Grote witte speakers met witte grill gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Topicstarter
Ik ben op zoek naar grote speakers die in een ruimte van +/- 80 m2 tot hun recht komen.

Enige voorwaarde: ze moeten wit zijn met een witte/grijze grill.. Dit omdat ze er dan wel mogen komen van mijn wederhelft.

Deze speakers zijn ongeveer wat ik zoek enige nadeel dat ze niet meer te krijgen zijn denk ik...

Afbeeldingslocatie: http://www.audiodemarssteden.nl/shop/zuilluisprekers/focal/zuilluidsprekers/focal-profile-918/32437large.jpg?w=179;h=345

Iemand tips ? Ik kan ze niet vinden...

Heb nog naar een oud topic's gezocht maar daar zaten allemaal slotjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13

FeaR

In GoT we trust

Een slotje wil niet zeggen dat je daar geen merken en types uit kan halen natuurlijk ;) Maar witte speakers zijn al redelijk zeldzaam en als je daar nog een wit front bij wilt hebben ook, veelal is het gewoon zwart wat daar op wordt gezet.

De Focal Profile wordt inderdaad niet meer gemaakt. Idem met de Focal Electra S-reeks. Wil niet zeggen dat ze niet meer te krijgen zijn natuurlijk maar het is wel geluk hebben. Plus dat je zit met het feit dat het uitbouwen naar surround lastig kan worden.

Maar wat is het budget en waarop ga je de speakers aansluiten? 80 m² is nog best behoorlijk om te vullen namelijk.

Ik verhuis dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:23:
Een slotje wil niet zeggen dat je daar geen merken en types uit kan halen natuurlijk ;) Maar witte speakers zijn al redelijk zeldzaam en als je daar nog een wit front bij wilt hebben ook, veelal is het gewoon zwart wat daar op wordt gezet.

De Focal Profile wordt inderdaad niet meer gemaakt. Idem met de Focal Electra S-reeks. Wil niet zeggen dat ze niet meer te krijgen zijn natuurlijk maar het is wel geluk hebben. Plus dat je zit met het feit dat het uitbouwen naar surround lastig kan worden.

Maar wat is het budget en waarop ga je de speakers aansluiten? 80 m² is nog best behoorlijk om te vullen namelijk.

Ik verhuis dit topic naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat :)

AUD > CEA
Ok ik kende aankoopadvies nog niet... my bad..

Surround is geen probleem . De functie van mijn nieuwe speakers wordt zuiver muziek luisteren.
Ze komen in het midden van de ruimte dus mogen niet lelijk zijn.

Mijn budget is maximaal 4000 voor 2 speakers.

Ik snap werkelijk niet waarom er altijd een zwarte gril op moet zitten...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 10503 op 27-11-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja hier staan ze en als ik op offerte klik krijg ik een onkyo....

http://www.audiodemarsste...prekers/focal-profile-918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:27
ga naar een luidspreker dhz-zaak, laat luidsprekers op maat maken en zorg voor een witte finish. Met 4000 euro moet dat makkelijk lukken!

Ik heb wel gezocht, maar of het witte frontje, of de 80m2 zijn de bottleneck.

Een andere optie is Martin Logan Electrostaten. Ze hebben ooit de script white gehad, maar die is nu vlgs mij niet meer leverbaar. Een electrostaat is niet zo in your face, dus misschien is er dan een compromis te maken op het gebied van kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij hepta kun je ze in elke kleur krijgen > www.hepta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Canton heeft ook een hoop witte speakers in het assortiment :)
Wel de meeste met een zwarte grille btw

Maar ik snap je niet. Als jij bereid bent 4k voor een paar speakers uit te geven, dan ga je dus echt voro kwaliteit. En dan koop je dus ook op gehoor en niet op design. Dan moet het geluid dus toch het belangrijkste uitgangspunt zijn, en niet een los frontje :?

