Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Degelijke laptop voor professioneel werk: web & print

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen merk in gedachten. Sony Viao is mooi, maar of het ook degelijk is?? Ik weet het dus niet.

Belangrijk:

- professioneel uiterlijk
- zeer goed beeldscherm (ik verkoop er mijn designs op !!)
- hoge resolutie
- geschikt voor photoshop, illustrator, indesign (en graag allemaal tegelijk open)
- programmatie: PHP, MySQL, Drupal, ZendStudio, NetBeans, Flashdevelop
- mogelijkheid om 2 beeldschermen op aan te sluiten
- audio in/out
- betrouwbaar beeldscherm voor kleur (in de mate van het mogelijke, ik verwacht geen eizo scherm)
- ter vervanging van workstation
- goede prijs/kwaliteit verhouding
- geen lawaaimaker
- geen overhitting na wat rekenen

Prijs:
1) +/- 1500 € => indien mogelijk
2) > 2000 € => liever niet (niet overinvesteren) maar als het echt niet anders kan, dan mag het :-)

Kortom zo minimaal mogelijk investeren maar maximaal rendement.

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 17:11
Klinkt voor mij als een Thinkpad...
http://tweakers.net/product/318598/lenovo-thinkpad-w530/

Verwijderd

Topicstarter
ik zou die toch wel graag eens in het echt zien, ook de beeldkwaliteit van het scherm ...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Maakt formaat nog uit? Met dit lijstje zou ik in ieder geval ook even naar de VAIO Z kijken. Met name vanwege het scherm dat zeer kleur-echt is, 1080p met hoge gamut. Daarnaast heb je een quadcore i7, SSD's in Raid0 en 8GB ram in een superdunne en lichte notebook met lange accuduur. Daar kan je al je programma's prima tegelijk op draaien. Eenmaal terug op kantoor sluit je een docking station met externe videokaart aan (1 simpele plug) waarop je 2 beeldschermen, je printer, toetsenbord en muis al zijn aangesloten.
Ik zou niet meer zonder willen in ieder geval, de power van een workstation maar de draagbaarheid van een ultrabook. Onderweg kan ik gewoon door werken in Vegas, tijdens een vlucht nog wat 1080p content bewerken en dan op kantoor of locatie het resultaat laten zien.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:22:
Ik heb geen merk in gedachten. Sony Viao is mooi, maar of het ook degelijk is?? Ik weet het dus niet.

Belangrijk:

- professioneel uiterlijk
- zeer goed beeldscherm (ik verkoop er mijn designs op !!)
- hoge resolutie
- geschikt voor photoshop, illustrator, indesign (en graag allemaal tegelijk open)
- programmatie: PHP, MySQL, Drupal, ZendStudio, NetBeans, Flashdevelop
- mogelijkheid om 2 beeldschermen op aan te sluiten
- audio in/out
- betrouwbaar beeldscherm voor kleur (in de mate van het mogelijke, ik verwacht geen eizo scherm)
- goede prijs/kwaliteit verhouding
- geen lawaaimaker
- geen overhitting na wat rekenen

Prijs:
1) +/- 1500 € => indien mogelijk
2) > 2000 € => liever niet (niet overinvesteren) maar als het echt niet anders kan, dan mag het :-)

Kortom zo minimaal mogelijk investeren maar maximaal rendement.
Als je een zeer goede + krachtige laptop zoekt met goede koeling en met een kwalitatief erg goed scherm met zeer accurate kleurenweergave dan past de Vaio Z inderdaad het beste bij jou. Is dan wel 13" maar dan is deze ook beschikbaar met een Full HD scherm wat een enorm goede kleurenweergave heeft (92% Adobe Gamut!!!). Tevens een van de beste schermen die je vind op de markt.

Ook heb je dan een heel erg licht laptopje met een lange accuduur (1,15kg, 6/7 uren accuduur). Programma's zoals photoshop, illustrator en indesign draaien er als een trein op, zeker als je hem configureert met 8GB werkgeheugen en een quad core i7.

Hij heeft wel twee problemen als ik naar je eisen lijstje kijk:

- Prijs/kwaliteit verhouding... De Vaio Z is god tier, maar de prijs ook... :'(
Met de Quad Core i7/256GB SSD/8BG Ram kom je uit op 1799 euro
In de studentenstore (als je student/leraar bent) scheelt het een 140 euro met de oorspronkelijk prijs vanwege studentenkorting...
- Audio in/out... De Z heeft dus alleen een audio in/out combi poort, maar kun je natuurlijk heel goed oplossen met een externe geluidskaart die je overal en nergens rond de 15 euro vind.
(Misschien punt 3: Is 13" niet te klein?)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ...
Wat betreft het formaat ... 13" lijkt mij ook wat klein.
Een dockingstation lost dit probleem thuis op, maar bij de klant moet het scherm toch voldoende groot zijn.
Face to face meeting geen probleem. Met meerdere mensen rond de tafel kan een 13" toch wat te klein zijn.

Verwijderd

Er is bijna niets te vinden met een zeer goed beeldscherm op dit moment.

Je hebt, in a nutshell, een aantal 13", zoals de Z, en de asus zenbook.
In het 15.6" segment heb je de T530 en W530 met 1080p 95% gamut scherm en de elitebook en precision met RGBLED IPS. De sony S1512 is misschien ook een kanshebber, maar we hebben daar nog geen reviews van.
In het 17.3" segment heb je de precision met RGBLED IPS scherm.

Bij andere laptops moet je genoegen nemen met een 'gemiddeld' scherm. Neem een kijkje in de pricewatch, zo'n beetje alles wat een 1080p scherm heeft bevat een aardig scherm. Niet úber, maar ook zeker niet slecht. Voorbeelden zijn de asus N56 en de latitude reeks. Ik ben zelf sinds kort in het bezit van een latitude E6520. Voor €50 heb je een dock van marktplaats waar je je schermen mee kan aanstuen zonder constant met kabels in de weer te zijn.

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 17:32:
Ik ben zelf sinds kort in het bezit van een latitude E6520.
Via marktplaats opgepikt?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Yep. Maar gloednieuw. Specs zie inventaris.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 17:43 ]

Pagina: 1