Alternatief voor Samba voor RPi met Openelec

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinkjanus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-07 16:28
Beste Tweakers,

Ik heb een RPi met Openelec en een HDD aangesloten. Op die manier kan ik via mijn Windows laptop via een Samba share media versturen naar die HDD. Als internet dan 's nachts uit gaat, kan ik alsnog gebruik maken van die media. Dit gaat me echter te traag. Heel het thuisnetwerk wordt belast en dan haal ik nog maar snelheden van 1,2mb/s. Dat terwijl wanneer ik iets van de ene computer naar de andere verstuur alles een stuk sneller verloopt.

Nu vroeg ik me dus af of er een alternatief is voor Samba of dat ik eventueel tweaks door kan voeren waardoor de snelheid hoger wordt?

Ik weet dat de aansluiting van Windows op Linux niet vloeiend is, maar dit is wel heel traag.

Bij voorbaat dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:08

arie_papa

Running on Ubuntu

Wat heb jezelf al gezocht en gevonden?
Wat voor bestandsysteem is de externe hdd?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinkjanus
Ik heb iets gelezen over NFS, alleen wat ik ervan begreep was het meer dat de hdd dan gestationeerd was op mijn pc. Hier heb ik dus niets aan, want zoals ik al schreef moet internet er 's nachts uit. Het lijkt me echter logisch dat het andersom ook mogelijk is, zodat de hdd gestationeerd is op de Pi en dan bereikbaar is via mijn Windows laptop. Ik zou echter niet weten hoe ik dit moet doen

Het bestandsysteem durf ik echt niet te zeggen aangezien ik nu niet thuis ben. Volgens mij is het wel mogelijk om dit om dit te veranderen, toch? Hier heb ik in ieder geval geen moeite mee.

Hopelijk kun je me verder helpen, in ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:08

arie_papa

Running on Ubuntu

Dan zal die hdd wel als NTFS geformateerd zijn, iets wat (te)veel power van de RPi vraagt. Formateer / Converteer de hdd eens naar ext2 of ext3 en kijk of dat helpt.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinkjanus
Kijk hier kan ik iets mee! Zodra ik thuis ben ga ik hiermee aan de slag. Het resultaat zal ik vanavond even posten.

• Stinkjanus
Het heeft gewerkt! Ext3 deed het niet, maar Ext2 wel. De snelheid is nu verdubbeld. Wel jammer dat het direct aansluiten op de pc nu niet zo gamakkelijk verloopt. Ik moest hem daarvoor eerst mounten en toen kreeg ik een bluescreen. Vreemd, maar mijn probleem is in ieder geval opgelost. Dankjewel!
Pagina: 1