Bovendien: als je echt zou willen kun je natuurlijk ook je frontjes bij een bedrijf in luidsprekerbouw met wit speakerdoek laten bekleden...da's een stuk goedkoper als af-fabriek kopen denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:16:
Canton heeft ook een hoop witte speakers in het assortiment :)
Wel de meeste met een zwarte grille btw

Maar ik snap je niet. Als jij bereid bent 4k voor een paar speakers uit te geven, dan ga je dus echt voro kwaliteit. En dan koop je dus ook op gehoor en niet op design. Dan moet het geluid dus toch het belangrijkste uitgangspunt zijn, en niet een los frontje :?

Bovendien: als je echt zou willen kun je natuurlijk ook je frontjes bij een bedrijf in luidsprekerbouw met wit speakerdoek laten bekleden...da's een stuk goedkoper als af-fabriek kopen denk ik ;)
Ik ga voor gehoor en looks. (en dat gaat lastig samen en dat weet ik.)
Die bovenstaande speakers zijn dat dus denk ik.

Aangezien ze prominent aanwezig zullen zijn in de ruimte wil ik geen grote zwarte of bruine kasten.
Als ik alleen zou wonen had het mij niets uitgemaakt en was ik puur op gehoor gaan zoeken.

Dat van die grill laten bekleden is een goede tip.

ik snap niet dat de grote fabrikanten niet de mogelijkeid geven de kleur van een frontje te kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik wel ;)

Als ze iedereen moesten laten kiezen was het allemaal built to order, en dat is nou net iets dat je als grote fabrikant niet wilt. Het kan wel, maar dan ga je in een ander koperssegment zitten, en da's marketingtechnisch knap oninteressant.

Overigens, om je even een indicatie te geven van wat je voor een los frontje kwijt bent:
Ik heb een Klipsch Synergy set staan. Allemaal uit de zelfde lijn, behalve de center. Da's een C20 ipv een C2 en daarmee net een serie nieuwer. Enige dat echter verschil maakt is het frontje en de behuizing van de hoorntweeter, die zijn zwart ipv antraciet. Ik wilde daarom een frontje van een C2, dan staat de boel mooi bij elkaar.
Ik Correct gebeld (importeur): los frontje bestellen kan, maar dat kost u ca 80 euro. En dat voor een centerspeaker die net geen 200 euro kost 8)7

Aangezien ik een goede vriend in de USA heb wonen (daar wordt Klipsch gemaakt), contact gezocht met Klipsch USA. Die leverden alleen in de USA (geen probleem). Kosten van en nieuw frontje: 17 USD :o Heb die vriend vam me het ding laten bestellen en me laten nemen de eerstvolgende keer dat ie deze kant in kwam. Speakers zijn priijzig, maar in het algemeen zit er op de (spare) parts veel meer marge, zeker in de EU.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 28 november 2012 @ 16:45:
Ik wel ;)

Als ze iedereen moesten laten kiezen was het allemaal built to order, en dat is nou net iets dat je als grote fabrikant niet wilt. Het kan wel, maar dan ga je in een ander koperssegment zitten, en da's marketingtechnisch knap oninteressant.

Overigens, om je even een indicatie te geven van wat je voor een los frontje kwijt bent:
Ik heb een Klipsch Synergy set staan. Allemaal uit de zelfde lijn, behalve de center. Da's een C20 ipv een C2 en daarmee net een serie nieuwer. Enige dat echter verschil maakt is het frontje en de behuizing van de hoorntweeter, die zijn zwart ipv antraciet. Ik wilde daarom een frontje van een C2, dan staat de boel mooi bij elkaar.
Ik Correct gebeld (importeur): los frontje bestellen kan, maar dat kost u ca 80 euro. En dat voor een centerspeaker die net geen 200 euro kost 8)7

Aangezien ik een goede vriend in de USA heb wonen (daar wordt Klipsch gemaakt), contact gezocht met Klipsch USA. Die leverden alleen in de USA (geen probleem). Kosten van en nieuw frontje: 17 USD :o Heb die vriend vam me het ding laten bestellen en me laten nemen de eerstvolgende keer dat ie deze kant in kwam. Speakers zijn priijzig, maar in het algemeen zit er op de (spare) parts veel meer marge, zeker in de EU.
Ik dus nog steeds niet. Je verhaal is duidelijk maar er zijn zat mensen die witte speakers met een zwarte front spuug-lelijk vinden. Als ik de marketing zou doen bij merken die hoogglans witte speakers leveren
zou ik er een wit frontje op doen.
Op speakers van 1000k per stuk , is een frontje in dan wel wit of zwart te verwaarlozen.
Je zou bijna denken dat een wit frontje niet te maken is. Ik vraag me echt af waar nu het werkelijke probleem is.

