Toon posts:

Test advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n P3 550 naar 600 geclocked.
110 FSB in de bios instellingen van m'n Abit BE6 mobo. Gewoon nog de default 2.0 voltage.
De L2 cache latency staat op default.
Heeft het zin om deze aan te passen ? Of is de default al z'n snelste stand ?
Aan extra cooling heb ik nix gedaan. De cpu zit in zo'n box geval.
Alles lijkt tof te werken. M'n koetje doet nu zo'n 1,71 Mk.
Met welk progje zou ik het beste kunnen testen of tie helemaal stabiel is ?

Verwijderd

Je koetje neemt de volledige processor belasting, dus die een dagje constant laten draaien, dan weet je het, succes ;)

Verwijderd

Eeehm is het een katmai of coppermine?
Voor het laatste: dat kan VEEL harder... Die van mij loopt nu op 733 en zit nog lang niet aan z'n max... Een katmai gaat vrees ik niet (veel) harder als 600...

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een Katmai.
Ik ben eigelijk best wel tevreden met die 600Mhz. Toen ik m'n pc kocht 5 maanden terug had ik een p3 500 besteld. Ik heb toen die p3 550 gekregen zonder meerprijs omdat die 500 niet zoals afgesproken kon worden geleverd. Dus voor m'n gevoel heb ik ten opzichte van die 500 Mhz al 100 Mhz winst. Dus met een beetje zelfbedrog best aardig. :)

Verwijderd

M4.......... hij loopt op 2 volt, dan is het een K...... :)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Download de stability tester vanaf mijn site (www.waterkoeling.nl --> downloads)

Deze laat de computer een 6 tal ingewikkelde berekeningen maken, en vergelijkt het antwoord met het goede antwoord. Is het fout, dan is de proc niet helemaal stabiel.

Verwijderd

Kwas niet zo goed op aan het letten Harry :)
Kwas ff aan die geile 733 mhz'jes aan het denken van mijn 550 :)

Verwijderd

M4......... pas maar op dat je er niet van gaat dromen straks..... ;) welte rusten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor dat testprogje Herman. Hij vindt 'm rocksolid op 605mhz.
Nou zag ik in een andere thread dat de p3 600 katmai voor de stabiliteit een voltage van 2,05 zou hebben. Mijn 550@605 neemt nog genoegen met 2,0 volt. Zou hij dan nog hoger kunnen ? Volgende stap is van 110 naar 112 FSB.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk wel dat ie nog iets hoger kan, mijn PIII 450 loopt ook stabiel op 630 Mhz.
Opzich verschilt het wel per processor, maar gewoon proberen zouk zeggen!
Succes

specs

Pagina: 1