Wat best upgraden aan deze PC voor Far Cry 3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Beste tweakers,

Ik heb eind 2006 een game-PC samengesteld die mij al altijd erg goed gediend heeft.
Enkele jaren geleden heb ik de PC geupgraded met een high-end ATI videokaart en een betere voeding, wat toen een merkbare verbetering was. Uiteindelijk zijn de main specs van deze PC momenteel:

Moederbord: Msi 965 Platinum (i965-Fsb 1066-Ddr2-Pci-E-Sata II Raid-Gla)
Processor: Intel Core 2 Duo E6400 (2.13 Ghz) 2 Mb Cache Socket 775
Geheugen: 4 x 1024 Mb DDR2 533 Mhz CL4
Videokaart: ATI Radeon HD 8xxx videokaart (ik zoek nog even dewelke juiste precies..)
Case: Aopen QF50A ATX 350 Watt Black Airguide
Voeding: OCZ Power Supply ModXstream Pro 600 Watt

Deze PC draait nog vlotjes de Call Of Duty reeks, dus ik ben eigenlijk wel nog heel tevreden van de prestaties van deze toch al ietwat oudere PC.

Nu heb ik mij net na het lezen van de review in een vlaag van zinsverbijstering Far Cry 3 besteld, met het idee: "Dit wil ik no matter what spelen, en ik upgrade wel waar nodig!" .
Nu vind ik op het internet dat de minimum CPU een Intel Core2 Duo E6700 is, dus ik vrees dat mijn trouw game-beestje het niet meer zal trekken... Wat denken jullie?

Nu ben ik wel IT'er, maar de hardware kant van de zaak interesseert mij echt bitter weinig, dus ik ben een beetje verloren. Wat kan ik nu het beste upgraden aan deze PC om hem naar moderne specificaties te krijgen?

Ik vind in mijn usual webshop geen CPU's meer met socket 775. Mag ik hieruit besluiten dat ik meteen mijn mobo + CPU + geheugen allemaal moet vervangen?
En de videokaart (ik probeer zo vlug mogelijk te posten dewelke dit juist is, mijn excuses ik heb die info momenteel niet), kan die blijven? Ik vermoed van wel, aangezien ik niet bijzonder kieskeurig ben omtrent de resolutie. Als ik in 1920×1080 kan gamen dan ben ik tevreden, en daar lijkt die kaart geen problemen mee te hebben...

Maw.: hardware dummy wil Far Cry 3 spelen, help! Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

Je moet waarschijnlijk overstappen naar een socket 1155 met een i5 3570. Dat betekend dus ook dat je nieuw ram moet aanschaffen, neem het liefst een 8gb 1600mhz setje.

En een amd hd8xxx kaart? Die wil ik! :9 en gt is zeer waarschijnlijk nvidia

[ Voor 7% gewijzigd door Fordox op 28-11-2012 10:38 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Hehe ja de videokaart vind ik geen gegevens van, zal thuis eens op de PC zelf moeten kijken.
't is wel 100% zeker een ATI, van de 8xxx reeks dacht ik. Was een jaar of 2-3 geleden high-end.

Hmm damn dan heb ik een perfect OK moederbord + CPU + RAM zonder doel :( .
Wat ga ik daar mee aanvangen ...

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een moederbord?
ATX formaat met socket 1155 veronderstel ik, verder nog belangrijke zaken?

[ Voor 18% gewijzigd door DieterVDW op 28-11-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move PMG -> DAA

Verder is het vrij loos om deze vraag te stellen voordat Far Cry 3 uit is en dus bekend is exact welke eisen gaan gelden. Komt bij dat je huidige PC het geheid wel kan draaien, maar dan moet je nogal wat op 'low' zetten. Balans tussen wat voor jou acceptabele performance is en jouw budget blijft iets waar alleen jij de knoop over door kunt hakken.

Daarbij is het uiteraard wel relevant om te weten exact welk videokaart je hebt, want een "ATi Radeon GT 8xxx" bestaat niet, ATi trouwens ook niet meer. ATi/AMD heeft en had helemaal geen 8xxx-reeks. Als dat een nVidia GeForce 8800GT is (wat gezien leeftijd rest systeem aannemelijk is) is een upgrade allicht aan te raden. Als het daarentegen een Radeon HD6850 is ofzo, dan is maar de vraag of dat nodig is, of in ieder geval of het de hoogste prio heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 28-11-2012 10:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
De grafische kaart is een ATI Radeon HD 4800 PCIe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"HD4800" bestaat ook niet. Dat kan alles zijn van een HD4830 tot een HD4890 (of trouwens een HD4870x2). Daar zit nogal verschil tussen, ook mbt hoeveelheid geheugen.

