Downgrade win 8 naar win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 08:59
Hallo,

mijn tante heeft een nieuwe laptop gekregen van mijn oom.
Ze is 60+ en helemaal niet blij met windows 8.
Is het mogelijk dat ze de win 8 downgrade naar windows 7?

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja hoor, Windows 7 is nog steeds te koop in de winkel. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Dat kan, maar alleen met Windows 8 Pro. Windows 8 'non-Pro' kan dat niet zomaar, aldus Microsoft.

Edit: dikgedrukt stukje niet gelezen 8)7 . Als de laptop geleverd is met Windows 8 (dus een OEM-licentie) moet je volgens Microsoft kunnen downgraden. Houd er wel rekening mee dat verschillende fabrikanten (zoals HP en Asus) geen ondersteuning geven op laptops die WIndows 7 draaien terwijl ze geleverd zijn met Windows 8.

[ Voor 44% gewijzigd door Mint op 27-11-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
Bedankt voor jullie info.
Het gaat om een toshiba dus ik denk dat ik er maar eens aan begin om het te downgraden.
Heb inmiddels zelf ook door gezocht en het een en ander gevonden over het hoe en wat (helaas wel in het engels) dus hoop dat ik er uit kom.

B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je gewoon een verse install uit moet voeren, en de key die je hebt gewoon proberen. Als het niet lukt even naar microsoft bellen en een Windows 7 key vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Sick Nick

Drop the top!

Even microsoft bellen, ze zien je al aankomen. Denk je echt dat ze je een Win7 key gaan geven? Ja het is toegestaan te downgraden maar MS geeft je 0 support bij het verkrijgen van een key:
Obtain genuine Windows media and a corresponding product key for the version of Windows that is eligible for downgrade.
The media should come from a prior legally licensed version from the OEM or Retail channels.
End users who are licensed separately through Microsoft Volume Licensing (VL) may provide their VL media and key to a system builder to facilitate the downgrade on their own systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basssment
Ik ga er vanuit dat ms je afwimpelt en zegt een win 7 pakket te kopen.
Ik heb hier inmiddels win 7 draaien was eigenlijk wel een makkie met wat hulp van internet.

bedankt allemaal.
B
Pagina: 1