Laptop 600 - 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137222

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 15 inch notebook. Ik wil er 1080p op kunnen afspelen en deze kunnen aansluiten op mijn externe monitor. Gamen is niet zo'n prioriteit, maar ik zou wel een goede GPU willen hebben, voorzover dat natuurlijk mogelijk is.

Ik heb de Lenovo IdeaPad Z500 gevonden, om jullie alvast een idee te geven van wat ik wilde hebben:

Processor: Intel® Core™ i5-3210M processor
Besturingssysteem (OEM versie): Authentieke Windows® 8 64-bit
Kloksnelheid: 2,5GHz
Geheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1600 MHz
Aantal geheugenbanken: 2
Gebruikte geheugenbanken: 2
Harde schijf capaciteit: 1.000GB
Schermgrootte: 39,6 cm (15,6")
Aspect ratio: 16:9
Resolutie: 1366x768 pixels
Type beeldscherm: Glanzend scherm
LED backlight: Ja
Videokaart: NVIDIA® GeForce GT645M met 2 GB videogeheugen
Optische stations: Dual Layer DVD-ReWriter
Geluid: 2 geïntegreerde luidsprekers

Maar ik weet niet of dit een goede aanschaf is, voornamelijk omdat de resolutie een beetje laag is. Als de resolutie nou 1600x900 was, dan was dit een topaanschaf, maar de meeste laptops in mijn prijsklasse zijn helaas van de lage 1366x768 pixels resolutie.

Kunnen jullie mij iets beters aanbevelen?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 27-11-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Ja, de Dell 15 R SE is je beste keuze.

1080p display, i5, 7730M en 6GB RAM. Met de kortingsbonnen kom je op ongeveer 650 euro.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt.

Weet je dat zeker? Ik heb één kortingsbon van 50 euro gevonden, maar dan kom ik uit op 700 euro (de laagste standaardprijs is 750 euro). Ook niet slecht, maar hoe kom ik aan een kortingsbon van 100 euro dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 27-11-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 21:19
Ja, kijk voor een volledig overzicht even hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Om Quad even te quoten:
Quad schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:04:
Dell Inspiron 15R SE

- FullHD
- i5 3210M
- 6GB
- 750GB

Start vanaf 749,- maar met kortingscodes zo'n 650,--

Edit:
Meer informatie over Dell is hier te vinden: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Klein rekenvoorbeeldje:
5% kortingscode, 5%EPP korting maakt de 749,- versie €676,- wat je aan Dell betaald.
Van shopkorting.nl krijg je nog eens 7% extra korting op bedrag excl. BTW (€ 558,65). Dus krijg je nog eens € 39,- korting. Wat totaal maakt van € 637,-.
Strak prijsje voor een degelijke vlotte laptop met een FullHD scherm :)

Bij Shopkorting.nl krijg je tot 18November 9% korting op order excl. BTW in plaats van 7% :).
Wat dus tien euro meer oplevert.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Iekozz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:17:
Ja, kijk voor een volledig overzicht even hier: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Om Quad even te quoten:

[...]
Wel een oude inmiddels.
Deze geldt voor nu:

Iekozz schreef op zondag 18 november 2012 @ 00:50:
699 met de bon op de site zelf, twee procent epp korting plus 7 procent shopkorting is nog eens 9% korting,. Dat maakt dus 699 * 0.91 = 636,91. Kan nog wel iets goedkoper dus ;)
Niet verkeerd gaan rekenen hè :).
Als je onder de 700,- komt altijd ff een neophreen hoesje á 10,- meebestellen om erboven te komen, levert je 3% EPP meer op.

Shopkorting gaat via bedrag aan Dell exclusief BTW. De goedkoopste variant (incl. hoesje) kost dan €634,--

En @TS, je betaald aan Dell(.nl) dan wel €678,0 maar je krijgt via shopkorting.nl over een maand na ontvangst van bestelling (of eerste van maand erna) de cashback terug.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ik ben geen werknemer dus ik ben bang dat ik maar voor één kortingsbon in aanmerking kom en niet voor de EPP. Het zal dus blijven bij 700 euro ben ik bang.

Edit. Ik lees nu je bericht pas. In ieder geval, ik ben bang dat ik niet in aanmerking kom voor EPP.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 27-11-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 137222 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 17:54:
Maar ik ben geen werknemer dus ik ben bang dat ik maar voor één kortingsbon in aanmerking kom en niet voor de EPP. Het zal dus blijven bij 700 euro ben ik bang.

Edit. Ik lees nu je bericht pas. In ieder geval, ik ben bang dat ik niet in aanmerking kom voor EPP.
Ken niemand die er in aanmerking voor komt.
Gewoon Rabobank invullen bij EPP en je bent klaar :).
Daarbij krijg je ook nog via shopkorting.nl (je bent geen Belg neem ik aan?) 7% cashback (bedrag betaald aan Dell excl. BTW) door te klikken op een simpel linkje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:02:
[...]

Gewoon Rabobank invullen bij EPP en je bent klaar :).
Bedankt.

Ja, OK, maar is dat niet fraude? Je mag toch niet zomaar dingen gaan vervalsen?

