Mijne niet, en daar heb ik argumenten voor. Ik heb beide modellen tegelijk in huis gehad en ze goed bekeken.
Er zitten al tijden fouten in de Eminent firmware die niet opgelost worden, zoals problemen met ondertiteling, een verkeerde dialoog bij BD-lite menu's, etc. Het meest onvergeeflijk vind ik nog wel dat de lip-sync optie er gewoon uit gesloopt is, die heeft de Xtreamer wel.
En ze doen er niks aan, lees het Eminent forum er maar op na, die problemen bestaan al tijden en tijden en tijden. En omdat de firmware gewoon gebaseerd is op de API van Realtek lossen ze de problemen die in die hoek zitten ook niet op. Eminent-gelieerde forumleden op Eminent-opensource maken zich er in het algemeen gemakkelijk van af door te zeggen dat het een forum is bedoeld voor
gebruikers en dat ze dus niet hoeven te reageren op berichten waarin problemen aangekaart worden. Wat dus ook erg vaak gebeurt, het staat vol met berichten waarin netjes problemen gemeld worden, en die berichten worden dan simpelweg niet beantwoord. Die "Nederlandse support" is dus een wassen neus.
Bovendien ziet het menu van de Eminent er echt gedateerd uit, korrelig, met lelijke kleuren en erger, als je door een lijst scrollt zie je maar ongeveer 10 items, erg irritant bij een film/muziek collectie. Het lijkt wel alsof de Eminent gemaakt is voor 32 inch schermen of kleiner.
Bij de Xtreamer zie je minstens het dubbele aantal regels. Heel erg prettig voor het overzicht.
Ook de Xtreamer kent zijn problemen en instabiliteit, maar kent erg veel voordelen:
- Er kan een interne 2,5 inch HDD in (tegenover e-SATA op de Eminent, maar dat werkt niet zo lekker net als USB, ivm mogelijk gestotter).
- De Xtreamer reageert een stuk beter op de afstandsbediening onder een hoek en/of op een afstand dan de Eminent.
- De Xtreamer naast de optische uitgang ook een coaxiale digitale uitgang
- De Xtreamer heeft naast HDMI ook een component video output
- Bij de Xtreamer wordt er een goede HDMI kabel bijgeleverd
- Bij de Xtreamer krijg je bij de meeste aanbiedingen tegenwoordig de versie met draadloos geintegreerd, of je krijgt er een draadloze USB antenne bij. Eminent: geen draadloos en geen USB adapter erbij, moet je zelf kopen als je draadloos wilt.
- De Xtreamer is voorzien van een aan/uit knop aan de voorkant van het apparaat, iets wat de Eminent helemaal ontbeert.
- Het kastje van de Xtreamer ziet er mooier afgewerkt uit.
- De Xtreamer ondersteunt Apple Airplay
- De Menustructuur van de instellingen is bij Xtreamer veel geordender en duidelijker, bij Eminent is het een zootje.
- Voordeel Eminent: je kan meer Nederlands georienteerde Android paketten als Uitzending Gemist installeren, maar goed de Xtreamer heeft ook Android en in beide gevallen vind ik dat het niet waard, traag en buggy. Gebruik je smart tv maar, of beter, gewoon je pc of tablet.
[
Voor 7% gewijzigd door
Cap op 19-01-2013 17:22
]