Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 23:41
Mijn website, www.hansenshifra.nl, is een wordpress blog (die leeg is.)

Als ik naar www.hansenshifra.nl ga, kom ik in de mappenstructuur van de server terecht. Als ik naar www.hansenshifra.nl/wordpress ga, kom ik bij de blog.

Ik heb totaal geen kaas gegeten van websites maken en publishen, maar hoe krijg ik het zover dat die blog op www.hansenshifra.nl terecht komt? Ik ben bang dat ik per ongeluk mijn index.html file in de root van mijn VPS heb weggegooid. Mijn webhost is pcextreme, en die vraagt geld om het te rebuilden. Kan ik dit zelf?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 13:37
Je zou dan alle files van je Wordpress installatie in de root moeten zetten. Wat je nu heb gedaan is de Wordpress installatie in een Wordpress map gezet en de setup gedraaid. Aangezien je de installatie vandaag gedraaid heb en de website nog leeg is zou ik alle files in de Wordpress map naar de root index zetten en de Wordpress installatie nogmaals draaien.

• Muldert
Ik zal het proberen, thanks! Op de website van pcextreme zeggen ze echter:
Let op: Het is belangrijk dat u de WordPress bestanden naar uw "www" map upload. In veel gevallen dient u daarom na het inloggen op de ftp server enkele mappen door te klikken (domains/vbdomeinnaam.nl/htdocs/www/).
https://community.pcextre...nstalleer_ik_WordPress%3F

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 23:24
Het verplaatsen van alle bestanden in /wordpress naar de root zou voldoende moeten zijn. Wellicht dat je de rechten van verschillende mappen nog goed moet zetten (zoals de uploaddirectory voor media), maar de rest gebeurt in je database, en Wordpress slaat de credentials hiervoor op in een configuratiebestand (config.php of iets dergelijks).

• Muldert
Ah super! Jullie hebben beiden helemaal gelijk. Het is al gefixt, ik had de complete wordpress map naar de root gesleept ipv alleen de contents.

• Mint
Kijk ook nog even de standaard URL na in de settings van Wordpress, deze staat waarschijnlijk nog op /wordpress .

• Muldert
Bedankt, zal ik ook meteen doen!

• Flex
Muldert schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:43:
Bedankt, zal ik ook meteen doen!
Vergeet je niet de lege map Wordpress te deleten?

• Mint
En directory listing uit te zetten :)

• Muldert
Ik had de map inderdaad al gedelete, maar maakt dat uit als ik dat niet zou doen?

En wat is directory listing en waarom zou ik dat uit zetten? :-)

• Flex
Surf maar naar http://www.hansenshifra.nl/wordpress/ dan zie je wat er bedoelt wordt met directory listing. Normaal gesproken configureer je een website zo, dat als er iemand een url verzint en deze niet bestaat op je website je een error 404 te zien krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Flex op 27-11-2012 20:20 ]

• Muldert
'404 not found'

dus als ik directory listing uitzet krijg ik die melding niet?

• Flex
Muldert schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:21:
'404 not found'

dus als ik directory listing uitzet krijg ik die melding niet?
Alles ziet er goed uit nu.....niets meer aan doen. Misschien dat je tegen de tijd de 404 pagina's wilt afvangen met een custom 404 pagina (meestal zit deze in de theme), dan moet je even het laatste stukje lezen onderaan deze pagina Help Your Server Find the 404 Page.

• Mint
Flex schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:18:
Surf maar naar http://www.hansenshifra.nl/wordpress/ dan zie je wat er bedoelt wordt met directory listing. Normaal gesproken configureer je een website zo, dat als er iemand een url verzint en deze niet bestaat op je website je een error 404 te zien krijgt.
Klopt, maar dat is niet de insteek van directory listing. Directory listing geeft, zoals de naam aangeeft, een lijst met alle mappen en bestanden in die directory. Standaard zijn webservers zó geconfigureerd dat ze een index.html, index.php etc als pagina tonen wanneer deze in een directory staat (zoals bij Wordpress en legio andere CMS-pakketten).

De reden om directory listing uit te zetten is dat mensen niet zomaar je hele webserver af kunnen struinen naar interessante bestanden, zoals bestanden met credentials voor een database of bestanden die je via een website alleen kunt benaderen nadat je ingelogd bent. Het is een kleine aanpassing, maar kan erg veel betekenen. :)
Pagina: 1