Toon posts:

Advies Game pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ben nu al een tijdje aan het rond kijken ect voor een nieuwe pc en heb zelf geprobeerd iets in bij elkaar te zoeken maar dat gaat me niet echt goed af dus gister kwam ik toevallig een post
tegen van iemand die precies aan het zoeken was wat ik ook zocht.

dit is het systeem dat ik tegen kwam:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 287,85€ 287,85
1ASRock Z77 Extreme4€ 121,95€ 121,95
1Asus GTX680-DC2G-4GD5€ 538,-€ 538,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 82,64€ 82,64
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 28,85€ 28,85
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 64,95€ 64,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,67€ 15,67
1Corsair Enthusiast TX750M€ 105,05€ 105,05
1Samsung 830 series 256GB€ 158,-€ 158,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.497,91

met windows en montage komt het rond de 1710 euro,-

nu heb ik geprobeert om mezelf er in te verdiepen ect maar toch weet ik niet zeker als dit aan me wensen voldoet dus het volgende wil ik er mee gaan doen:

Gamen - liefst @ high/ultra settings

videobewerking - denk aan montages van games maar ook edits in adobe ae / cinema en nog een aantal
andere programs, en doe dit vrij serieus.

Streamen - games live streamen ect

randapparatuur - Heb ik al en dus niet niet nodig

Geluid - zo leuk zijn als de pc niet al te vel herrie maakt.

en verder wil ik graag dat het future proof is zodat ik in de toekomst een 2de kaart kan laten toevoegen ect
dus ik hoop wat advies te krijgen als dit iets een set up waar ik weer een tijdje gebruik van kan maken.

verder heeft intel / nvidia heeft altijd me voorkeur + ik ga gebruik
maken van 2 24 inch monitors 1 voor het gamen en alle 2 wanneer ik bezig ben met video programmas.

het budget is rond de 1750/1800 in dit bedrag zit windows en montage aangezien ik dat zelf
niet aandurf om het zelf in elkaar te zetten,wil dan het liefst ook niet over de 1800 heen maar ofc als het maar om een paar euros extra gaat is dat ook geen probleem :)

hoop dat ik zo een beetje duidelijk want wil nu toch wel graag een systeem gaan halen
omdat ik het anders steeds maar blijf uitstellen en dus ook graag wil gaan bestellen :)

Alvast bedankt voor de feedback en reacties.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Voeding is overkill. 550w is voldoende. Zie hieronder..

Als GPU misschien een HD7970 overwegen, bijna net so snel, soms zelfs sneller. Zeker in een multimonitor setup komen de kwaliteiten van AMD GPU's naar boven. En de sint is er al want je krijgt er nu ook nog eens 3 games gratis bij. Dat is al 250€ verschil + de waarde van de 3 games...

Mobo is ook een beetje overdreven. Er zijn al deftige Z77 mobo's voor rond de 100€ ook.

Gezien het overclockers mobo + cpu koeler neem ik aan dat je gaat overclocken? Als je dat niet gaat doen dan kan het nog wel wat goedkoper.

Later een 2de kaart toevoegen doe je zo goed als zeker toch niet. Dan kan je beter binnen 2-3 jaar een nieuwe high-end kaart kopen om de huidige te vervangen. Als je je uitgaven dus een beetje spreid dan heb je langer plezier aan je PC.

Heb ook men twijfels over het nut van de i7 en 16gb ram, maar als je zeker bent dat je dat nodig hebt bij de videobewerking dan neem je dat maar. Voor games heeft het wel geen nut.

My 2 cents...

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor je reactie over de i7 en 16gb ram dat is inderdaad voor videos,renderen ect weet dat het voor games idd geen nut heeft ,over een 2de kaart later toevoegen is mischien inderdaad beter om over 2 of 3 jaar een nieuwe erin te stoppen.

overclocken wil ik wel gaan doen alleen niet gelijk aangezien ik me daar eerst in moet verdiepen en
verder over de videokaart heeft nvidia toch wel me voorkeur maar sta altijd open voor iets anders.

maar vast bedankt voor je feedback :)