Domein forwarden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnd
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik loop tegen het volgende probleem aan waar google/tweakers en de klantenservice van mijn hosting mij niet mee kunnen helpen (dus misschien kan het wel gewoon echt niet).

Ik heb een website (simpel design in photoshop gesliced en gecode met een iframe) op een subdomein van mijn hosting. Ik heb een losse domeinnaam aangeschaft en via de DNS instellingen deze geforward naar mijn subdomein.

Het forwarden lukt, maar zodra ik via de nieuwe domeinnaam naar het subdomein surf veranderd de url in de browser naar het subdomein. Om dit te voorkomen zou ik FrameForward moeten instellen in de DNS instellingen van het domein. Dit gedaan, echter ontstaat er dan een probleem met het iframe op mijn site.
Als ik de links aanklik waarmee normaal gesproken content in het iframe komt, komt de content op een nieuwe pagina.

Is het onmogelijk om de url gelijk te houden aan het domein door dit iframe of is er wel een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
Ik doe normaal gesproken vrij weinig met 'webstuff' maar forwards zoals dit regel ik altijd via het .htaccess bestand.

Dit verhaal: http://kb.mediatemple.net...using+a+.htaccess+file%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09
Hoe heb je de forward ingesteld? Heb je het A-record gewoon ingesteld op het IP adres van je server? Je zou dan het nieuwe domein als een alias van je subdomein kunnen instellen, zodat je server snapt wat hij moet laten zien. (Hangt natuurlijk ook af van wat voor hosting je hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
rnd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:25:
Om dit te voorkomen zou ik FrameForward moeten instellen in de DNS instellingen van het domein.
Dat lijkt me (sterker: dat is) geen DNS recordtype dus waarschijnlijk gewoon een webserver op poort 80 die die hostnaam vangt en een (i)Frame uitpoept op basis van wat er in dat "DNS record" staat.

Is, IMHO, sowieso ongewenst en al helemaal i.c.m. frames. Maak 't gewoon zoals 't "hoort". Dat de adresbalk wijzigt is juist goed.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 27-11-2012 21:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dacht ik ook gelijk aan, RobIII. Waarom wil je de url van je frame verbergen? Wat wil je precies voorkomen? Dat bezoekers een pagina bookmarken/doorsturen/sharen/liken? Anno 1995 was het een "goed" idee om de url in de adresbalk "netjes" te houden, heden ten dage wordt dat juist als hinderlijk beschouwd (in 1995 eigenlijk ook al, maar dat kreeg je de klant niet uitgelegd).

[ Voor 13% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-12-2012 13:19 ]

日本!🎌