Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:10
Hoi beste tweakers,

ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben want ik heb een probleempje met mijn wifi.
Ik heb namelijk een Linksys WRT54G2 router die ik alleen als accespoint gebruik. Mijn desktop hangt hier met een kabel aan en heeft geen problemen wat internet betreft. Draadloze apperaten (mijn S3 en een laptop van een vriend) krijgen echter wel verbinding met de accespoint maar kunnen geen gebruik maken van het internet.
Onderhand heb ik al verschillende kabels geprobeerd, heb ik een reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd en een ander wifi channel ingesteld maar dit alles mocht geen baat hebben.

Verder weet ik dat een router achter een router soms problemen kan geven wat subnetwerken betreft, maar deze opstelling heeft een week of 6 geleden nog gewoon gewerkt. Ik kan dan ook helaas geen duidelijke oorzaak aangeven.

Hebben jullie nog advies waar ik eventueel naar zou kunnen kijken?

Mvg, Tom

Anoniem: 91626

Draadloze apperaten (mijn S3 en een laptop van een vriend) krijgen echter wel verbinding met de accespoint maar kunnen geen gebruik maken van het internet.
Onderhand heb ik al verschillende kabels geprobeerd
Gebruik jij kabels voor je WiFi?, ik denk dat dat de fout is! |:(
Omschrijf je netwerk is stap voor stap en welke instellingen heb je allemaal geprobeerd?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:43

lier

MikroTik nerd

En post eens een IPCONFIG /ALL (Start, uitvoeren, cmd[enter], ipconfig /all[enter]) van een werkend en een niet werkend device.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Staat DHCP uit?

Ik zou de WRT54G2 een vast IP geven (die buiten de DHCP range van je hoofdrouter valt), en dan de DHCP server op de WRT54G2 uitzetten (en firewall kan op de WRT54G2 ook uit). Gateway IP is dan IP adres van je hoofdrouter.

Dan zou het in principe moeten werken.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 29-11-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopur
Anoniem: 91626 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 05:56:
[...]
Gebruik jij kabels voor je WiFi?, ik denk dat dat de fout is! |:(
Omschrijf je netwerk is stap voor stap en welke instellingen heb je allemaal geprobeerd?
Hierbij heb ik het over de kabel tussen de router en accesspoint. Wat achteraf helemaal de moeite niet waard was om te testen aangezien bekabeld internet het wel doet.

Ik zal met de ip-instellingen gaan spelen van de dhcp server en laat jullie zo het resultaat weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopur
Nou, het is gefixt, maar vraag me niet precies hoe. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, waaronder tweaken met firewall instellingen op het accesspoint en het aan/uitzetten van de dhcp server op de accesspoint. Ik vermoed dat het laatste daadwerkelijk geholpen heeft.

Bedankt voor de tips in ieder geval, ik ga nu lekker vanuit mijn luie stoel genieten van een paar gestreamde series!
Pagina: 1