Ik woon in Nederland, dus die cashback gaat wel lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 27-11-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee gewoon een slimmigheidje :)
Vergeet dan niet een neopreen hoes erbij te doen anders valt het hoger uit. (2% ipv 5% korting.)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En Dell heeft nog steeds niet door dat er zoveel aankopen zijn van Rabobank-werknemers? Ik ben verbaasd dat zij niet controleren.. maar goed, ik doe het liever "eerlijk" met slechts twee kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 137222 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:19:
En Dell heeft nog steeds niet door dat er zoveel aankopen zijn van Rabobank-werknemers? Ik ben verbaasd dat zij niet controleren.. maar goed, ik doe het liever "eerlijk" met slechts twee kortingen.
Jouw keuze natuurlijk ;) .
Dan betaal je in totaal zo'n 660,- voor de laptop.
Nog steeds niet slecht natuurlijk! :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, Quad.

Wat ik nu trouwens wel zie is dat Dell maar één jaar garantie levert. Als je meer wilt, dan moet je bijbetalen, wat neerkomt op meer dan 100 euro. Dat is dus wel het nadeel - met twee jaar garantie kom je flink wat duurder uit. Lenovo en Acer leveren daarentegen wel standaard 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ze moeten wel 2 jaar, of meer, garantie leveren. Of Dell het nou wil of niet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat hoop ik dan maar. Maar waarom bieden ze dan 2 jaar garantie aan tegen extra betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458160

Omdat mensen het kopen.

EU----> 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

geld is alles. Er trappen altijd mensen in namelijk.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, maar heeft iemand hier dan ervaring wat betreft garantie na de fabrieksgarantie? Gaan ze niet moeilijk doen in de zin dat ze je vragen om bij te dragen aan de reparatie? Ik vraag dit aangezien ik totaal geen ervaring heb met Dell. Alle andere farbikanten bij wie ik laptops heb gekocht, boden altijd standaard 2 jaar fabrieksgarantie.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 27-11-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Anoniem: 137222 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:30:
Bedankt, Quad.

Wat ik nu trouwens wel zie is dat Dell maar één jaar garantie levert. Als je meer wilt, dan moet je bijbetalen, wat neerkomt op meer dan 100 euro. Dat is dus wel het nadeel - met twee jaar garantie kom je flink wat duurder uit. Lenovo en Acer leveren daarentegen wel standaard 2 jaar garantie.
Ik snap je vraag.
Het staat een beetje krom op de site, maar kortweg geldt het als volgt:
1e jaar next day in home, je krijgt als je een defect krijgt de volgende werkdag een monteur in huis
2e jaar pick-up and return, je krijgt in dit geval dus als er een defect ontstaat in het tweede jaar na aankoop de mogelijkheid om hem op te sturen, Dell stuurt daarvoor jou een doos of alleen informatie hoe je het beste kan verpakken en een afspraak van UPS voor het ophalen.
Na reparatie wordt hij weer retour gezonden, dat gebeurt meestal binnen 5 tot 10 werkdagen.

De optie die Dell biedt op de site is dus 2 jaar in home garantie. Of drie jaar, het is maar net wat het je waard is.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 27-11-2012 22:01 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:59:
[...]

2e jaar pick-up and return, je krijgt in dit geval dus als er een defect ontstaat in het tweede jaar na aankoop de mogelijkheid om hem op te sturen, Dell stuurt daarvoor jou een doos of alleen informatie hoe je het beste kan verpakken en een afspraak van UPS voor het ophalen.
Weet je dat heel zeker? Waar kan ik dat op geschrift vinden?

Een Dell-medewerker beweert namelijk dat je maar één jaar garantie hebt en NIET twee (dus GEEN pick-up-and-return). Volgens hem is Dell geen Europees bedrijf en dus niet verplicht om in het tweede jaar nog garantie te leveren. Dell heeft volgens hem geen winkels in Europese landen.

Tsja.. wat moet ik hiermee?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 137222 op 28-11-2012 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, ik denk ik er nu uit ben.

Ik heb net een medewerker gesproken en die zei dat je dus inderdaad één jaar garantie (next day in home) maar daarna nog eens twee jaar CAR (carry in and return). Volgens hem is Dell niet verplicht om dit te vermelden en doen zij dat dus niet.

Kortom je hebt drie jaar garantie, maar de garantie wordt na het eerste jaar anders. De TROS site heeft dus gelijk:

Dell

In de algemene voorwaarden van Dell, onder het kopje ‘Productgarantie’, wordt geen duidelijke garantietermijn vermeld. Wel zegt Dell dat de producten ‘gedurende een jaar na datum van aflevering vrij zullen zijn van materiële gebreken’. De klantenservice informeert ons dat Dell drie jaar volledige garantie biedt. Dell is onduidelijk in de informatie, maar biedt wel een langere garantietermijn dan ze wettelijk verplicht zijn. Een extra service dus.

http://www.trosradar.nl/c...-aanschaf-extra-garantie/

Waarom zij echter drie jaar garantie bieden in plaats van twee jaar (volgens de medewerker zijn zij dat verplicht, maar is dus niet zo??) is mij onduidelijk.
Pagina: 1