Ze missen de markt van mensen die en een mooi geluid willen hebben en tevens een mooi ogende speaker willen hebben. Die cantons bijvoorbeeld hoogglans wit, mooi ogende speakers met een lelijke zwarte lap er op. Onbegrijpelijk...

Die focals (ik heb ze ooit mogen beluisteren maar had het geld toendertijd niet) hebben een super uiterlijk en een geweldige geluidskwaliteit. Maar die zijn uit productie genomen..... grrrrr

Kortom ik zoek een witte speaker met een witte grill. Niet te vinden onbegrijpelijk.

ja de jamo 606 white edition. maar dan hou ik liever het setje wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

OK, dan probeer ik het nog eens uit te leggen :)
Even er vanuitgaande dat je een speaker van 100 euro bedoelde, en niet eentje van 1000k euro ;)
Bij een grote fabrikant, die massaproductie maakt en dus voor al zijn speakers het speakerdoek in 1x inkoopt en daar een complete fabricagehal voor heeft staan, kost het relatief erg veel om ineens een andere kleur speakerdoek te gebruiken voor een bepaalde speaker. Die kosten zitten hem niet alleen in de prijs van het speakerdoek (die is dan relatief duurder, want minder van ingekocht) maar ook in het ombouwen van de fabricagestraat. Om maar te zwijgen van de producent van het speakerdoek, die ineens andere verf moet gaan gebruiken en met het zelfde probleem zit. Dat alles rekent zich door in de prijs en daardoor wordt een zelfde speaker met wit speakerdoek ineens bijvoorbeeld 1250 euro ipv 100 euro. Commercieel totaal oninteressant dus, en marketingtechnisch een hel.

Vergelijk het een beetje met het kopen van een auto: als je een Audi koopt (toch ook een premium merk dat minstens zoveel auto's verkoopt als bijvoorbeeld Kef of B&W speakers verkopen), dan kun je zelfs bij een A8 maar uit een aantal opties kiezen. Wil je een echt high end soundsystem er in, of bijvoorbeeld kogelvrij glas, dan kan dat niet af-fabriek en moet je op een ander (aftermarket).
Kom je in een nichemarkt terecht (vergelijk een Rolls of een Veyron), dan kunnen er ineens een hoop dingen built to order. Maar die worden dan ook built to order gemaakt, en niet in massaproductie ;)

In de speakerwereld is dat net zo. Je kunt bij massaproductie bepaalde opties af-fabriek hebben (denk aan het gebruikte hout of de lakfinish), maar bepaalde zaken worden zo weinig gevraagd dat je die bij een ander moet gaan halen. Een fabrikant als Hepta is klein en maakt wel built to order, dus daar heb je idd meer kans. Come to think of it, volgens mij is Pied Piper ook built to order, dus die zou ik ook eens opzoeken. Ik denk dan ook dat je het meer in die hoek moet zoeken en de gerenomeerde fabrikanten links moet laten liggen :)

Vond een aardig draadje op hear.nl: http://www.hear.nl/forums...wie-kent-ze-waar-zijn-ze/
Van bijvoorbeeld http://www.xanaduspeakers.nl/nl had ik nog nooit gehoord, maar ze leveren in alle RAL kleuren. Praat je alleen zoals mogelijk al verwacht niet meer over een speaker van 1000 euro per stuk, eerder het 4 tot 10 voudige daarvan...

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 28-11-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha ja typo. Nogmaals ik begrijp je wel.
Maar wat ik niet begrijp is dat de massa dus van witte speakers met een zwarte front houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Anoniem: 10503 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:02:
Haha ja typo. Nogmaals ik begrijp je wel.
Maar wat ik niet begrijp is dat de massa dus van witte speakers met een zwarte front houdt.
Dit zal de massa vice versa ook over jou smaak denken :)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
navlim schreef op woensdag 28 november 2012 @ 23:08:
[...]

