Toon posts:

Temperatuur voor een AMD Athlon 1Ghz??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Asus A7V133 met een AMD Athlon 1Ghz gekocht, daarbij heb ik een Iceberg CPU cooler.
Het zaakje draaid echt perfect maar ik heb toch het idee dat m'n CPU te heet word.
Als ik gewoon windows draai en geen enkele applicatie word hij al 60 graden!! Ik heb even een paar spelltjes geprobeerd maar hij bleef toch stabiel lopen... Is deze temperatuur nou normaal en ben ik een paranoia idioot of moet ik me toch zorgen maken?

Verwijderd

Search !

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
search werkt niet

goed, als ie stabiel loopt zou ik me idd geen zorgen maken. een leek zou zich ook geen zorgen maken. waarom jij wel dan?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een coolermaster copper. Ik heb een extra 80 mm fan gekocht en die ernaast gehangen. Scheelt toch al gauw een graad of 5.

Kast dicht is de temp nu 56 (stressed en niet stressed. maakt niet veel uit. Ja ik weet het heel vaag)
Kast open is ie een graad of 52.

zit er nog steeds aan te denken om die silverado maar aan te schaffen..

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

die doet het niet (toch?)
maare dat is idd wel een beetje heet, zit er wel cool pasta tussen je cpu en de cooler?
koop anders een betere cooler.

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Deze vraag is idd al heel vaak gesteld. Je athlon kan 90 graden celcius aan. Vele hebben zo een temperatuur rond de 50 graden. Tweakers vaak nog koeler. Airflow kan helpen met het zakken van de temperatuur en koelpasta idd ook. Maar koeler is beter. :)

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op vrijdag 01 juni 2001 15:49 schreef phemelrijk het volgende:
Vele hebben zo een temperatuur rond de 50 graden. Tweakers vaak nog koeler.
Jep, hiero 28 idle en 37 stressed....
Ook een athlon t-bird 1000, op een abit kt7a raid om precies te zijn, en fluisterstil machientje, details??

Klik maar op mijn homepage button.....

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 80x80x25 case fan gekocht maar had niet in de gaten dat er geen plek voor is, tot dat ik hem wilde bevestigen...
*snik*
dan maar een betere koeler kopen, en ja er zit koelpasta tussen de CPU en de cooler, en ook genoeg ja *D

Verwijderd

Topicstarter
hallo zeg!
zat net ff je websitetje te bekijken, niet zo vreemd dat je CPU zo koel blijft!
hehe maar dat ga ik dus niet doen!

60 graden celcius lijkt mij te warm en daar moet toch iets aan te doen zijn zonder zo'n aburde "koel-installatie" te bouwen?!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 01 juni 2001 15:13 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Search !
Grapjas :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb een TB 900@1000 en dir wordt idle 32 graden en stressed 45 graden

maar echt hoger niet, er zit wel een superorb op.

Verwijderd

Topicstarter
hoe zijn die chrome, mini chrome en super orbs?
je ziet ze overal, kan je niet zeggen van mijn coolertje(iceberg) :(

ff iets anders nu, hoe kan je de temperatuur in je kast meten? bij de jetway M/B's kan dit met de bijgeleverde software maar bij asus kan je alleen cpu temp, en fan speed checken :(

Verwijderd

Hoi,
Ikzelf heb ook een Asus A7V moederbord (gehad). Deze was binnen een week overhit met een temperatuur van boven de 100 graden. Meteen defect dus. Ik terug naar de winkel waar ze me vertelden dat dit een bekend probleem is met deze moederborden. Nu heb ik een nieuw moederbord (zelfde maar iets gewijzigde uitgave met extra cooler standaard erop). Deze werkt tot de dag van vandaag ok, maar nog met een temperatuur van rond 60 - 65 graden. Ik adviseer iedereen die nog steeds met een oud A7V moederbord werkt terug te gaan naar de winkel en het moederbord te ruilen voor een die wel goed werkt. Dit is een fabrikagefout!

Groetjes Gerard

Verwijderd

bij mij ook A7V met Tbird 1000, altijd tussen 45 en 55°C, maar wel met coolermaster!

nadeel van dat ding is wel dat ie redelijk lawaaierig is!

Verwijderd

Idle 38 en stressed 54 graden.
Met Fopje-32

Verwijderd

Topicstarter
heb er een 80x80 case fan naast gehangen en nu issie 55 stressed ipv 69! dat scheeld nog al! en dat is met asus pcprobe gemeten, in bios nog 5 tot 8 graden minder.

nog steeds dat verrotte iceberg coolertje erop zitten :r

heeft iemand misschien tips? ik ga niet overclocken, ik hoef dus geen extreme koelers zoals die globalwin gevaartes :)

Verwijderd

Om 55 graden zou ik me geen zorgen maken als je toch niet wil overklokken,maar wat je nog kan doen is betere koelpasta(bv Artic Silver) tussen je processor en koeler smeren(wel de oude verwijderen)kan ook nog 5 graden uitmaken.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
Die temperatuur is niet normaal zou je zeggen, maar die AMD TB processoren worden heel erg warm! Ik heb een 1200Mhz op de Asus A7V133 en omdat die ook zo warm wordt heb ik een Coolermaster Triplefan HD-Cooler in een van m'n 5.25"sloten gezet. Dit neemt natuurlijk wel een uitbreidingsslot in beslag, dus je zou beter een extra fan in je kast in kunnen bouwen en een zware CPU cooler erop zetten.

