Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webshop met offerte systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.063 views

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 15:56
Ik zit even vind ik zelf met een lastige vraag.

Normaal gesproken doe ik alleen aan grafisch webdesign in combinatie met Joomla CMS..
Nu is het zo dat een kennis mij benaderd heeft met de vraag of ik een soort van webshop met een offerte systeem wil maken.

Het idee van de nieuwe website is dat de bezoeker de mogelijkheid heeft zelf een keuken samen te stellen.
Het moet een beetje in deze richting als inspiratie, maar dan met simpelere stappen.

De bezoeker komt op de website.
De site heeft een aantal knoppen waaronder webshop
Bezoeker kiest voor webshop
Bovenaan komt bijvoorbeeld een balk met 6 stappen

Stap1) Bezoeker kiezen uit 4 of 5 voorbeelden (afbeeldingen)
Stap2) kiest opstelling aan de hand van 4 of 5 getekende bovenaanzichten (afbeeldingen)
stap 3)kiest de kasten die je in je eigen keuken wilt hebben (de bezoeker kan kiezen uit vele mogelijkheden en product informatie) (voorbeeld)
Stap4) kies type werkblad 4 soorten (afbeeldingen + product informatie)
Stap5) kies apparatuur uit 3 merken
Stap6) totaalprijs/ maak afspraak in de showroom of bij u thuis/ draai offerte uit

Aan de hand van postcode invoer moet worden bepaald onder welke regio de bezoeker naar de showroom kan. Of onder welke vertegenwoordiger het valt. Stel je hebt regio noord holland / zuid holland, en de bezoeker komt uit NH. Dan moet de offerte ook naar Noord holland.
Dit is voor nu komen te vervallen.
Dat word opgelost door op het factuur beide showrooms gegevens te vermelden.
In de toekomst zou het altijd nog toegepast kunnen worden.

Nu ben ik zelf ook op onderzoek gegaan wat mogelijk is.
Naast Joomla waar de klant al mee gewend is met zijn huidige site,
heb ik ook gekeken naar de mogelijkheden binnen WordPress, Magento en Prestashop.
Gezien mijn mindere kennis in deze CMS systemen heb ik mij eerst gericht op Joomla.

Onder Joomla kreeg ik als tip eens te kijken bij Mijosoft.
Uiteraard even contact opgenomen met de makers van Mijosoft.
Helaas is het met deze shop niet mogelijk deze om te bouwen tot een offerte systeem.

Voor mij is dit nog behoorlijk complex gezien ik me eigenlijk alleen bezig houd met grafisch webdesign, en ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen. Betreft dit hier echt maatwerk of bestaan er mogelijkheden binnen Joomla of andere CMS systemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Mabili op 27-11-2012 22:37 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Zelf werk ik veel met Wordpress en ik denk dat het prima mogelijk is.

Aan de andere kant, wordt het misschien wel iets te veel 'om de CMS heen' werken en dat komt vaak niet ten goede van de usability. Dus ga je concept in klad uitwerken en verdeel alles in onderdelen. Op deze manier weet je precies wat er gebeuren moet (qua interacties) en kun je goed inschatten of het niet teveel werk is.

Er zit gewoon een kentering in het gebruiken van een CMS of 'custom code' voor het probleem dat je wil oplossen. Ik weet niet of je uit een topic als deze je antwoord krijgt, die grens verschilt per developer die het zal moeten maken. Gewoon even met je Wordpress/Joomla/etc. theme dev overleggen dus.

Als het aan mij ligt neigt dit wel sterk naar 'teveel om in het CMS te realiseren'. Zeker het 'regio' gebeuren met de postcode is vaak net iets teveel van het goede. Je kunt bepaalde onderdelen natuurlijk wat versimpelen, maar dat ligt aan de eisen van de klant lijkt me.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een technische partner voor deze opdracht. Geloof niet dat er echt een klik'n'klaar oplossing voor dit verhaal bestaat.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Mabili
Bedankt voor de tips en advies.

Ik denk zelf dat het een behoorlijke klus is.
Vergeleken met de voorbeeld site is dit project al vereenvoudigd.

Vandaar dat ik ook meer ging kijken naar de mogelijkheden binnen Wordpress WooCommerce / Magento en Prestashop.

Het idee voor een technische partner hiervoor in te huren heb ik ook zeker in mijn achterhoofd.
Daarom heb ik mijzelf ook een aantal dagen de tijd gegeven om eerst zelf onderzoek te doen.
Mocht het niet voor mij haalbaar zijn hiervoor op zoek te gaan naar een technische partner.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wij zijn zo'n partij die maatwerk levert en een situatie zoals je hier schetst zou ik altijd als maatwerk zien.

