Daarnaast bleek die niet goed uitgewerkt, ventilatiegaten dicht, onmogelijk te swipen, geen gaten voor buttons, etc.

Bovenstaande ziet er volgens mij goed uitgewerkt uit... Hopelijk over niet enorm lang binnen (10 tot 20 werkdagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
lol, dit topic is dood...

Maar just in case, heb mijn tablet even terug moeten sturen ivm dock die regelmatig connectie verloor... Was een bekend probleem, aangemeld, ding werd opgehaald en een week later had ik hem weer terug. Alles nu helemaal gefixed en werkt als een trein :)

Voor degenen die hier dus last van hebben, gewoon laten fixen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Heb nu de i5 pro ter test.
best leuk ding maar ik verwacht meer van nieuwe haswell tablets met 50% meer accu duur en fanless.
de fan in de ativ pro is net zo storend als de voorganger.
vind ook het toetsenboard dock best zwaar, had het idee dat er een accu in zat maar dat is niet zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Een passieve gekoelde Core i5 met vergelijkbare performance als deze in een tablet? Dat moet ik op korte termijn nog zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:12:
Heb nu de i5 pro ter test.
best leuk ding maar ik verwacht meer van nieuwe haswell tablets met 50% meer accu duur en fanless.
de fan in de ativ pro is net zo storend als de voorganger.
vind ook het toetsenboard dock best zwaar, had het idee dat er een accu in zat maar dat is niet zo..
Zullen zien, nu is deze natuurlijk ook al (ruim) een half jaar oud dus mag ook wel hopen dat er wat verbeteringen aankomen... Hoewel ik nou niet bepaald uit ga van een fanless oplossing en 50% verbetering van accuduur.

Fan stoort mij persoonlijk trouwens niet, je kan hem instellen op silent en andere modes he... misschien dat je daar nog wat mee kan.

• Frankvbr
  • Laatst online: 07:44
Prijs is rond augustus gedaald naar 800 euro.
Dat maakt het voor mij een acceptabele prijs voor als combinatie tussen tablet/laptop.
Nog positieve/negatieve ervaringen sindsdien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het is in ieder geval een "zo lang de voorraad strekt" aanbieding, dus wacht niet te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Frankvbr schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:31:
Prijs is rond augustus gedaald naar 800 euro.
Dat maakt het voor mij een acceptabele prijs voor als combinatie tussen tablet/laptop.
Nog positieve/negatieve ervaringen sindsdien??
Opvallend weinig ervaringen verder hiero. Positief danwel negatief.

Ik vind wel dat je even moet wachten op de release van de Microsoft Surface 2 Pro. Die zal ook rond die prijs zijn, met veel nieuwere hardware, langere accutijden en betere bouw/design. Maandag is de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier nog steeds een zeer tevreden eigenaar van de XE700T1C trouwens. Hoewel ik hem vooral als touchscreen laptop gebruik (na eerder wel een beetje in tablet vorm, vooral icm aantekeningen wat echt super werkt).

Prima snelheid, had in het begin issues met het dock (disconnects, bekend issue uit de eerste series) maar dit is soepel opgelost door Samsung. Batterijduur voldoet prima, qua grootte/gewicht ook goed zat. Niet zo super licht of klein als pure ultrabooks, maar makkelijk zat om in je tas te stoppen.

Snelheid voldoet ook prima voor me, speel er nooit spellen op ofzo, maar doe wel wat aan audiorecording (gitaar) en verder vooral als simpel alledaagse bak.

Tja,. voor 800 euro echt een prima deal (moest even slikken toen ik de prijsdaling zag hehe), maar misschien wel handig inderdaad om even te wachten op Haswell versies. Aan de andere kant weet je ook niet hoe lang je daar op moet wachten en zal de prijs ook wel weer hoger liggen.

Maar voor dit geld (en voor het oorspronkelijke geld ook trouwens) een prima hybride.

Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 07:44
XanderDrake schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:42:
[...]

Opvallend weinig ervaringen verder hiero. Positief danwel negatief.

Ik vind wel dat je even moet wachten op de release van de Microsoft Surface 2 Pro. Die zal ook rond die prijs zijn, met veel nieuwere hardware, langere accutijden en betere bouw/design. Maandag is de release.
Bedankt voor de tip. Ik zal morgen nog even het nieuws afwachten. Gezien de huidige prijs van de Surface Pro (en dat nog excl. toetsenbord), verwacht ik eigenlijk een stuk hogere prijs dan de Vivotab.
m0ridin schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:20:
Hier nog steeds een zeer tevreden eigenaar van de XE700T1C trouwens. Hoewel ik hem vooral als touchscreen laptop gebruik (na eerder wel een beetje in tablet vorm, vooral icm aantekeningen wat echt super werkt).

Prima snelheid, had in het begin issues met het dock (disconnects, bekend issue uit de eerste series) maar dit is soepel opgelost door Samsung. Batterijduur voldoet prima, qua grootte/gewicht ook goed zat. Niet zo super licht of klein als pure ultrabooks, maar makkelijk zat om in je tas te stoppen.

Snelheid voldoet ook prima voor me, speel er nooit spellen op ofzo, maar doe wel wat aan audiorecording (gitaar) en verder vooral als simpel alledaagse bak.

Tja,. voor 800 euro echt een prima deal (moest even slikken toen ik de prijsdaling zag hehe), maar misschien wel handig inderdaad om even te wachten op Haswell versies. Aan de andere kant weet je ook niet hoe lang je daar op moet wachten en zal de prijs ook wel weer hoger liggen.

Maar voor dit geld (en voor het oorspronkelijke geld ook trouwens) een prima hybride.

Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het wel ;)
Klinkt prima.
Morgen dus even afwachten wat het gaat worden en nog even test bij de Mediamarkt.
Ik zit veel met laptop op schoot, dus wil ook even voelen hoe dat in de praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik gebruik hem echt alleen maar in tablet mode. Het keyboard ligt ergens in de kast...
Pagina: 1