Apple Airport Extreme als Access Point

Pagina: 1
Acties:

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23
Ik zit even met een probleem waarmee ik gisterenavond de hele tijd bezig ben geweest maar niet werkend heb gekregen. Mijn ouders hebben een Apple Airport Extreme (AAE) welke zij willen inzetten als Accesspoint. Nu is het netwerk als volgt bij ze:

- Ziggo modem bedraad naar
- Linksys WRT610n als router/wireless

Het is de bedoeling dat de AAE in de woonkamer komt, en wireless gekoppeld gaat worden aan de WRT610n en dat op de AAE een ethernet aansluiting naar TV en Audiodevice gaat.

Nu heb ik de AAE als bridge staan op wireless en dat lijkt wel te werken. Maar op het moment dat ik een ethernet kabel plug in de AAE heb ik totaal geen connectie met netwerk en/of internet. Dat laatste is van belang om het werkend te krijgen.

*edit*

Heb al wat meer onderzocht en wil even iets weten of het volgende gaat werken (zie bijgevoegd plaatje). Het is dan de bedoeling de Extreme als router te laten fungeren en een express als ontvangststation en ethernet naar een streamer.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=128546.0;attach=119073;image

[ Voor 18% gewijzigd door Wicked-Game op 28-11-2012 13:18 . Reden: info toegevoegd ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 13:45
Jahoor, zo gaat ie wel werken. Ik zou er alleen voor kiezen om de AAE als bridged in te zetten. Dan uitbreiding enablen zodat de AE verbinding kan maken. Zo werkt het iig bij mij wel.

U+

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:29:
Jahoor, zo gaat ie wel werken. Ik zou er alleen voor kiezen om de AAE als bridged in te zetten. Dan uitbreiding enablen zodat de AE verbinding kan maken. Zo werkt het iig bij mij wel.
Welke versie heb ik minimaal nodig van de AE? Heb zelf de AAE de allerlaatste versie.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 13:45
Ik heb zelf 7.6.1 op de AAE en de 2 AE's. Daarnaast vond ik het prettiger werken met de Airport utility 5.6 ipv de meegeleverde 6.1

U+