Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 485354

Topicstarter
Hoi Tweakers,
Ik ben een leek op het vlak van pc, nas, ... maar daarentegen wel een ongelofelijke muziekfreak.
Nu heb ik zo'n 1.5TB aan muziek staan op mijn pc en externe harde schijf, maar zoek dé oplossing om deze via een of ander NAS systeem te kunnen afspelen op 1. mijn av-receiver (Yamaha RV-X671) die beneden in de woonkamer staat, en 2. op de pc's die boven in mijn bureau en op de kinderkamer staan.
Wat ik tot hiertoe heb:
VERSTERKER: YAMAHA RX-V671
PC: SONY TAB 20
THUISNETWERK: Telenet (Belgie dus)
(Iphone 4s, want ik lees dat veel van die NAS-systemen via Iphone kunnen worden bestuurd.

Nu zoek ik dus een NAS die zo goed als geluidloos werkt + de uitleg hoe ik alles met elkaar kan verbinden.
Wie kan me helpen?
Zoals gezegd, ik ben een leek op vlak van pc's dus liefst niet met specifieke termen gaan gooien, want daar snap ik weinig van :-( sorry.

SVDN
inkubus88@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je versterker (RX-V671 neem ik aan) heeft een netwerkaansluiting, en kan (via het DLNA-protocol) bestanden vanaf andere netwerkapparaten afspelen. Je zult daarvoor op je NAS iets van mediaserver software moeten hebben. De meeste NAS-sen hebben dat wel.

Overigens is het ook mogelijk dit soort mediaserver software op je PC te installeren zodat je receiver de muziek van je PC af kunt spelen (software zoals Serviio , Twonky, miniDLNA)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
u_nix_we_all schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:03:
Je versterker (RX-V671 neem ik aan) heeft een netwerkaansluiting, en kan (via het DLNA-protocol) bestanden vanaf andere netwerkapparaten afspelen. Je zult daarvoor op je NAS iets van mediaserver software moeten hebben. De meeste NAS-sen hebben dat wel.
:Y vrijwel allemaal inderdaad. Vaak Twonky
Overigens is het ook mogelijk dit soort mediaserver software op je PC te installeren zodat je receiver de muziek van je PC af kunt spelen (software zoals Serviio , Twonky, miniDLNA)
PS3 MediaServer is ook een mogelijkheid, maar het kan ook al native vanuit Windows 7 en hoger, of met Mediaplayer 12

iRacing Profiel