In de nabije toekomst (rondom kerst
) wil ik een nieuwe laptop aanschaffen omdat mijn huidige Acer Aspire 7720G niet meer mee kan met Photoshop CS6 en grote RAW-bestanden. Overigens heb ik geen enkele negatieve ervaringen met Acer, want dit beestje heeft ruim 4 jaar zijn diensten bewezen.
Mijn nieuwe laptop zal ik, net als mijn huidige, niet veel gaan versjouwen. Waarom dan toch een laptop? Ik vind dat handiger om in de woonkamer te werken want ik vind een desktop in de woonkamer zo anno 1999...
Mijn "eisen":
Mijn nieuwe laptop zal ik, net als mijn huidige, niet veel gaan versjouwen. Waarom dan toch een laptop? Ik vind dat handiger om in de woonkamer te werken want ik vind een desktop in de woonkamer zo anno 1999...
Mijn "eisen":
- Maximale prijs + € 900- 950;
- Goede beeldkwaliteit (liefst > 15" en full HD);
- Snelheid bij fotobewerking (opstarttijd vind ik iets minder belangrijk);
- HDMI aansluiting;
- USB 3.0
- Dell Insperion 17R (i5-3210M+ 8GB SDRAM) (pro: HD scherm met redelijk goede kleurweergave/ contra: niet bijzonder goede benchmark met photoshop).
- ASUS K55VD-SX047V (Pro: benchmark, reputatie en bouwkwaliteit/ contra: ?)
- Acer Aspire V3-771G-73636G50Maii (Pro: goede benchmark, prijs/ contra: reputatie levensduur);
- HP PAVILION DV6-7002ED (pro: goede schermen/ contra levensduur, benchmark);
[ Voor 22% gewijzigd door Peatsmoke op 28-11-2012 14:29 . Reden: Mijn "Huiswerklijstje" toegevoegd op verzoek... ]