Toon posts:

Kan IP-adres niet bereiken van access point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn thuiswerk kent een kabelmodem/router (Thomson) die bekabeld is aangesloten op een andere router (Belkin). Die tweede router gebruik ik als wireless access point.

Beide had ik ooit beveiligd, echter nadat ik de access point router een keert had gereset, lukte het mij niet meer om toegang te krijgen tot het admin-systeem. Momenteel werkt hij dus onbeveiligd.

Als ik toegang probeer te krijgen via 192.168.0.1 kom ik uit bij de 'echte' router. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, ik probeer de andere te benaderen, maar die heeft geen IP-adres lijkt het.

Wat moet ik veranderen in mijn setup om ook de tweede router te kunnen benaderen en te beveiligen?

Ik draai Windows Vista.

ALvast bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:28

DukeBox

loves wheat smoothies

koppel de router die je gereset hebt los (power cycle voor de zekerheid een keer) en maak dan een (wireless) verbinding. Het gateway adres dat je dan krijgt via DHCP is dan waarschijnlijk de router. Als je geen DHCP adres krijgt moet je op zoek naar een handleiding wat het default ip is van dat ding na een reset.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt op die manier, bedankt!

Het gateway-adres was overigens niet het adres van de router, die heb ik via een IP-scanner gevonden.