iPhone 4 Garantie Homeknop (Binnen 2 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet het, al weer een topic over garantie... blijft een heikel punt. Zeker als de winkel waar je hem hebt gekocht opgeslokt is door Vodafone.

Ik hoorde van vrienden dat binnen 2 jaar er toch garantie mogelijk was. Mijn homeknop is zo stroef. Ik heb de telefoon met contractverlening bij Telefoonkopen.nl (fysieke winkel) gehaald.
Die is overgenomen door Vodafone. Waar kan ik nu mijn garantie claimen? En heb ik er kans op dat de homeknop via garantie wordt gerepareerd?

De homeknop begon na ruim 13 maanden gebreken te vertonen... ik dacht dat de garantie toen zo slecht was, en heb het laten zitten. Maar nu voor verkoop en vrienden begin ik opnieuw te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:24
Bel Vodafone even om de vraag te stellen over de garantie claimen na overname. En een apple store om te achterhalen wat zij zeggen over de garantie. Lijkt mij de kortste weg om antwoorden te krijgen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 15:29

Underworld

+1 Inzichtvol

Je kan gewoon langs een BelCompany gaan, Vodafone is in deze niet het juiste adres. je kan het toestel gewoon onder garantie opsturen (met de kassabon/factuur).

Overigens:
Bij de Apple Store @ leidse kun je het sowieso vergeten, met welke winkel dan ook, tenzij recent gekocht .

[ Voor 27% gewijzigd door Underworld op 27-11-2012 19:30 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:12

dimako_

Vogel

Ik heb precies hetzelfde als wat de TS heeft, homeknop werkt niet meer goed.
Ik heb mijn iphone 4 bij phonehouse gekocht, dus ik binnen 2 jaar terug naar de winkel waar ik het gekocht had en wou mijn telefoon brengen voor garantie.

maar..... dat ging niet.... de winkelmedewerker zei, wij hebben wel 2 jaar garantie op de website staan (phonehouse.nl) maar er staat ook bij in kleine letters, drukfouten voorbehouden. en houden zich dus aan de standaard 1 jaar garantie van Apple. Dus jammer maar helaas.
Ik verwacht dat je pech heb.

Maar succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 21:37
dimako_ schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:32:
Ik heb precies hetzelfde als wat de TS heeft, homeknop werkt niet meer goed.
Ik heb mijn iphone 4 bij phonehouse gekocht, dus ik binnen 2 jaar terug naar de winkel waar ik het gekocht had en wou mijn telefoon brengen voor garantie.

maar..... dat ging niet.... de winkelmedewerker zei, wij hebben wel 2 jaar garantie op de website staan (phonehouse.nl) maar er staat ook bij in kleine letters, drukfouten voorbehouden. en houden zich dus aan de standaard 1 jaar garantie van Apple. Dus jammer maar helaas.
Ik verwacht dat je pech heb.

Maar succes!
Kunnen ze wel zeggen, maar wettelijk gezien zijn ze toch gewoon verplicht om 2 jaar garantie te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
boe.i schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:37:
[...]

Kunnen ze wel zeggen, maar wettelijk gezien zijn ze toch gewoon verplicht om 2 jaar garantie te geven?
Daar kom je alleen op het punt van gelijk hebben en gelijk krijgen.

Dat van de drukfouten klopt alleen niet. Leuk als het een drukfout zou zijn. Maar dan moet je dat ook later aanpassen. Een drukfout laten staan is geen drukfout meer.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 27-11-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

Je hebt 2 jaar garantie. En ja, het is leuk van die drukfouten. Maar als er een redelijk vertrouwen gerechtvaardigd is dat de informatie op de website de juiste is, dan heb je ook daar recht op.

Maarja krijg het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties mogen in het shopping forum, dus een move die kant op :)

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nog nauwelijks hier een juist antwoord voorbij zien komen... 1 jaar garantie klopt niet, maar ook de 2 jaar geldt niet in Nederland! Gebruik de GoT search eens en lees de FAQ's eens door. :)

In Nederland is er geen vaste wettelijke periode gekoppeld aan garantie, er wordt gekeken na wat jij mag verwachten van een produkt, waarbij het eerste half jaar de bewijslast bij de leverancier ligt en daarna bij de consument.

Daarbij is de leverancier te alle tijden verantwoordelijk voor het afhandelen daarvan. Een derde partij mag hier altijd kosten voor in rekening brengen, omdat zij geen veranbtwoording naar jou hebben. Dus in dit geval iPhone gekocht bij winkel X, hier heeft Apple geen verantwoording als fabrikant zijnde.

In sommige gevallen is het makkelijk en sneller ganrtie kwesties af te handelen direct met de fabrikant, maar doe diet ALTIJD in overleg met de leverancier. Als er namelijk iets verkeerd gaat dan mag de leverancier zich namelijk wel terugtrekken, omdat jij aan hen voorbij bent gegaan.

