Toon posts:

Mini-ITX Game PC Video editing.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC laatst verkocht, met een 3930K AX1200 en een 6970 simpel weg omdat ik hem te groot vind.

Dus heb ik de Silverstone SG07B als systeem kast op het oog, mede omdat ik hem er erg mooi uit vind zien en omdat deze een degelijk voeding lijkt te hebben.

Dit is het moederbord wat voor mij eigenlijk de enige keus is, wegens bepaalde ondersteuning.GA-H77N-WIFI

Geheugen ben ik niet heel specifiek mee. Misschien GeIL Black Dragon 16GB 1333MHz

GPU ben ik nog niet zeker van of ik moet kiesen tussen een GTX 660Ti of GTX 670 of zelfs een GTX 680

CPU: 3770K

CPU Cooler Antec H20 920

HDD voor opslag Seagate Barracuda 7200.14

SSD Opstart 2X Corsair Force 3 CSSD F120GB

Keyboard.. hoewel ik me bewust ben van het feit dat het geen volledig mechanische is, heb ik wel vernomen dat hij voor de belangrijkste reden wel mechanisch is: Corsair Vengeance K90 dit omdat ik de media toetsen erg fijn vind, en hij staat bij mijn mac.

Mijn Budget is zon rond de $1800.

Nou is het ook mijn vraag of zoiets ook een beetje koel blijft.

Ik heb trouwens net even wat topics doorgespit en las das er gewoon over hackintosh werd gesproken. Dus daarom heb ik dus speciaal GigaByte, omdat die vaak net iets beter ondersteunt word.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2012 17:20 . Reden: Extra Info ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50
In hoeverre die specifieke kast koel blijft kan ik helaas niet bij helpen. Echter, bij een mini-ITX gaming systeem denk ik altijd direct aan de Bitfenix Prodigy. Deze kast heeft in tegenstelling tot de bovenstaande Silverstone case geen bijgeleverde voeding, maar kan wel normale ATX formaat voedingen aan (tot 150 of 160mm diep dacht ik). Voordeel van deze case is dat hij gebouwd is voor gamers en modders: past met gemak waterkoeling in, zelfs custom loops en zelfs de grootste GPU's (GTX690 is geen probleem). Nu is de keuze voor een case zeer persoonlijk en lijkt me de Silverstone case in het eerste opzicht ook prima.

Wat betreft de inhoud van het geheel, bij een keuze voor een H77 moederbord is een 3770K overbodig, de non-K versie volstaat dan. Ik weet dat Asus nog wat leuke Z77 mini-ITX bordjes heeft, mocht je perse willen overclocken.
Qua geheugen zou ik altijd gaan voor minimaal 1600Mhz geheugen, het kost nauwelijks meer en geeft toch wat extra performance. Of deze Antec koeler goed past in de Silverstone case weet ik niet (zul je vast al gecheckt hebben), dus ik ga er vanuit van wel. Als sidenote: in de Bitfenix Prodigy zou je met gemak een Corsair H100i (zelfs in push/pull) kwijt kunnen.

Wat ik me afvraag is de SSD's; het zijn prima SSD's, maar waarom 2? SSD's in RAID0 plaatsen is alleen leuk/zinvol voor benchmarks. Als je wat meer plaats wilt kun je beter de 240GB variant nemen.

Tenslotte het hele GPU gedeelte.. ja, daar is de vraag: wat wil je allemaal precies doen met deze pc? Wil je er wat gemiddelde games mee spelen, dan zal een GTX660Ti genoeg zijn. Wil je echter BF3 op meerdere schermen spelen, dan zul je toch al aan de GTX670 of 680 moeten denken.
Vanwaar trouwens de keuze voor NVidia? Is dit vanwege CUDA ondersteunen voor het video-editing? Mocht er geen specifieke reden zijn, dan is een HD7950 wellicht de moeite waard om naar te kijken, veruit de meeste "bang for your buck" op highend GPU gebied.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
80€ voor een koeler in een systeem dat je niet kan overclocken lijkt me ook wat overbodig. Doe gewoon een Big Shuriken er in die past perfect in kleine cases en is heel goed.

SSD's in raid lijkt me idd ook zinloos en ik zou eerder SSDs van Samsung nemen. Ivm snelheid & betrouwbaarheid.

