Ik lees van alles over voorgebouwde systemen, aankoop advies en problemen. Maar ervaringen met Zelfbouw lijkt totaal niet aanwezig te zijn. Jullie tweakers bouwen toch wel je eigen computers he?
Mijn ervaring was Gister avond. Voor het eerst in 11 jaar heb ik weer een compleet systeem inelkaar gezet. Waar ik het vroegah in 15/30 minuten kon. Deed ik er nu 3 uur over....Paar kleine fuckups.
Dat aluminium achter plaatje op de kop, ventilator via de achter kant van het mobo, kabeltje niet aangesloten en klem gezet. Moest wel 3x mobo los schroeven
...
Maar het is gelukt het ding staat, draait en werkt tip top! Viel allemaal reuze mee, maar is wel wat complexer allemaal dan 11 jaar terug.
Dus wat zijn jullie ervaringen en fuckup en tips voor de zelfbouwers?
Mijn tips:
Lees eerst alle handleidingen voor je dingen uit de verpakking haalt.
Plaatseerst de cpu, ram en fan op de mobo.
en de PSU plaatsen voor de mobo geplaatst wordt.
Mijn ervaring was Gister avond. Voor het eerst in 11 jaar heb ik weer een compleet systeem inelkaar gezet. Waar ik het vroegah in 15/30 minuten kon. Deed ik er nu 3 uur over....Paar kleine fuckups.
Dat aluminium achter plaatje op de kop, ventilator via de achter kant van het mobo, kabeltje niet aangesloten en klem gezet. Moest wel 3x mobo los schroeven

Maar het is gelukt het ding staat, draait en werkt tip top! Viel allemaal reuze mee, maar is wel wat complexer allemaal dan 11 jaar terug.
Dus wat zijn jullie ervaringen en fuckup en tips voor de zelfbouwers?
Mijn tips:
Lees eerst alle handleidingen voor je dingen uit de verpakking haalt.
Plaatseerst de cpu, ram en fan op de mobo.
en de PSU plaatsen voor de mobo geplaatst wordt.