[list=1]
• Het aantal stappen is precies naar wens
• Een prijsformule moet aanpasbaar zijn
• Producten plaats je waarschijnlijk zoals met een complexere webshop: kleur/materiaal/afwerking etc
• Een offerte wil je ook volledig in huisstijl hebben
• .. en zo nog heel veel meer

De meeste simpele shops zijn wel flexibel als het gaat om betalingen (payment gateways), shipping en bijhouden van voorraden. Een Magento kan je al veel beter aanpassen als het gaat om productkeuzes, maar dan nog houd je het probleem denk ik met je keuzestappen en afhankelijkheid tussen de stappen.

Ook mijn advies: zoek een technische partner die dat voor je op kan lossen. Zeker als je kijkt naar usability en flexibiliteit met een ontwerp (keuzes herstellen, een stap terug, je configuratie opslaan om te kunnen doorsturen naar anderen) zou ik dat als uitgangspunt nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door mithras op 27-11-2012 17:28 ]

• Mabili
mithras schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:26:
Wij zijn zo'n partij die maatwerk levert en een situatie zoals je hier schetst zou ik altijd als maatwerk zien.

[list=1]
• Het aantal stappen is precies naar wens
• Een prijsformule moet aanpasbaar zijn
• Producten plaats je waarschijnlijk zoals met een complexere webshop: kleur/materiaal/afwerking etc
• Een offerte wil je ook volledig in huisstijl hebben
• .. en zo nog heel veel meer

De meeste simpele shops zijn wel flexibel als het gaat om betalingen (payment gateways), shipping en bijhouden van voorraden. Een Magento kan je al veel beter aanpassen als het gaat om productkeuzes, maar dan nog houd je het probleem denk ik met je keuzestappen en afhankelijkheid tussen de stappen.

Ook mijn advies: zoek een technische partner die dat voor je op kan lossen. Zeker als je kijkt naar usability en flexibiliteit met een ontwerp (keuzes herstellen, een stap terug, je configuratie opslaan om te kunnen doorsturen naar anderen) zou ik dat als uitgangspunt nemen.
Bedankt voor je waardevolle reactie. :)
Ik wil hiermee aan de slag, en op zoek gaan naar een technische partner die het kan realiseren.

TS even aangepast zodat er een voorbeeld aanwezig is

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29
Iets minder uitgebreid hebben wij al draaien... soort keuken kostenplanner, kies wat spul, komt een prijs uit, print, mail, mee naar de winkel en gooit er gelijk een lead uit (zonder NAW kan je de planner niet starten)

Is gebouwd in.. uh.. Contao geloof ik, duitsland wat gebruikt CMS.

Ding is al gebruikt voor redelijk grote keukenzaken, mocht je interesse hebben en eens kijken of het aansluit bij wat jij en je kennis willen, PM even.

• Mabili
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:43:
Iets minder uitgebreid hebben wij al draaien... soort keuken kostenplanner, kies wat spul, komt een prijs uit, print, mail, mee naar de winkel en gooit er gelijk een lead uit (zonder NAW kan je de planner niet starten)

Is gebouwd in.. uh.. Contao geloof ik, duitsland wat gebruikt CMS.

Ding is al gebruikt voor redelijk grote keukenzaken, mocht je interesse hebben en eens kijken of het aansluit bij wat jij en je kennis willen, PM even.
Ik heb zeker interesse.
Een PM is dan ook onderweg.

Ik heb ook net mijn kennis even gesproken, en de postcode selectie wens is komen te vervallen.
Als oplossing word gewoon op de factuur vermeld showroom gegevens regio NH en regio ZH.
Dat maakt het voor de rest ook weer wat eenvoudiger.

• m4ikel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09-2024
*nee*

[ Voor 94% gewijzigd door MueR op 28-11-2012 20:23 ]

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Sorry hoor maar ik vind dat jullie het allemaal veel te snel hebben over dat het alleen maar mogelijk is als het geheel custom is. Met wordpress + Gravity Forms o.d. ben je al een heel eind op weg. Je kan perfect een formulier maken waar de klant begint met het maken van een keuze tussen basis keukens en op basis van keuze de stappen verder afgaat die om zo uiteindelijk bij een offerte op maat uit te komen.

http://www.gravityforms.com , werkt ook eventueel samen met Woocommerce

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Ook met foto's en productbeschrijvingen?

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ja, alleen zit je dan, met een out-of-the-box gravity forms installatie wel met HTML. Ik zou denken dat er wel een add-on voor is om afbeeldingen aan een veld toe te voegen. In combinatie met Woocommerce kan het uiteraard, maar dat is denk ik wel wat configuratiewerk en een beetje overkill gezien de situatie.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Goed, ik ga er een einde aan maken. Dit topic is van een aardig topic vervallen tot een welles-nietus-maatwerk gesprek waarbij sommige mensen het niet kunnen laten om te gaan DM spammen met aanbiedingen. Voor wie dacht bij TS nog even een aanbieding neer te leggen: daar hebben we V&A voor. Acquisitie staan we niet toe.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.