Verder mag een leveraqncier zich niet verschuilen achter het feit dat een fabrikant maar 1 jaar fabriekgarantie geeft, maar als de fabrikant twee jaar garantie geeft is de leverancier wel verantwoordelijk voor de afhandeling. Let op! Fabriekgarantie heeft niets te maken met wettelijke garantie.

In het geval van de iPhone mag je toch verwachten dat deze op zijn minst twee jaar zonder problemen mee kan gaan, daarom is de afwijzing van de garantie claim ook ongegrond. Voor verdere details verwijs ik naar de vele topic's en FAQ's hierover. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha_NL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:05
BelCompany levert standaard 2 jaar garantie op een iPhone als het een technisch mankement betreft. (schades zijn uitgesloten van garantie) En met een toestel wat bij Telefoonkopen is aangeschaft kan je gewoon een BelCompany mee inlopen...

Dus even na je plaatselijke BelCompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:38:
Nog nauwelijks hier een juist antwoord voorbij zien komen... 1 jaar garantie klopt niet, maar ook de 2 jaar geldt niet in Nederland! Gebruik de GoT search eens en lees de FAQ's eens door. :)

In Nederland is er geen vaste wettelijke periode gekoppeld aan garantie, er wordt gekeken na wat jij mag verwachten van een produkt, waarbij het eerste half jaar de bewijslast bij de leverancier ligt en daarna bij de consument.
Niet helemaal correct. De Nederlandse interpretatie en uitvoering van de Europese Richtlijn voorziet expliciet in de minimum termijnen van toepassing.

1 jaar garantie, vervolgens 1 jaar aansprakelijkheid, vervolgens voor de redelijk te verwachten levensduur van redelijk gebruik (wat niet enkel stelt hoe een product gebruikt wordt maar inderdaad ook wat verwacht mag worden van het gebruik van het product).

Voor veel categorieën van producten zijn hier classificaties van voorhanden (ook al komt het vaak voor dat de Wetgever deze zou moeten aanpassen, zowel voor termijnen als identificatie en categorisatie) maar niet van alles (wat begrijpelijk is).

De bewijslast van redelijk gebruik ligt het eerste half jaar bij de verkopende partij, vervolgens tussen de verkopende en kopende partij. Voor zowel garantie- als aansprakelijkheidstermijn is de verkopende partij altijd het aanspreekpunt.

Het kan inderdaad voorkomen dat direct contact met een fabrikant een snellere procedure, of zelfs een nettere of meer succesvolle procedure voorstaat. Hou er echter rekening mee dat indien je als consument die weg bewandelt je in die keuze je rechtelijke overeenkomst verbreekt. Je hebt dan je "rechten" (ja, recht krijgen is vaak anders dan recht hebben) opgegeven voor het gebruik van het product, en bent vervolgens afhankelijk van de coulance van de partij waar je een procedure mee aangegaan bent - al dient deze wel zich aan de resterende termijnen van garantie en aansprakelijkheid te houden (al vervalt de kwestie van redelijk te verwachten levensduur van redelijk gebruik, tevens zijn er consequenties voor het aandeel en positie van bewijslast in onderzoek). Het ontslaat hen niet van de minimale verplichtingen en termijnen, het ontslaat wel de verkopende partij hiervan. Je kan dan bijvoorbeeld zelf geen ontbinding meer zoeken, of bij herhaalde reparatie een product ruilen voor een gelijkwaardig product, enzovoorts).

Dat laatste is trouwens iets wat wij vaak zien voorkomen in zaken, en meestal is dat best zuur. En ja, veel zaken komen te vaak neer op confrontaties die voorkomen hadden kunnen worden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:36
En dan gaan we nog voorbij aan het feit dat Apple toch schijnbaar een onder de maat product geleverd heeft. Letterlijk iedereen in mijn omgeving met iphone 4 heeft na enige tijd problemen met de homeknop. Dat dit niet breed uitgemeten inmiddels ergens in de pers is geweest verbaast me. Er is gewoon een inferieur onderdeel gebruikt dat te hard slijt. Maar de marketing afdeling zal het wel flink downplayen. Eigenlijk zou Apple hier wereldwijd wat aan moeten doen. Maar ja dat kun je natuurlijk vergeten bij deze club.

Ben zelf ook slachtoffer geworden van dit euvel, voor € 25,- bij een of andere belwinkel laten vervangen. Had geen zin in garantie geneuzel plus dat ik 30 min later weer een werkend toestel had. En toen direct op verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:53

Polycom

Poes van goud

bla bla bla 1 jaar, 2 jaar, wetboeken erop na staan... zzzzzzz
Mijn lockknop op mijn Iphone is na 1,5 jaar stuk gegaan en bij de Vodafone winkel hebben ze mijn telefoon ingenomen en na 5 werkdagen had ik weer hem weer werkend terug (Viel onder de garantie)

[ Voor 5% gewijzigd door Polycom op 02-12-2012 14:52 ]

Pagina: 1