Ik zit even vind ik zelf met een lastige vraag.
Normaal gesproken doe ik alleen aan grafisch webdesign in combinatie met Joomla CMS..
Nu is het zo dat een kennis mij benaderd heeft met de vraag of ik een soort van webshop met een offerte systeem wil maken.
Het idee van de nieuwe website is dat de bezoeker de mogelijkheid heeft zelf een keuken samen te stellen.
Het moet een beetje in deze richting als inspiratie, maar dan met simpelere stappen.
De bezoeker komt op de website.
De site heeft een aantal knoppen waaronder webshop
Bezoeker kiest voor webshop
Bovenaan komt bijvoorbeeld een balk met 6 stappen
Stap1) Bezoeker kiezen uit 4 of 5 voorbeelden (afbeeldingen)
Stap2) kiest opstelling aan de hand van 4 of 5 getekende bovenaanzichten (afbeeldingen)
stap 3)kiest de kasten die je in je eigen keuken wilt hebben (de bezoeker kan kiezen uit vele mogelijkheden en product informatie) (voorbeeld)
Stap4) kies type werkblad 4 soorten (afbeeldingen + product informatie)
Stap5) kies apparatuur uit 3 merken
Stap6) totaalprijs/ maak afspraak in de showroom of bij u thuis/ draai offerte uit
Aan de hand van postcode invoer moet worden bepaald onder welke regio de bezoeker naar de showroom kan. Of onder welke vertegenwoordiger het valt. Stel je hebt regio noord holland / zuid holland, en de bezoeker komt uit NH. Dan moet de offerte ook naar Noord holland.
Dit is voor nu komen te vervallen.
Dat word opgelost door op het factuur beide showrooms gegevens te vermelden.
In de toekomst zou het altijd nog toegepast kunnen worden.
Nu ben ik zelf ook op onderzoek gegaan wat mogelijk is.
Naast Joomla waar de klant al mee gewend is met zijn huidige site,
heb ik ook gekeken naar de mogelijkheden binnen WordPress, Magento en Prestashop.
Gezien mijn mindere kennis in deze CMS systemen heb ik mij eerst gericht op Joomla.
Onder Joomla kreeg ik als tip eens te kijken bij Mijosoft.
Uiteraard even contact opgenomen met de makers van Mijosoft.
Helaas is het met deze shop niet mogelijk deze om te bouwen tot een offerte systeem.
Voor mij is dit nog behoorlijk complex gezien ik me eigenlijk alleen bezig houd met grafisch webdesign, en ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen. Betreft dit hier echt maatwerk of bestaan er mogelijkheden binnen Joomla of andere CMS systemen?
Normaal gesproken doe ik alleen aan grafisch webdesign in combinatie met Joomla CMS..
Nu is het zo dat een kennis mij benaderd heeft met de vraag of ik een soort van webshop met een offerte systeem wil maken.
Het idee van de nieuwe website is dat de bezoeker de mogelijkheid heeft zelf een keuken samen te stellen.
Het moet een beetje in deze richting als inspiratie, maar dan met simpelere stappen.
De bezoeker komt op de website.
De site heeft een aantal knoppen waaronder webshop
Bezoeker kiest voor webshop
Bovenaan komt bijvoorbeeld een balk met 6 stappen
Stap1) Bezoeker kiezen uit 4 of 5 voorbeelden (afbeeldingen)
Stap2) kiest opstelling aan de hand van 4 of 5 getekende bovenaanzichten (afbeeldingen)
stap 3)kiest de kasten die je in je eigen keuken wilt hebben (de bezoeker kan kiezen uit vele mogelijkheden en product informatie) (voorbeeld)
Stap4) kies type werkblad 4 soorten (afbeeldingen + product informatie)
Stap5) kies apparatuur uit 3 merken
Stap6) totaalprijs/ maak afspraak in de showroom of bij u thuis/ draai offerte uit
Aan de hand van postcode invoer moet worden bepaald onder welke regio de bezoeker naar de showroom kan. Of onder welke vertegenwoordiger het valt. Stel je hebt regio noord holland / zuid holland, en de bezoeker komt uit NH. Dan moet de offerte ook naar Noord holland.
Dit is voor nu komen te vervallen.
Dat word opgelost door op het factuur beide showrooms gegevens te vermelden.
In de toekomst zou het altijd nog toegepast kunnen worden.
Nu ben ik zelf ook op onderzoek gegaan wat mogelijk is.
Naast Joomla waar de klant al mee gewend is met zijn huidige site,
heb ik ook gekeken naar de mogelijkheden binnen WordPress, Magento en Prestashop.
Gezien mijn mindere kennis in deze CMS systemen heb ik mij eerst gericht op Joomla.
Onder Joomla kreeg ik als tip eens te kijken bij Mijosoft.
Uiteraard even contact opgenomen met de makers van Mijosoft.
Helaas is het met deze shop niet mogelijk deze om te bouwen tot een offerte systeem.
Voor mij is dit nog behoorlijk complex gezien ik me eigenlijk alleen bezig houd met grafisch webdesign, en ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen. Betreft dit hier echt maatwerk of bestaan er mogelijkheden binnen Joomla of andere CMS systemen?
[ Voor 8% gewijzigd door Mabili op 27-11-2012 22:37 ]