Ben ook niet zo onder de indruk van deze 200€ kostende case...

Ik vraag me ook af wie je voeger die AX1200 verkocht heeft...

Verwijderd

Topicstarter
cfhvjhnssage=39358461,noline]Moi_in_actie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:56[/message]:[/b]
In hoeverre die specifieke kast koel blijft kan ik helaas niet bij helpen. Echter, bij een mini-ITX gaming systeem denk ik altijd direct aan de Bitfenix Prodigy. Deze kast heeft in tegenstelling tot de bovenstaande Silverstone case geen bijgeleverde voeding, maar kan wel normale ATX formaat voedingen aan (tot 150 of 160mm diep dacht ik). Voordeel van deze case is dat hij gebouwd is voor gamers en modders: past met gemak waterkoeling in, zelfs custom loops en zelfs de grootste GPU's (GTX690 is geen probleem). Nu is de keuze voor een case zeer persoonlijk en lijkt me de Silverstone case in het eerste opzicht ook prima.

Wat betreft de inhoud van het geheel, bij een keuze voor een H77 moederbord is een 3770K overbodig, de non-K versie volstaat dan. Ik weet dat Asus nog wat leuke Z77 mini-ITX bordjes heeft, mocht je perse willen overclocken.
Qua geheugen zou ik altijd gaan voor minimaal 1600Mhz geheugen, het kost nauwelijks meer en geeft toch wat extra performance. Of deze Antec koeler goed past in de Silverstone case weet ik niet (zul je vast al gecheckt hebben), dus ik ga er vanuit van wel. Als sidenote: in de Bitfenix Prodigy zou je met gemak een Corsair H100i (zelfs in push/pull) kwijt kunnen.

Wat ik me afvraag is de SSD's; het zijn prima SSD's, maar waarom 2? SSD's in RAID0 plaatsen is alleen leuk/zinvol voor benchmarks. Als je wat meer plaats wilt kun je beter de 240GB variant nemen.

Tenslotte het hele GPU gedeelte.. ja, daar is de vraag: wat wil je allemaal precies doen met deze pc? Wil je er wat gemiddelde games mee spelen, dan zal een GTX660Ti genoeg zijn. Wil je echter BF3 op meerdere schermen spelen, dan zul je toch al aan de GTX670 of 680 moeten denken.
Vanwaar trouwens de keuze voor NVidia? Is dit vanwege CUDA ondersteunen voor het video-editing? Mocht er geen specifieke reden zijn, dan is een HD7950 wellicht de moeite waard om naar te kijken, veruit de meeste "bang for your buck" op highend GPU gebied.
[/quote]

De kast van prodigy is inprincipe zeer intressant, kan daar ook zo'n Noctua NH-D14 in? wel vind ik die prodigy lelijk.

Een complete water koel set lijkt me overbodig als je dan toch niet gaat overklokken, en die link die ik gaf was idd voor een 3770 non K versie.

En het moederbord moet een GigaByte vanwegen de ondersteuning.

SSD een 256GB Samsung is ook beter idd.

Ik ben wel voorstander van Nvidia ik vind hun drivers veel prettiger, ook hebben ze langere ondersteuning (ook onder linux). en ja Cuda/Physx is wel iets wat ik graag heb.

Ik speel spellen als BF3 Crysis 2 StarCraft II. en nog een zooi andere spellen onder 2560x1440.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 18:46:
De kast van prodigy is inprincipe zeer intressant, kan daar ook zo'n Noctua NH-D14 in? wel vind ik die prodigy lelijk.
Een Noctua NH-D14 gaat misschien net wel passen, zie deze review. Zoals Tom in die review aangeeft, het is afhankelijk van waar op het moederbord de CPU socket is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 19:06:
[...]

Een Noctua NH-D14 gaat misschien net wel passen, zie deze review. Zoals Tom in die review aangeeft, het is afhankelijk van waar op het moederbord de CPU socket is.
Dan is de kast inderdaad wel het overwegen waard, hoewel ik het nog wel een gedrocht blijf vinden. Wat raar is want mijn oude Power Mac G4 vond ik wel mooi. En daar lijkt ie toch wel op.
Pagina: 1