Dell E6430 will niet van CD of USB booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een Dell E6430 (I7 + 8GB)
Deze werd geleverd met Ubuntu 11.11 erop. nu ben ik dit zat en wil graag naar Debian 7b4
het probleem is dat de installatie steeds vastloopt omdat hij de installatie medium niet verder wil lezen
heb als verschillende isos gebrand, isos op usb gezet, maar het lukt niet , het lijkt wel alsof hij de eerste xxMB leest en er dan mee ophoudt ...

iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mijn E6500 heeft een Powershare-poort. Dat is een gecombineerde USB-eSATA-poort waarmee je ook apparaten kunt opladen met stroom uit de accu. De laptop kan niet van deze poort booten. Probeer eens een andere poort als je dat nog niet hebt gedaan.

Tevens, mocht je een externe cd-speler gebruiken: veel externe cd-spelers gaan niet goed om met die Powershare-poort. Het omwisselen van de twee kabels (stroom en data) voor de externe cd-speler kan helpen.

Druk tijdens het booten eens herhaaldelijk op F12. Dan kun je je bootmediun kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruik maken van de interne DVD drive werkt dus ook niet? Probeer dan eens de netinstall, die bevat alleen de setup gegevens, de werkelijk te installeren packages haalt-ie op van internet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Shame on me..

topic kan dicht

Partitie was te klein, Vergeten een G erachter te zetten en kreeg dus een partitie van 50Mb ... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus eigenlijk gevalletje
Afbeeldingslocatie: http://farm2.staticflickr.com/1266/4706853733_6b06f9bff7.jpg
:+

Commandline FTW | Tweakt met mate