Doe eens gewoon de moeite om op te zoeken exact wat in je PC zit als je goed advies van ons wilt :o

Oslik blyat! Oslik!

• DieterVDW
Mja de device manager geeft me niet meer info, en zelfs de ATI/AMD identifier tool zegt gewoon ATI Radeon HD 4xxx grrr . Ik hoopte dat HD48xx al specifiek genoeg zou zijn... :)
Ik hou de spanning er dan maar nog even in ...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:25
http://www.techpowerup.com/gpuz/

Even screenshot maken van het graphics card tabblad.

Verder inderdaad even wachten met iets kopen voordat de benchmarks er zijn.

Straks koop je een mooie nieuwe videokaart en blijkt dat je (ook) een quadcore cpu nodig hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door mitsumark op 29-11-2012 01:08 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:12
Aleen heb je vrij weinig aan een quadcore voor gamen.. Een dualcore presteert vaak net zo goed. Dus dat zal wel niet het geval zijn.

Anoniem: 197141

De processor en videokaart zo ver mogelijk overclocken is de beste optie zonder upgrade.
Goede koeling is dan belangrijk.

• mitsumark
gebruikershaes schreef op donderdag 29 november 2012 @ 01:13:
Aleen heb je vrij weinig aan een quadcore voor gamen.. Een dualcore presteert vaak net zo goed. Dus dat zal wel niet het geval zijn.
We leven in 2012, niet in 2008 ;)
http://www.techspot.com/r...-3-performance/page7.html
http://www.techspot.com/r...-2-performance/page8.html
En dan hebben we het nog niet eens over multiplayer.
(de call of duty engine is een stuk ouder, die draait vaak nog goed op een dual core (al had black ops wel veel baat een quadcore))

• DieterVDW
Ah ja, als Far Cry 3 nu geen upgrade rechtvaardigd, dan komt er binnenkort wel een spel uit dat mijn PC niet meer supporteert ... Vroeger of later moet ik toch upgraden.
Alhoewel het inderdaad waarschijnlijk het meest interessant is om zo lang mogelijk te wachten.

Het is wel jammer dat ik meteen mobo + geheugen + processor moet upgraden, dat maakt de drempel iets hoger.

Ik vraag mij af of er nog een upgrade pad bestaat waarbij ik het bestaande mobo + geheugen behoud, maar gewoon een snellere CPU inplug?
Stel dat ik ergens de snelste Socket 775 processor op de kop kan tikken (Core 2 Duo E6850 ?), zou dit de moeite waard zijn? Kan het mobo dat aan?
En indien ja: is het sowieso mogelijk om nog ergens op een betrouwbare manier aan die processor te komen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:20

Quad

Doof

Check: reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig? er mag dus wel stevig geïnvesteerd worden :-)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik moet zeggen, dat ik aangenaamd verrast ben door de FPS van de tweakers test. Mijn systeem trekt Farcry met gemak, ja oke ik heb 2 x GTX 680 4GB en speel op 1080p helaas nog. Maar daarin tegen (Nog met de oude video driver) haalde ik wel mooi met fraps een gemiddelde fps van 116.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• DieterVDW
*zucht* mobo + geheugen + processor + grafische kaart dus allicht :'( .

Nu ja van zodra het spel aangekomen is geef ik het eens een testrun en dan zien we wel :/ .

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-07 18:21
Als ik naar de CPU support list van je moederbord kijk, zie ik nog best wat interessante CPU's die op je moederbord passen. http://nl.msi.com/product...num.html#/?div=CPUSupport echter is dit alleen interessant wanneer je voor een mooi prijsje aan een 2e hands quad core kan komen.

Anders wordt het inderdaad nieuw MB+CPU+RAM (hoeft helemaal niet zo duur te zijn) b.v.:
pricewatch: Asrock B75 Pro3-M
pricewatch: Intel Core i5 3350P Boxed
pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

edit:
Overigens is met bovenstaande onderdelen je videokaart natuurlijk wel weer flink een bottleneck.

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 29-11-2012 11:09 ]

• timberleek
  • Laatst online: 17-07 08:39
Als je bij dat moederbord wilt blijven kun je ook kijken naar bijvoorbeeld een q6600.