Verwijderd

Heb verschillende coolers gehad
ook de orbs en die raad ik echt af heb me al es een core gekost..

Heb nu (eindelijk) een globalwin wbk38 en stressed temp van 46Oc

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een coolermaster 80x80 casefan op me cpu gericht, -5 graden C :P

zo te zien zijn die globalwin coolers te zwaar sinds m'n MB op z'n zeikant hangt...
hmm is er nog iets anders dan standaard koelpasta?! waar koop je het en wat kost het?

maar ik wil nu toch echt weten wat een goede cooler is. ik laat m'n kast graag staan zo als deze hoort, de cooler mag dus niet zwaar zijn.

B.V.D! >:)

Verwijderd

Artic silver II coolpasta the best u can get ken je kopen bij www.oc-shop.nl of ergens anders (check pricewatch) ennuh cooler te zwaar?? Daggut nie hoor heb zelf een globalwin wbk38 die "hangt" ook aan het moederbord

Verwijderd

Topicstarter
[b]ennuh cooler te zwaar?? Daggut nie hoor heb zelf een globalwin wbk38 die "hangt" ook aan het moederbord
Errrrm je mold dat socket nog een keer....! of toch niet?? :?

welke temp word die cpu van jou???

Verwijderd

Neem gewoon een Coolmaster EP5-6111 die zijn perfect had eerst een superorb met 2 fannen die was idle 39 stressed 42 nu net de coolmaster 28 idle stressed 36
vind ik een reuze verschil!!!!!
en kwa geluid is de coolmaster stiller dan de superorb die maakt echt een herrie !!

Verwijderd

silverardo? die zuigt man..........daardoor werd ie bij mij 5 graad warmer dan m'n goedkope iceberg.
heb dat ding direct teruggestuurd.

Verwijderd

vaag hoor ik heb hier een 1,33 ghz en is 42 graden ik heb de nieuwste cooler master.

Verwijderd

Nou denk niet dat me socket er meer gemold word hoor :)) en hij word 46oC stressed.

<edit> zonder casefans or whatsoever kast staat ingebouwd dus als die meer lucht zou kunnen krijgen word ie ook nog iets cooler (40/42)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe! ik heb vandaag een gat in de zeikant van m'n case geboord(wel netjes hoor!) en er een 80x80x25 case fan in gehangen(binnenkant) die lucht naar binnen blaast.
cpu ging van 66 naar 55 graden celcius idle 8-) nog steeds te heet hoor maar dat komt door die bagger cooler en gebrek aan goede coolpasta!
MB blijft lekker op 27 graden dus da's mooi.

ik moet nu ff iets vinden dat m'n cpu hard aan het werk zet zodat ik ff de temp kan meten terwijl ie stressed is, dat is me tot nu toe niet goed gelukt(paar spellen gedraaid maar gebeurde amper wat)

en dan nog één ding! dat benchmark proggie Sandra, waar is het te downloaden??

en iedereen natuurlijk bedankt voor de feedback 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks m8 >:)

Verwijderd

Ja die Coolermaster EP6-6I11 werkt goed! Hier 35/36 graden onder windows. De temp is nog niet boven de 39 graden uitgekomen maar ik heb hem dan ook nog niet zeer zwaar gestresst. Alleen moest ik wel verdomd hard duwen om die koeler erop te krijgen.

Dutchman

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb hier ook een A7V133 met een 1,2 GHZ TB (100MHZ BUS officieel, maar hij loopt op 133 :)

Wordt met koelpasta en Spire cooler 49 graden :)

webOS all the way!

Verwijderd

Mijn 1 GHZ is van 63 graden naar 50 gegaan....

Heb 3 Sunon 80mm fans in me kast gezet. 2 suckers en 1 blower.....

Maakt nu wel een klere geluid maar het heeft me meer dan 20% lagere temp gegeven.....

Merk nu ook dat me HD sneller loopt (die zit direct in de airflow)

Me VGA-kaart is 15 graden koeler dan normaal

Verwijderd

AMD 1.4 ghz met Alpha (FC-PAL6035) cooler op ASUS A7V266.
Uiteraard een koe er op, dus 100% cpu gebruik.

Kast dicht: 85 graden
Kast open: slechts 73 graden
Was wel allebei stabiel, kan gewoon Q3 spelen met me GF2 erbij, en die produceert dan ook nog wel de nodige graadjes.

Tja,... wat doe je er aan he,....
Ik vind de koeling in computers toch al erg vreemd.
Wie heeft het ooit verzonnen om de warme lucht van je cpu weer in je kast te blazen?
Pagina: 1