Toon posts:

Geforce GT630M driver fail ASUS N76

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nieuw een ASUS N76, met Nvidia Geforce GT630M videokaart.
SSD geinstalleerd, Windows 7 64-bit geinstalleerd, drivers van de cd geplukt en geinstalleerd

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchmandesign.nl/videocardFail.PNG

Geforce blijft tegenstribbelen...
Ik heb ook via de site van Nvidia de nieuwste drivers geinstalleerd, zelfs de Beta drivers geprobeerd. Niets helpt...blijft dat nare gele uitroeptekentje geven.

Wat kan ik verder doen om deze videokaart aan de praat te krijgen?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Verwijderd

Heb je al eens een nieuwere driver dan je driver cd geprobeerd die ouder is dan de nieuwste driver van Nvidia?

"Just an idea from my ming ;) "

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 15:55
Is de melding onvoldoende bronnen beschikbaar?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:35:
Heb je al eens een nieuwere driver dan je driver cd geprobeerd die ouder is dan de nieuwste driver van Nvidia?

"Just an idea from my ming ;) "
Nope...enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?
Ik heb trouwens wel ook via de site van Asus op modelnummer gezocht, en daar de driver vanaf gehaald, maar was dezelfde als op de cd stond... :/

Verwijderd

Topicstarter
utbone schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:37:
Is de melding onvoldoende bronnen beschikbaar?
Uhm...nee...in Apparaatbeheer geeft ie de melding:
code:
1
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Verwijderd

Heb je dit al eens geprobeerd?:

http://lmgtfy.com/?q=dit+...orteerd.+(code+43)+nvidia
Modbreak:LMGTFY-links zijn gewoon trolls. Als je iets te melden hebt, doe dat dan op normale manier :o

Laat sowieso het modereren aan de moderatoren over...

Vat het niet verkeerd op hoor!! Maar op Tweakers wordt er iets meer van je verwacht als: Hier is mijn probleem, lossen jullie het voor mij op?!!!!

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 27-11-2012 19:44 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 21:01
Probeer eens de meest recente driver van de website van Nvidia?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ergens testen of de videokaart uberhaupt nog wel juist werkt, of dat ie misschien kapot is? Misschien via de BIOS ofzo?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 21:01
Daarvoor gebruik ik zelf Furmark (wel even kijken waar je op klikt, erg veel reclame op die website). Deze test zou ik een uurtje of 2 laten draaien. Als je niets geks tegenkomt, werkt hij gewoon. Je krijgt waarschijnlijk wel een redelijk lage FPS, maar dat is normaal.

Toch zou ik eerst de driver van Nvidia zelf even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
adyta schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:39:
Daarvoor gebruik ik zelf Furmark (wel even kijken waar je op klikt, erg veel reclame op die website). Deze test zou ik een uurtje of 2 laten draaien. Als je niets geks tegenkomt, werkt hij gewoon. Je krijgt waarschijnlijk wel een redelijk lage FPS, maar dat is normaal.

Toch zou ik eerst de driver van Nvidia zelf even proberen.
Ik heb de laatste drivers inderdaad geprobeerd, geen resultaat. Nu bezig met drivers te vinden die tussen de nieuwste en degene op mijn cd liggen. Misschien dat dat werkt...
Al met al niet zo leuk...hoop niet dat mijn Geforce ermee opgehouden is. Laptop is een week oud...

Verwijderd

Jouw probleem had ik destijds ook met mijn Asus N55SF :( . Ik gebruikte toen een aangepaste inf file om de Nvidia Drivers toch geïnstalleerd te krijgen :) .

Volgens de Nvidia Site is de meest recente 630M driver de 306.97 - WHQL en kan je hier downloaden.

Daarvoor is ook een modified inf file beschikbaar, deze vind je hier.

Wat de modified inf file betreft:
Welcome to LaptopVideo2Go.com, home of the modified INFs and all known nVidia GPU drivers. Here we specialize in hosting nVidia based graphic card driver files and corresponding modified INFs to allow all nVidia based GPUs to be able to use them.

For the modified INF, we here at LaptopVideo2Go.com, take no responsibility for any damage or harm caused to your computer in downloading and using our drivers and/or modified INFs. The modified INFs do NOT have any tweaks that modify the power usage, performance or anything that would create more heat/power from the GPU. Modified INF supplied here are for unlocking hidden pages and settings only. Also no reverse engineering or modifying was done by us to the driver files.
Wellicht het proberen waard ? ;)

edit: Wat die INF file betreft:
- plaats hem in de map display.driver. Bijvoorbeeld: C:\NVIDIA\DisplayDriver\306.97\WinVista_Win7\International\Display.driver
- Run setup.exe uit de map C:\NVIDIA\...

bron: Haatpiraat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:42

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2012 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:12:
Jouw probleem had ik destijds ook met mijn Asus N55SF :( . Ik gebruikte toen een aangepaste inf file om de Nvidia Drivers toch geïnstalleerd te krijgen :) .

Volgens de Nvidia Site is de meest recente 630M driver de 306.97 - WHQL en kan je hier downloaden.

Daarvoor is ook een modified inf file beschikbaar, deze vind je hier.

Wat de modified inf file betreft:

[...]

Wellicht het proberen waard ? ;)

edit: Wat die INF file betreft:
- plaats hem in de map display.driver. Bijvoorbeeld: C:\NVIDIA\DisplayDriver\306.97\WinVista_Win7\International\Display.driver
- Run setup.exe uit de map C:\NVIDIA\...

bron: Haatpiraat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:42
Dank voor deze hulp. Helaas heeft het niet mogen baten.
Heb nu de hulp van ASUS ingeschakeld. Die komen met een antwoord dat ik terug moet naar een herstelpunt of een schone installatie uit moet voeren van Windows.
Heeft dat zin denken jullie? Zou zonde van de tijd en moeite zijn als dit niet de oplossing (waarschijnlijk) is...

[edit]
Even een laatste update. Gisteren opnieuw Windows 7 geinstalleerd, en alle drivers van bijgeleverde cd geinstalleerd. Geforce doet nog steeds moeilijk. Nu ook weer de nieuwste driver geinstalleerd van NVIDIA, maar mocht niet baten.
In het systeemvak heb ik een icoontje van NVIDIA, en als ik hierop klik krijg ik onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchmandesign.nl/NVIDIA%20Fail.PNG

Iemand nog meer ideeën? Ook al contact gehad met Helpdesk van Asus, maar die adviseren mij alleen maar om de laatste drivers van NVIDIA te installeren...of een schone windows installatie...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2012 07:58 ]

Pagina: 1