Die kun je vaak nog aardig overklokken. Een vriend van me heeft hem geruisloos op 3.5GHz, dan is hij redelijk gelijkwaardig aan een amd phenom 2 x4 965.

• DieterVDW
De langverwachte info van de grafische kaart:

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/12/11/29/c7c.png

Ik heb trouwens een Q6600 gevonden 2dehands bij iemand uit mijn stad. Hoeveel zouden jullie daar nog voor betalen? Zijn vraagprijs is 70 euro.

Wel geen idee of dat voldoende zal zijn...
Mechwarrior Online draait ook voor geen meter.

Mijn CPU trekt het duidelijk niet:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/414321/Image1.png

Edit: Wat is er eigenlijk een goeie tool om je CPU usage en temperatuur te loggen tijdens het spelen?
GPU optioneel zou tof zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door DieterVDW op 30-11-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Dat zou de 4870 moeten zijn, op zich wel een aardige kaart maar wel behoorlijk oud in videokaartland.

Zo te zien zullen beide de processor en de videokaart niet heel best presteren, tenzij je een lage resolutie en/of lage settings pakt.

De Q6600 zal waarschijnlijk wel winst geven, maar je zult hem wel moeten overklokken (single core performance is niet heel best op de stock 2,4GHz).
Ik dacht dat ik ze in v&a al voor 50 euro te koop zag..

Edit:
GPU kun je het beste loggen met MSI afterburner (ook voor niet MSI kaarten).
CPU kun je inderdaad kijken in de taskmanager, of met een echt log programma (zag er laatste 1 langskomen maar ik weet de naam niet meer).

[ Voor 27% gewijzigd door mitsumark op 30-11-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Ja een overklok is wel nodig op de q6600, maar daarmee is het nog een prima cpu.

voor 30-40 euro heb je een super goede cpu koeler (in de v&a misschien nog wel goedkoper), en kun je hem waarschijnlijk op een hele mooie snelheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Hmm het voelt aan als een lapmiddeltje...
Misschien dan toch maar investering doen en meteen de hele zooi upgraden.
Zou ik videokaart nog even kunnen behouden, of is die ook al echt hopeloos verouderd?
Ik heb er echt totaal geen idee van hoe een gemiddelde hedendaagse videokaart zich verhoudt tot mijn huidige videokaart :s ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
Je kan het een lapmiddel noemen, aan de andere kant kun je dan nog wel weer even vooruit en op je gemak gaan sparen oid voor een nieuw systeem met 2 jaar (bijvoorbeeld).

Een vriend van me heeft er een op 3.5GHz zonder al te veel moeite. Dan is hij ongeveer net zo snel als een phenom 2 X4 965. En wordt nog vaak zat gebruikt in game systemen.

qua vergelijking:
http://www.videocardbench...ity+Radeon+HD+4870&id=148
dat kun je wel even als indicatie gebruiken.

Met een die q6600 en nieuwe koeler heb je bij elkaar voor minder als 100 euro. Daarmee kun je, volgens mij, voor nu wel weer even door. Dan gaat het enkel om de gpu upgrade. Voor een nieuwe cpu, moederbord en geheugen ben je toch al weer vlot een paar honderd euro verderop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
V&A aangeboden: Q6700 GO Stepping incl. Thermalright koeler en Cooler Master koelpasta
Incl goede koeler :)

V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q8200 Tray

V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q6600

De 4870 is ongeveer 30-40% langzamer dan de 6850.
reviews: Far Cry 3: welke hardware heb je nodig?
Full HD gaat hij dus niet trekken (op medium).

Onder de 100 euro zou je al een 5870 moeten kunnen vinden, die doet het zo te zien heel erg aardig.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 30-11-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Heel erg bedankt voor de supergoeie informatie iedereen!

Zo lijkt het inderdaad wel dat ik met een goedkope CPU upgrade + koeler een eind verder kom
Ik denk dat ik het nog wel even red met de videokaart, met 1280x800 ben ik eigenlijk wel al tevreden, dus dat compenseert ...

@mitsumark: die CPU + koeler is inderdaad héél interessant.
Helaas wel Belg hier, dus is flink eindje rijden. En zo'n koeler laat zich ook niet vlot versturen allicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou eerlijk gezegd socket 775 links laten liggen. Het is verouderde meuk, end of life en dat is het ook al een paar jaar [voorloper van socket 1150 die voor Sandy Bridge kwam]

Kortom, over 2 jaar kun je waarschijnlijk weer geld uitgeven.

