Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 14:38
Ik heb Glas Basis van Xs4all (50/50 Mbps). Knelpunt is de Fritzbox 7390 die je erbij krijgt. Het wifi-signaal is uitermate zwak en wordt op ieder kanaal fors overstemd door de routers van de buren. Het 5GHz-signaal is al helemaal te zwak. De repeater van Fritzbox brengt geen verbetering. Ik wil dan ook een andere router gebruiken, met de Fritzbox als modem.

Wie kan mij een goede 802.11n-dualband-router aanbevelen, waarbij vooral de signaalsterkte/het bereik van belang is? Ik wil als de router in de woonkamer staat, als het even kan ook op zolder nog bereik hebben. Alvast dank voor jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47
Echt? De fritzbox van mijn buren (7170) geeft meer sterkte af dan de AP die in mn eigen woonkamer staat..

Ik heb zelf een tplink n750 maar ik geloof dat je voor het beste bereik het beste voor een senao kan gaan :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Als je een access point van bv. Senao neemt, kom je heel ver. Zet met name in je kamer dat ding.

Of trek de Fritz naar de kamer toe. Glas komt dat binnen in de meterkast? En zit er een glas naar UTP omzetter?

Bijna 100% garantie, dat als je in een nieuwbouw woning (na 1980) woont, er een loze leiding loop vanaf de meterkast naar een gat achter de oven, of naast het fornuis. Trek daar een CAT 5e kabel, gat dwars door de muur boren, en kabel er door heen. Klaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 14:38
Da's al geregeld haik01. In de meterkast zit idd glas naar utp en van daar heb ik een kabel getrokken naar de woonkamer, waar de Fritzbox staat. Ik ga eens kijken naar Senao. Dank!