Toon posts:

Graag advies voor mijn HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn DCB-H360R van Samsung is gister overleden. Nu ben ik opzoek naar een alles omvattende oplossing.

Ik heb al menig draadje gelezen om een antwoord te krijgen op mijn vragen, maar heb tot op heden nog niet de perfecte oplossing.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Steamen vanaf mijn Macbook Pro naar de tv
- Ziggo ondersteunend. (dus tv kijken d.m.v. gebruik van de smartcard)
- Downloaden d.m.v. usenet
- Afspelen van de gedownloade content
- HD ontvangen via Ziggo
- Opnemen en kijken tegelijk
- Eventueel te bedienen via mijn Ipad, maar is geen must.

Wat mag het systeem gaan kosten?
- Rond de 500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
WD mybook 2 TB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn lijstje beneden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Als het maar goed werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Nee, als het de wensen maar vervult.

Ik ben heel benieuwd of jullie mij kunnen helpen aan de juiste configuratie.

Alsvast bedankt.

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, gaat dit werken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G850 Boxed€ 60,90€ 60,90
1Gigabyte GA-Z77M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MS-Tech MC-1200€ 95,10€ 95,10
1Technisat CableStar HD2€ 48,05€ 48,05
1Samsung 830 series 128GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,95

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 15:16
Ja, dit kan in principe werken, als je maar rekening houdt dat de CableStar HD2 met een CI-slot komt, en niet met een CI+. Dan zul je dus nog een AlphaCrypt Classic erbij moeten hebben (die setup draai ik ook in Ziggo-gebied en werkt perfect). De CI+-modules die je via Ziggo kan krijgen kunnen niet in een CI-slot.
Verder lijkt het me logischer om een AMD-build te nemen, bijvoorbeeld op basis van een A6 op FM2-socket (of FM1-socket als je BR3D wil kunnen kijken, maar dan is je stroom-consumptie weer iets hoger).
Daarnaast snap ik je keuze voor een Z77-based bord niet echt. Dat is nuttig als je wilt gaan overclocken of veel met raid wil werken. Beide is niet aan de orde, dus kan je prima af met bijvoorbeeld een B75-chipset.
Daarnaast mis ik nog geheugen in je systeem; 4GB volstaat prima, maar als het budget het toelaat is 8GB een optie.
Zelf zou ik in jouw geval eerder voor een volgende build kiezen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 62,45€ 62,45
1Asus F2A85-M LE€ 70,60€ 70,60
1Silverstone Sugo SG02W-F (Wit)€ 60,75€ 60,75
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 0,-€ 0,-
1Technisat CableStar HD2€ 48,05€ 48,05
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 34,52€ 34,52
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,62€ 34,62
1be quiet! System Power S6 300W€ 31,-€ 31,-
1Samsung 830 series 128GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,94

Een AlphaCrypt kost ruim 100,-, maar ze komen nog wel eens in de V&A, ebay of marktplaats voorbij voor een euro of 70, bij mensen die een nieuwe TV kopen. Oude tv's waren nog wel eens van een CI-slot voorzien, en niet van CI+, waardoor een alphacrypt dan de enige oplossing was om van de decoder af te komen. Die komen nu dus langzaam maar zeker op de 2e hands markt terecht, maar functioneren nog prima voor dit soort doeleinden (kan ook weinig mis mee gaan).

De cablestar HD2 komt met een remote, dus ook je HTPC kan je hier al mee bedienen. Als je kiest voor een Linux-build met XBMC frodo kan je bijvoorbeeld een MythTV backend gebruiken, en is airplay en PVR native al beschikbaar. Ook kan je genoeg apps voor je tablet vinden hiervoor.
Mogelijk dat een upgrade van de storage (van extern naar intern, of nog beter, een NAS) een optie zijn dan. Sickbeard, couchpotato en SABNZBD kunnen hier ook allemaal op draaien, en eventueel dan later naar de NAS verhuizen om 24/7 downloads beschikbaar te hebben, zonder dat de HTPC 24/7 aan moet staan.

iRacing Profiel