Als geld een redelijk groot probleem is, zou ik kijken naar een tweedehands i7 8xx/9xx systeem. Vrij goedkoop en gaat nog aardig mee. Prik daarbij 1 of 2 HD 5870's en je kan heerlijk gamen.

Als geld een iets minder groot probleem is, kun je een nieuw moederbord, geheugen en processor kopen. Een AMD set zal je ongeveer 175 euro kosten. Als videokaart zou ik dan kijken voor de 5870 of de 6950.

Als je alles nieuw kan kopen en er lang mee wilt doen, kun je kijken naar de BBG van tweakers. Het mainstream systeem is goed voor nog aardig wat jaar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Weet ook dat de nieuwe beta driver van nvidia, tot 38% betere performance belooft.

bv. http://www.nvidia.com/obj...t-310.64-beta-driver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik neig naar het maken van een investeringetje. +- 200 euro vind ik aanvaardbaar voor een aanzienelijke upgrade.

De grootste vraag die ik nu nog heb is omtrent het moederbord...
Daar loop ik echt verloren in de keuze, en ik zie niet echt veel verschil...
Intel H61, H67, H77, Z77, Z75 ... Pfff ...
Waar moet ik op letten?

Omtrent de grafische kaart: die 5870 klinkt super, maar geen enkele van mijn standaard lokale shops bieden die kaart aan... Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

5870 is namelijk al zeker een jaar uit productie. AMD zit nu in de HD7000 serie, de 5000 serie is dus 2 jaar geleden.

Hij is dus alleen maar tweedehands te vinden. Er zijn gelukkig weinig problemen met die kaarten [denkt aan de GTX8800 van Nvidea] dus het is veilig om er eentje te kopen. Wel moet je het hogere stroomverbruik voor lief nemen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ja de nieuwe kaarten die nu op de markt zijn hebben een prijskaartje waar niet mee te spotten valt... Phew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tja, ze zijn duur, maar gaan ook langer mee dan een kaart van 2 jaar terug. Dus dat is een afweging die je moet maken. De HD5870 is over 2 jaar eigenlijk te verouderd. Je kan nog CF draaien, maar dan rek je het ongeveer een een jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Zou deze dan iets zijn?:
V&A aangeboden: Club3D HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E

Ofwel meteen the whole shabang kopen en er een videokaart bijnemen *slik* .
Dan praten we wel over 500 euro minimaal juist.. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

dat is een hele nette prijs.

Wel is die uitvoering niet zo heel stil tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Bwoh, ik game niet zoveel en mijn voeding is ook al niet van de stilste.
Dan zet ik mijn surround wel wat luider :D (arme buren).

Ik denk dat ik straks of morgenochtend eens de computerwinkel ga overvallen voor mobo + cpu + geheugen.
Videokaart zie ik dan wel. Best case kan ik die 5870 overnemen, worst case doe ik het nog even met mijn 4870 ...

Iemand tips omtrent het moederbord...?
Ik denk aan deze:
ASUS P8Z77-V LE PLUS (Socket 1155- Intel Z77- DDR3- Usb3-Atx (90-MIBIN0-G0EAY0MZ)

[ Voor 11% gewijzigd door DieterVDW op 30-11-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat mobo is veels te duur.

als je een Intel systeem neemt, is dit setje intressant:
pricewatch: ASRock Z77 Pro3
pricewatch: Intel Core i5 3570 Boxed

moederbord is ongeveer 80 euro, cpu kost je rond de 190, heb je voor 270 euro een moederbord en processor.

Als je een AMD systeem wilt, wat goedkoper is maar je zal eerder je processor moeten upgraden, is de volgende set intressant:
pricewatch: ASRock 970 Extreme4
pricewatch: AMD FX FX-6300 Boxed of pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Met de FX-cpu zal je ongeveer 220 euro kwijtzijn, met de Phenom ongeveer 170. De prestaties zijn iets minder vergeleken met Intel, maar, het is wel 100 euro goedkoper.

De phenom zal je eerder moeten upgraden, de FX iets later. Wel is het voordeel dat AMD de komende tijd AM3+ blijft gebruiken. Intel stapt over naar een nieuw socket, waardoor je voor een cpu-upgrade ook een nieuw moederboard moet kopen.