Dit zal de massa vice versa ook over jou smaak denken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/images/Canton_Vento870DC_5.jpg

t.o.v. van :

Afbeeldingslocatie: http://static.cobrason.com/media/catalog/product/e/n/enceinte_colonne_focal_profil_918_white_2.jpg

Wat is mooi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 10503 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:00:
Iemand tips ? Ik kan ze niet vinden...
Bel deze jongens even: http://hobo.nl/default.as...d=5555&title=Pofile%20918

Volgens de site is ie in twee kleuren leverbaar maar is het een demomodel. Het zou wel heel toevallig zijn als ze toevallig demomodellen in het wit hebben, maar wie weet. En anders gewoon kopen en professioneel over laten spuiten.

Ik heb mijn speakers daar indertijd ook als "demomodellen" op de kop getikt maar gezien de manier waarop de verkopers erover spraken ging het niet om 1 of 2 paren demomodellen maar hadden ze het magazijn er vol mee staan.

[ Voor 18% gewijzigd door downtime op 28-11-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mij maakt het niet uit, ik zou de speakers namelijk toch zoveel mogelijk wegwerken... ;)
Maar goed, nu kun je wel willen pushen dat wat jij mooi vind, voor iedereen mooi moet zijn, over smaak is er hoe dan ook niet over te twisten.

Daarnaast kan je natuurlijk mits je een gril van plastic hebt, overwegen om hem zelf wit of een andere kleur te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 28-11-2012 23:46 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Enige voorwaarde: ze moeten wit zijn met een witte/grijze grill.. Dit omdat ze er dan wel mogen komen van mijn wederhelft.
Heb je overwogen om de frontjes gewoon weg te laten? Ze zijn er alleen maar om de units tegen kinderhandjes en huisdieren te beschermen maar ik weet niet of je die hebt. Zodra je de frontjes buiten beschouwing laat is er eigenlijk geen gebrek aan witte speakers.

Zoiets misschien? B&W CM9 in satin white. Zonder doek eigenlijk veel mooier dan met.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundgallery.co.uk/News/files/cm8satin.jpg

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

downtime schreef op donderdag 29 november 2012 @ 00:11:
Heb je overwogen om de frontjes gewoon weg te laten?
Zie TS:

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als TS' wederhelft zelf bereid is om een flinke duit extra in het zakje te doen alleen voor die witte grille dan moet ze dat vooral niet nalaten. Daarnaast kan ik me nauwelijks voorstellen dat een kleine zwarte grill storend zou zijn, of je moet een echt helemaal wit interieur hebben.

Voor de rest zou ik tegen d'r willen zeggen: "you can't have your cake and eat it too".

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:54:
Als TS' wederhelft zelf bereid is om een flinke duit extra in het zakje te doen alleen voor die witte grille dan moet ze dat vooral niet nalaten. Daarnaast kan ik me nauwelijks voorstellen dat een kleine zwarte grill storend zou zijn, of je moet een echt helemaal wit interieur hebben.

Voor de rest zou ik tegen d'r willen zeggen: "you can't have your cake and eat it too".
haha , tja we hebben geen zwart in het interieur.
Ik mag grote speakers kopen. (op zich ben ik daar al blij mee) maar ze moeten wit zijn.
De grill dus ook.

Een frontje/grill is noodzakelijk ter bescherming tegen de huisdieren.

