2e Install windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Hallo allemaal,

Even een vraagje meer ter controle, omdat ik het niet helemaal zeker weet;

Kan ik een 2e installatie van Windows 7 gewoon naast mijn al bestaande Windows 7 installatie maken? (uiteraard op een andere partitie). En wordt het boot-bestand dan 'ge-updated' naar 2 installaties ?
Ik wil voorkomen dat ik na het installeren van een tweede Windows de huidige install niet meer kan booten.

En kan ik een tweede Windows het beste installeren vanuit de 1e installatie , of kan ik beter de pc uitschakelen, en dan dmv het opstarten vanaf windows cd de 2e installatie maken ?

Vriendelijke groeten,
Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja
Ja
Maakt niet uit.

Tenminste, als je een Retail licentie hebt mag je doen wat jij hier beschrijft. Met een OEM licentie is het volgens de voorwaarden niet toegestaan om twee installs te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peperthee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 16:06
Ok ! Bedankt voor de reactie.
Ik had inderdaad begrepen dat ik 2 productkeys nodig heb voor een dergelijke setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:37

dimako_

Vogel

Is het niet zo bij een OEM licentie dat je de licentie mag gebruiken op 1 pc?
2 installs op 1 en het zelfde systeem zou dus mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mijn gedachtegang: Je mag prima 2x 1 OS met 1 key installeren in een dualboot. Puur omdat de licentie gewoon betekend dat je Windows mag gebruiken op een nieuwe PC. Omdat je er maar 1 tegelijk kan gebruiken, doe je niets wat niet mag, ongeacht of het een OEM of retail is.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RaZ schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:19:
Omdat je er maar 1 tegelijk kan gebruiken, doe je niets wat niet mag, ongeacht of het een OEM of retail is.
De extra beperking van de OEM licentievorm is dat die maar voor één install uberhaupt geldt, dus niet zoals bij een Retail licentie voor één actieve installatie (tegelijk).

Technisch staat je niets in de weg om het toch te doen, dat niet nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
OEM is gekoppeld aan je hardware, het maakt geen verschil als je meerdere Windows installaties op dezelfde pc draait. Je kunt immers maar 1 Windows tegelijk openstaan hebben en aangezien de hardware onveranderd is moet dit gewoon kunnen.

Mijn YouTube Channel

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je punt 1b en 2 uit de OEM EULA maar eens goed lezen.
1. OVERZICHT.
a. [....]
b. Licentiemodel. Licenties voor de software worden per exemplaar per computer verstrekt. Een computer is een fysiek hardwaresysteem met een intern opslagapparaat waarop de software kan worden uitgevoerd. Een hardwarepartitie of blade wordt beschouwd als een afzonderlijke computer.

2. INSTALLATIE- EN GEBRUIKSRECHTEN.
a. Eén exemplaar per computer. De softwarelicentie wordt permanent toegewezen aan de computer waarbij de software is meegeleverd. Deze computer is de 'gelicentieerde computer'.

b. Gelicentieerde computer. U mag de software gelijktijdig op maximaal twee processors in de gelicentieerde computer gebruiken. Behalve voor zover anders bepaald in deze licentievoorwaarden mag u de software op geen enkele andere computer gebruiken.

[ Voor 84% gewijzigd door alt-92 op 29-11-2012 21:05 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
alt-92 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:01:
Dan moet je punt 1b en 2 uit de OEM EULA maar eens goed lezen.
Als jij een 2e Windows installatie doet op een andere partitie zal in die 2e Windows die partitie ook gewoon C zijn, dus ik vraag me af of het verschil gezien wordt.

Mijn YouTube Channel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snowwie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:24:
[...]

Als jij een 2e Windows installatie doet op een andere partitie zal in die 2e Windows die partitie ook gewoon C zijn, dus ik vraag me af of het verschil gezien wordt.
Ja, natuurlijk is dat een verschil.
In die UELA staat hierboven zelfs dikgedrukt dat een andere partitie als afzonderlijke partitie wordt beschouwd.
Of je die nu op C, D of Z hebt zitten maakt niet uit, het gaat in tegen de licentievoorwaarden

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snowwie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 23:24:
Als jij een 2e Windows installatie doet op een andere partitie zal in die 2e Windows die partitie ook gewoon C zijn
Right.
Je weet dat driveletters te wijzigen zijn?
Maar dan nog ga je voorbij aan
2a. Eén exemplaar per computer
.

Pagina: 1