Heb je nu het geld, en vind je het niet erg om bij de volgende upgrade over 4 of 5 jaar weer richting de 300 euro te moeten uitgeven, is Intel je keus.

Heb je nu minder geld en wil je over 2 jaar 100 euro uitgeven aan een upgrade, en 3 of 4 jaar later richting de 200, is AMD je keus.

En ik heb voor een Z77 mobo gekozen omdat die wel CF ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ondertussen al ge-upgraded naar Core i5, yay!

Daarnet Far Cry 3 uit de brievenbus gevist, maar er helaas wel niet aan gedacht dat ik momenteel niet over een DVD drive beschik, aangezien mijn drive not IDE was en er geen IDE connector op het nieuwe mobo zit.
Aaarghh!! }:O :'(

Ff proberen of ik een ISO kan maken en daarmee installeren, anders wordt het nog wachten op SATA driveje :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DieterVDW schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:40:
Ondertussen al ge-upgraded naar Core i5, yay!

Daarnet Far Cry 3 uit de brievenbus gevist, maar er helaas wel niet aan gedacht dat ik momenteel niet over een DVD drive beschik, aangezien mijn drive not IDE was en er geen IDE connector op het nieuwe mobo zit.
Aaarghh!! }:O :'(

Ff proberen of ik een ISO kan maken en daarmee installeren, anders wordt het nog wachten op SATA driveje :( ...
of hem van het internet vissen & de code gebruiken van het doosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
SmokingCrop schreef op maandag 03 december 2012 @ 19:44:
[...]

of hem van het internet vissen & de code gebruiken van het doosje
Mwah, dd doet het allicht vlugger. Hoop alleen dat er geen beveiliging opzit die afgaat als ik DaemonTools gebruik oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Nog even een update:

Far Cry 3 draait heel erg lekker op 1280x800 met medium settings. Ik ga vanavond zelfs eens proberen om op high te draaien. Erg leuk spel tot nog toe! Mission accomplished!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
1280x800 (@medium) is echt zonde voor deze game, limiet van je monitor of van de videokaart?
(hiervoor heb je geen i5 nodig namelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 05-12-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

mitsumark schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:04:
1280x800 (@medium) is echt zonde voor deze game, limiet van je monitor of van de videokaart?
(hiervoor heb je geen i5 nodig namelijk)
Grafische kaart, HD4870 las ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Hmm ik zal eens proberen de resolutie nog wat opschroeven, maar wat scherper beeld lijkt me niet echt een grote meerwaarde ... Maar ik geef het eens een poging! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Een game draaien op de native resolutie van je lcd monitor heeft toch wel wat invloed op de scherpte.

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 05-12-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mja, mijn TV is FullHD. Dat trekt mijn videokaart sowieso niet vrees ik.
Dan lever ik graag wat scherpte in voor vloeiende beelden en meer detail... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:59
full hd zou inderdaad moeilijk worden heel mischien met alles op low volgens tweakers kan een 5870 het spel full hd met medium settings aan maar 1680x1050 is ook al een aardige verbetering probeer dat is eens voor je full hd test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Helaas heb ik nu nog een 4870, de 5870 upgrade is er nog niet van gekomen. :'(
Dus ik zal niet te ambitieus moeten zijn vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Is het dan niet handiger om op 720p te draaien? Ik neem aan dat TV's beter beelden op 720p of 1080p weer kunnen geven? (ik speculeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ja ik vraag mij eigenlijk af wat de native resolutie is van mijn TV.
Ik het het nu op 1440x900 draaien en ziet er wel beter uit.
Maar opnieuw: of dat nu scherp is of beetje flou maakt voor mij niet bijster veel uit voor het spelplezier hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:59
oke dat is logisch als je bijvoorbeeld xbox of playstation gewend bent maakt inderdaad beeldkwaliteit weinig uit maar het wel altijd leuk om van zo een mooi mogelijk beeld te kunnen spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

DieterVDW schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:00:
Ja ik vraag mij eigenlijk af wat de native resolutie is van mijn TV.
Ik het het nu op 1440x900 draaien en ziet er wel beter uit.
Maar opnieuw: of dat nu scherp is of beetje flou maakt voor mij niet bijster veel uit voor het spelplezier hoor...
Het gaat in elk geval smooth, en dan op redelijke setting is het altijd mooi meegenomen nietwaar? :)

PVOutput☀️

Pagina: 1