Ik ga morgen langs hobo om te vragen of ze de witte versie van de focals echt hebben. Kan het nauwelijks geloven. Als dat wel zo is kan deze topic gesloten worden... :P

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dan nog zou ik eerst eens gaan luisteren. Een witte speaker is leuk, maar als het ruk klinkt kun je net zo goed en veel goedkoper een setje witte PC speakers neerzetten ;)

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:13:
Dan nog zou ik eerst eens gaan luisteren. Een witte speaker is leuk, maar als het ruk klinkt kun je net zo goed en veel goedkoper een setje witte PC speakers neerzetten ;)
Tuurlijk ga ik eerst luisteren. (mij interesseerd alleen het geluid , mijn wederhelft alleen de looks)

Op dit moment heb ik een setje witte BA soundware staan. leuk voor films. Maar qua muziek weergave
mis ik toch wat body.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 10503 op 29-11-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Neem haar in voorkomend geval ook eens mee naar een grote hifi zaak, dus eentje waar ze echt veel hebben staan qua speakers, bij voorkeur in een aantal luisterruimtes. Dan kan ze ook met eigen ogen zien hoe beperkt het aanbod is. Vrouwen hebben soms de mogelijkheid om onmogelijk gedrag te vertonen, zonder dat ze dat zelf in de gaten hebben. Druk je ze met de neus op de feiten dan blijkt er vaak helemaal geen probleem te zijn :)
En misschien moet je d'r ook duidelijk maken dat een witte grille naar verloop van tijd grijs neigt te worden door het stof wat ie trekt. Bij een zwarte heb je daar een stuk minder last van. Of ze moet ze zelf de hele tijd voorzichtig af willen doen met een stofzuiger ;)

Overigens: kijk en luister vooral eens naar witte Cantons. Hoewel een zwarte grille, zijn die dingen zonder grill een sierraad om naar te kijken en klinken ze erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Is het misschien een idee om een grote witte sub te nemen met kleine zwarte satellieten?

Zo heb ik het gedaan (in de tv kast op maat, links midden rechts Martion Logan Motion serie) en dan een witte sub, de XTZ 99W10.16. WAF proof.

Sorry voor de slechte foto:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/foto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Misschien zijn de Dali Ikon 7 MkII iets voor je. Te krijgen in het wit! Alleen geen witte gril..
Ik heb ze zelf. Ben er zeer tevreden mee!

[ Voor 32% gewijzigd door Franck op 03-12-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ze gevonden... Als ze ook goed klinken dan koop ik ze. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B405155.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:13

FeaR

In GoT we trust

Wel een flink verschil in sound van een Focal naar een Canton. Canton is wat terughoudender ten opzichte van Focal. Mede in het hoog doordat Focal de aluminum-magnesium alloy inverted dome tweeter gebruikt. Ook wel een flink prijsverschil natuurlijk :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:58:
Wel een flink verschil in sound van een Focal naar een Canton. Canton is wat terughoudender ten opzichte van Focal. Mede in het hoog doordat Focal de aluminum-magnesium alloy inverted dome tweeter gebruikt. Ook wel een flink prijsverschil natuurlijk :)
Ik moet nog gaan luisteren. Ik hou meer van een soort '''ín your face geluid', Duidelijk en geen gerommel.
Dus niets is nog zeker. Maar qua uiterlijk zoek ik zoiets dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 10503 op 06-12-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als ik die Cantons zo zie dan is die witte grill dermate doorschijnend dat je ook gewoon een witte speaker met een zwart grille zou kunnen kopen en er de grilles gewoon aflaten. Geeft je wel behoorlijk wta meer keuzevrijheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:02:
Als ik die Cantons zo zie dan is die witte grill dermate doorschijnend dat je ook gewoon een witte speaker met een zwart grille zou kunnen kopen en er de grilles gewoon aflaten. Geeft je wel behoorlijk wta meer keuzevrijheid :)
Tja , ik heb 4 katten en een hond.... Beetje bescherming kan dus geen kwaad ..

Als ik alleen was geweest had ik dit gekocht .

Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=244766.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 10503 op 07-12-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Anoniem: 10503 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:16:
[...]

Tja , ik heb 4 katten en een hond.... Beetje bescherming kan dus geen kwaad ..

Als ik alleen was geweest had ik dit gekocht .

[afbeelding]
Waarom de dali concept? Wordt deze nog gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
JAHRASTAFARI schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:33:
[...]

Waarom de dali concept? Wordt deze nog gemaakt?
Wordt nog wel gemaakt. De reden is omdat ik denk dat deze speakers een grote hoge ruimte
kunnen vullen met geluid. Mijn woonkamer is +/- 80 m2 en muren 4 m hoog.
Pagina: 1